AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Jeg har et problem som jeg har hatt i årevis, og det er at jeg ikke noen gang føler at jeg blir ferdig på do når jeg har avføring... Som regel er det bare noe av avføringen som vil komme ut, resten sitter liksom fast. Jeg må tørke og tørke, og likevel får jeg ikke papiret rent. Altså er det veldig vanskelig å holde seg ren der nede. Det kan virke som jeg har hemoroioder, siden det av og til kommer litt friskt blod på papiret, men jeg vil tro det er noe mer enn det. Jeg kvier meg for å ta det opp med legen, men jeg ser jo at det er det jeg må. Er drittlei! Pun not intended... Tilleggsopplysning: har også til tider en del slim i avføringen som er blankt eller farget av avføring...æsj. Har noen av dere hatt et lignende problem, og fått hjelp? Anonymkode: f7df8...1bf 1
s0la Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 Det er jo som om jeg skulle skrevet dette selv! Er ufattelig irritrerende. Har prøvd å endre kosthold, men hjelper jo ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Mannen min har lenge hatt samme problem, og gikk til slutt til legen. Han ble henvist til koloskopi og fikk påvist betennelse i endetarmen. Behandlingen består av 4 uker med antibiotikaklyster hver kveld, noe som jo ikke er det kuleste i verden, men garantert verdt det for å bli kvitt plagene. Anonymkode: 6c245...cec
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har lenge hatt samme problem, og gikk til slutt til legen. Han ble henvist til koloskopi og fikk påvist betennelse i endetarmen. Behandlingen består av 4 uker med antibiotikaklyster hver kveld, noe som jo ikke er det kuleste i verden, men garantert verdt det for å bli kvitt plagene. Anonymkode: 6c245...cec Det var forresten kortison i det klysteret, ikke antibiotika (heldigvis). Anonymkode: 6c245...cec
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 Har du hemoroider? Anonymkode: 39a23...606
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 Kan være enten inflammatorisk tarmsykdom eller at du har hemoroider som både er innvendig og utvendig. De innvendige kan du naturlig nok ikke vite om at du har og da kjennes det ofte som om at man ikke får tømt seg. Anonymkode: 3c6f9...548
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #7 Skrevet 26. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et problem som jeg har hatt i årevis, og det er at jeg ikke noen gang føler at jeg blir ferdig på do når jeg har avføring... Som regel er det bare noe av avføringen som vil komme ut, resten sitter liksom fast. Jeg må tørke og tørke, og likevel får jeg ikke papiret rent. Altså er det veldig vanskelig å holde seg ren der nede. Det kan virke som jeg har hemoroioder, siden det av og til kommer litt friskt blod på papiret, men jeg vil tro det er noe mer enn det. Jeg kvier meg for å ta det opp med legen, men jeg ser jo at det er det jeg må. Er drittlei! Pun not intended... Tilleggsopplysning: har også til tider en del slim i avføringen som er blankt eller farget av avføring...æsj. Har noen av dere hatt et lignende problem, og fått hjelp? Anonymkode: f7df8...1bf Er du mann eller kvinne? Er det verre eller likedan i dagene før og u der menstruasjon? Har du mye menssmerter? Anonymkode: 43311...377
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 Forstoppelse. Den nederste delen av tarmen som egentlig skal være tom etter at man er ferdig på do (ampullen) klarer ikke tømme seg skikkelig, og man kan oppleve obstipasjonsdiare. Det gir også hemoroider. Fikses ved gode rutiner og eventuelt avføringsmidler en periode, i samråd med lege. Anonymkode: dc590...db4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 Høres ut som hemorioder, de kan ofte også gjøre at lukkemuskelen ikke gjør jobben sin skikkelig, det er det som gjør at du aldri blir helt ren der uansett hvor mye du tørker Anonymkode: f5596...440
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå