Gå til innhold

Hobby psykologer på KG

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor leker dere psykolog? 

Anonymkode: 0f42f...643

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Det er jo faktisk noen brukere her med velutviklet empati og sterke mellommenneskelige egenskaper (haha, jeg putter ikke meg selv i den kategorien, altså). I blant trenger man jo ikke masse faginnhold fra en fagperson, men rett og slett bare et godt, ufaglært menneske å lufte ting med. Så jeg synes det er flott at brukere som faktisk bryr seg tar seg tid til å bruke egenskapene sine gratis til nytte for fremmede. 

Gjest chisandra
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke nettopp det et forum er da? Et sted hvor man utveksler meninger, kommer med tips, ser ting med andre øyne etc. Ofte spør folk om råd når de har psykiske utfordringer. Skulle folk la være å svare? På et stort forum som kvinneguiden er det selvfølgelig folk med masse erfaringer på ulike felt.

Skrevet

Det er noen brukere som jeg synes går litt for langt. Men jeg tror ikke det er ment vondt, bare litt uheldig i hvordan de formulerer seg eller mangel på erfaring.

Nettopp derfor det er så vanskelig å la brukere herje fritt når det kommer til psykisk helse her fordi det som funker for noen kan gjøre ting verre for andre.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Raiu said:

Det er noen brukere som jeg synes går litt for langt. Men jeg tror ikke det er ment vondt, bare litt uheldig i hvordan de formulerer seg eller mangel på erfaring.

Nettopp derfor det er så vanskelig å la brukere herje fritt når det kommer til psykisk helse her fordi det som funker for noen kan gjøre ting verre for andre.

Det kan jeg være enig i.

Anonymkode: 20a5c...8e4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Raiu skrev:

Derfor har vi moderatorer.

Anonymkode: 7a15c...873

• Liker 2
Skrevet

Nå skal vel det å gi råd til andre mennesker være galt òg... :riste:

• Liker 3
Gjest NuttinSpecial
Skrevet

Fordi vi trenger psykolog.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hobbypsykolog? 

Nei, tråder om samlivsproblemer og eller relasjoner av psyki(atri)sk karakter de gidder ikke jeg engang å lese. Det samme gjelder tråder om uføretrygd og om trygda er kommet på konto. 

Å gi gratisk råd, på det psykiske plan, det har jeg for lengst hevet meg over. 

Anonymkode: 75bdf...340

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Peaches skrev:

Å gi råd er noe annet

Skrevet

Hva er hobbypsykolog?? Er det mennesker med innsikt og omtanke for andre du mener?

Skrevet
5 minutter siden, Peaches skrev:

Ja. Tenkte jeg også. Sikkert en sur psykolog som skrev innlegget :P

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gi råd er noe annet

Du mener å være dømmende og å stille diagnoser basert på noen setninger? Det er ikke et fenomen forbeholdt KG, alle gjør det. Når det kommer til å dele erfaringer innenfor psykisk helse, kan jeg ikke si det er utelukkende positivt, men det er vel derfor vi har moderatorer her? :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja. Tenkte jeg også. Sikkert en sur psykolog som skrev innlegget :P

Eller noen som har fått et råd som ble dårlig mottatt 😅

Anonymkode: 5d1e4...003

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker hobbypsykologene på KG:hjerte: De harde, men de lukter ikke vondt sånn som min psykolog.:fnise:

Anonymkode: e89a1...303

Gjest making.a.mess
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke?

Send pm til meg alle som trenger psykolog. Jeg syntes det er givende. 

Dessuten : hvorfor ikke gi svar når noen spør? Folk spør jo ikke for at folk IKKE skal svare dem... ,

Gjest making.a.mess
Skrevet

btw: Dårlige råd får man av ekte psykologer også.

Og alle stiller diagnoser på andre. Folk liker å putte andre i boks

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller noen som har fått et råd som ble dårlig mottatt 😅

Anonymkode: 5d1e4...003

Også mulig :fnise: men syns jo det er å ta i betrakting at en ikke får høre det en vil på et forum. Jeg er nok litt sånn ikke-psykolog. Sier rett ut hva jeg mener jeg da. Samtidig får jeg helt vondt i hjertet av noen innlegg og syns oppriktig sympati. Bare så jeg ikke virker iskald. Det er jeg ikke.

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

........

Endret av Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev:

btw: Dårlige råd får man av ekte psykologer også.

Og alle stiller diagnoser på andre. Folk liker å putte andre i boks

Sant det. Å putte folk i båser er for å holde systematikk og kontroll.

Nå driver jeg mitt eget firma og har hatt noen fra Nav yrkestrening her. Blitt mektig imponert av hvor fort de lærer og setter seg inn i ting! Dette fordi de har vært rusmisbrukere og en tror hjernen har tatt litt skade. Unnskyld. Så der har jeg jammen blitt tatt på senga! To har fått fast jobb. Jeg ansatte dem fordi de gjør miljøer bedre også. Det er vinn vinn hele veien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...