Gå til innhold

Alenemor blant familier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor til en gutt på 6 år, og har vært singel en god stund. Har så stort ønske om å finne meg en kjæreste og få flere barn, men det er ikke enkelt i det hele tatt. Har nesten gitt det opp. Ekstra sårt er det når alle vennene mine er i forhold, har mange barn, og til og med er gravid. Føler meg så ensom. Er veldig takknemlig for at jeg har sønnen min, men håper så inderlig at han kan få søsken en dag. Skulle ønske jeg kjente noen i samme situasjon, er så trist når man er den eneste som har det sånn.

Anonymkode: cdf55...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært ivrig på nettdating, men det er ganske så håpløst. Har ingen venner som ikke er etablert, og det er ikke bare bare å få venner som voksen. Prøver jo, men så er jeg ikke den som får venner så veldig lett heller.

Anonymkode: cdf55...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet går opp og ned. På et tidspunkt har alle sitt å stri med. 

Og det ligger i menneskets natur å kun se det andre har som du gjerne vil ha selv, i stedet for hva du har som de gjerne vil ha. 

En nær venninne av meg, som levde i det jeg trudde var et tvers gjennom lykkelig forhold, brøt plutselig ut på dagen etter noen veldig krevende år. Et vennepar mistet sønnen sin til kreft. En annen venninne har abortert fem ganger på rad. Og jeg må innrømme at jeg mener et par venninner hadde hatt det bedre som alenemamma, i stedet for å ha "barn nummer tre" hjemme. 

Og når man passerer 35-40 kan jeg love at det kommer flere og flere på "annenhandsmarkedet". 

Plutselig ordner det seg for deg. I mellomtiden -  fokuser på hva du har (i motsetning til hva du ikke har), og hva som gjør deg lykkelig :) 

Anonymkode: 8a163...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet går opp og ned. På et tidspunkt har alle sitt å stri med. 

Og det ligger i menneskets natur å kun se det andre har som du gjerne vil ha selv, i stedet for hva du har som de gjerne vil ha. 

En nær venninne av meg, som levde i det jeg trudde var et tvers gjennom lykkelig forhold, brøt plutselig ut på dagen etter noen veldig krevende år. Et vennepar mistet sønnen sin til kreft. En annen venninne har abortert fem ganger på rad. Og jeg må innrømme at jeg mener et par venninner hadde hatt det bedre som alenemamma, i stedet for å ha "barn nummer tre" hjemme. 

Og når man passerer 35-40 kan jeg love at det kommer flere og flere på "annenhandsmarkedet". 

Plutselig ordner det seg for deg. I mellomtiden -  fokuser på hva du har (i motsetning til hva du ikke har), og hva som gjør deg lykkelig :) 

Anonymkode: 8a163...01f

Takk😊 Ja, jeg vet det er mange forhold som kanskje ikke går så bra, og at det er mange som ikke har det lett. Men som du sier så er det så lett å se det man savner som andre har. Får prøve å fokusere på det som er bra.

Anonymkode: cdf55...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...