Gå til innhold

konfirmasjonsdress


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Hva betaler dere for en konfirmasjonsdress (dress, skjorte, slips, belt, sko)? Jeg måtte ute med 7000 kr for hele pakke...  Fest, gave (40,000 kr 3 ukes tur til utland med kamerater og voksen guide) kommer ti tillegg... Konfirmasjon kost en formue.. Hva synes dere om det? Hva er vanlig å bruke på en konfirmasjon?

 

...

Anonymkode: a598d...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du hadde jo ikke trengt å gi en så dyr gave da! Dressen kunne du også kjøpt billigere, den blir sannsynligvis utvokst i løpet av et par år uansett. 

Festen koster egentlig det du vil den skal koste, avhengig av om dere er hjemme, leier lokale eller er på restaurant. 

Dyrt blir det uansett, men trenger jo ikke å være sååå dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli noen år siden...

Dressen m/ tilbehør: kr 10 000,-

Selskapet: ca 45 stk  kr 20 000,-

"Annet": invitasjoner, takkekort, fotograf, gaver, blomster, kaker, klær til resten av familien osv: 25 000,-

Konformasjon er dyrt, men det finnes heldigvis rimeligere alternativer :) 

Anonymkode: af280...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE vits å legge masse penger i en konfirmasjonsdress, i motsetning til jenter er som regel ikke gutter utvokst ved konfirmasjonsalder. Den gaven du gav var jo helt vill da...

Anonymkode: 183a8...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også konfirmant i år, men har ikke finregnet på hva sluttsummen blir. 

Bunaden kommer på 22 000 (egentlig 45 000 hadde vi kjøpt den via husfliden, men vi har noen venninner av svigermor som broderer og syr privat) 

Leid lokale, 2000kr (måtte leie, har ikke plass til alle hjemme) 

Catering ca 8000 (stor familie)

Kaker blir bakt av meg, familie og venninner

Blomster ca 1000kr

Så vil det gå noen kroner til pynt, lys, servietter, bordkort, kaffe, brus/farris. 

Vi kommer til å kjøpe en Mac air til henne i gave, ca 10 000. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen sønnen min skal konfirmere seg, så blir det en billig dress. Han er 12 år nå, og vokser jo mye hvert år. Han vil jo vokse ut av dressen med en gang.

Og her blir selskapet holdt hjemme, vi er liten familie og jeg har god plass. Kommer til å bestille halvparten av maten, og lage halvparten. Han elsker sushi, så det blir ett slags koldtbord med div mat og sushi. Kakene lager jeg selv og, da han bare vil spise min marsipankake. 

Gave blir til rundt 10 000 kr. Man bestemmer jo selv, hvor dyr en konfirmasjon blir.

Anonymkode: 387c1...ade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...