Gå til innhold

Adopsjon stebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bio far har aldri hatt noe med barnet å gjøre og samb ønsker å adoptere guttungen. Samb har vært i livet vårt siden gutten var 1 år og som nå er 7 1/2. Tenker ofte på dette og spesielt om jeg skal dø før han er 18 og hvem som får ansvaret for barnet da. Noen som har vært borti det samme? Er det enkelt å adoptere?

Anonymkode: daddc...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge biologisk far signerer skal det være en ok sak har jeg hørt:)

Anonymkode: c97b6...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom samboeren din adopterer barnet så mister h*n jo arveretten etter far også. 

Anonymkode: 0e90b...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom samboeren din adopterer barnet så mister h*n jo arveretten etter far også. 

Anonymkode: 0e90b...9b3

Arv er vel ikke viktigere enn å ha en ordentlig pappa?!?

Anonymkode: 71933...844

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom samboeren din adopterer barnet så mister h*n jo arveretten etter far også. 

Anonymkode: 0e90b...9b3

,en så får han en pappa han ser og kjenne og arverett etter adoptivpappaen. Alt dette har nok adoptivpappaen og ts drøftet og funnet ut av. 

Det hele står og faller på den biologiske pappaen. 

Det du kan gjøre er å skrive en viljeserklæring eller hva det heter @Silfen har ikke du skrevet noe her inne om dette tidligere? 

Anonymkode: 1ad67...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom far er oppført som far må han godkjenne adopsjonen. Jeg ville startet der. Du kan risikere at han nekter bare for å nekte, så klart - da er jeg usikker på om du kommer noen vei selv om han aldri har sett barnet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ulrikke skrev:

Dersom far er oppført som far må han godkjenne adopsjonen. Jeg ville startet der. Du kan risikere at han nekter bare for å nekte, så klart - da er jeg usikker på om du kommer noen vei selv om han aldri har sett barnet....

Og noen som ikke har kontakt med barnet, av forskjellige årsaker, vil mer enn gjerne signere for å slippe barnebidrag, arvespørsmål i forhold til andre barn/ektefelle osv. 

Anonymkode: c068a...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv aldri hatt noe med min biologiske far å gjøre, men pappa (stefar) flyttet inn til oss da jeg var 4 år og det tok ikke lang tid før jeg ville kalle han for pappa, noe han synes var koselig heldigvis. Vi startet med adopsjon da jeg var rundt 8, men det var ikke bare-bare.. En haug av papirer og det manglet alltid ett eller annet enda vi hadde levert alt de ba om, møter, samtaler osv. Så vi utsatte det til jeg ble 18, og enda da var det ganske mye papirarbeid. Men vi fikk i alle fall kommet i mål med det da jeg var 18..

Anonymkode: 1f4e4...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...