Gå til innhold

Cipralex - Slutte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Min personlige erfaring er at cipralex ikke fungerte på meg. På bakgrunn at dette skulle jeg begynne å trappe ned og psykologen min har lagt inn en resept på 10mg da de jeg hadde var på 20mg. Har gått på det i ca 5 måneder og siste tablett jeg tok var for en uke siden. 

Var det dumt av meg å ikke hente ut resepten og slutte så brått? Burde jeg dra å hente resepten i dag og starte å trappe ned eller er ikke det noe hensikt i å gjøre det? 

Anonymkode: 21b19...290

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har gått en uke uten og føler deg i fin form, så er det ikke noe vits i å starte opp igjen på halve dosen.

Er forøvrig enig i at Cipralex ikke fungerer, har samme erfaring. Trappet ned på de ganske så kjapt. 

Anonymkode: bbddc...182

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Min personlige erfaring er at cipralex ikke fungerte på meg. På bakgrunn at dette skulle jeg begynne å trappe ned og psykologen min har lagt inn en resept på 10mg da de jeg hadde var på 20mg. Har gått på det i ca 5 måneder og siste tablett jeg tok var for en uke siden. 

Var det dumt av meg å ikke hente ut resepten og slutte så brått? Burde jeg dra å hente resepten i dag og starte å trappe ned eller er ikke det noe hensikt i å gjøre det? 

Du bør ta det opp med din behandler ingen her kjenner saken din og be om råd om medisiner skal ikke gjøres her. 

AnonymBruker
Skrevet

Psykologer har ikke lov til å skrive resepter, det er det leger som gjør. 

Du slutter heller ikke på denne typen legemidler på egenhånd og midt i påsken. 

Anonymkode: 7b7a0...aa2

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykologer har ikke lov til å skrive resepter, det er det leger som gjør. 

Du slutter heller ikke på denne typen legemidler på egenhånd og midt i påsken. 

Anonymkode: 7b7a0...aa2

Hun er lege, men videreutdannet seg innen psykologi så hun sa hun skulle legge inn en resept for meg så da stoler jeg på det. Sluttet ikke midt i påsken og føler ikke dette har hatt noen innvirkning på formen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har gått en uke uten og føler deg i fin form, så er det ikke noe vits i å starte opp igjen på halve dosen.

Er forøvrig enig i at Cipralex ikke fungerer, har samme erfaring. Trappet ned på de ganske så kjapt. 

Anonymkode: bbddc...182

Takk for svar :) Har helt glemt de bort og har ikke hatt så mye å gjøre ute, så har blitt til at jeg har vært hjemme hele dagen og ikke tenkt tanken på apotek og medisiner..

23 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Du bør ta det opp med din behandler ingen her kjenner saken din og be om råd om medisiner skal ikke gjøres her. 

Beklager dette, men sett mange som har spurt om lignende så trodde dette var greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...