Monalisa93 Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 For å gjøre dette kort så trenger jeg råd og andres erfaringer.. i 2016 tok jeg en kikkhulloperasjon for å se om jeg har endometeriose. Legene så ingen tegn til det. Kun en tett eggleder som ble skyldt. Oktober 2017 var jeg hos Gyn og fikk påvist PCOS. Men likevel føler jeg at noe ble oversett under opperasjonen. Det siste året har mensensmerter blitt til kroniske. I perioder så gjør det så vondt..... Dro på legevakta på fredag og alle prøver var helt fine... Ingen graviditet heller. Er det flere som har det slik??
saltyliquorice Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 Jeg har slitt med mensensmerter siden jeg fikk det som tolvåring, har blitt hentet fra skole, sendt hjem fra jobb og vært hjemme når det har vært på sitt verste. Har slitt med uutholdelige smerter, oppkast, hallusinasjoner o.l P-piller ble redningen for min del var på gynekologisk undersøkelse for ikke så lenge siden og alt så fint ut.
Monalisa93 Skrevet 26. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, saltyliquorice skrev: Jeg har slitt med mensensmerter siden jeg fikk det som tolvåring, har blitt hentet fra skole, sendt hjem fra jobb og vært hjemme når det har vært på sitt verste. Har slitt med uutholdelige smerter, oppkast, hallusinasjoner o.l P-piller ble redningen for min del var på gynekologisk undersøkelse for ikke så lenge siden og alt så fint ut. Hvordan er sexlivet ditt? Får du vondt?
saltyliquorice Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 1 minutt siden, Monalisa93 skrev: Hvordan er sexlivet ditt? Får du vondt? Sex kan være smertefullt dessverre. Jeg har fått beskjed av gyn om at jeg må være forsiktig siden jeg er trangere og mer sensitiv enn gjennomsnittet. Men at det blir bedre med tøying
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 Jeg har alltid hatt sterke menssmerter, helt j***. Har i lengre perioder også smerter daglig. Har også hatt en del vondt under sex. Har en lett utgave av PCOS. Har blitt sjekket for endometriose, men de fant ingenting. Ingen grunn til smertene. Og når de ikke fant endometriose, så ga de liksom opp. Det roet seg litt på p-piller, men pga bivirkninger så måtte jeg slutte. Anonymkode: af86b...b22
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 Man kan ha så lite Endometriose at de ikke ser det, men selv det lille der kan gjøre veldig vondt, hvis det påvirker nerver og slikt. Er ikke ukjent blant de verdensledende kirurgene at mye blir gått glipp av av andre kirurger. Uansett er jo løsningen for smerter som oftest p-piller. Anonymkode: e819a...881
Monalisa93 Skrevet 26. mars 2018 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2018 Prevensjon er ingen løsning for meg, da jeg og samboer ønsker oss barn..
Metzili Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 Jeg har slitt med gruSomme smerter under menstruasjonen. Det var vanlig for meg å spy, “miste” synet, nesten besvime osv. Klarte ikke å bevege meg, og følte jeg kom til å dø. Den gode nyheten er at smertene har forsvunnet helt etter at jeg fødte sønnen min for snart to år siden. Nå må jeg ikke ta en eneste paracet eller annen smertestillende under mensen.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 6 timer siden, Monalisa93 skrev: For å gjøre dette kort så trenger jeg råd og andres erfaringer.. i 2016 tok jeg en kikkhulloperasjon for å se om jeg har endometeriose. Legene så ingen tegn til det. Kun en tett eggleder som ble skyldt. Oktober 2017 var jeg hos Gyn og fikk påvist PCOS. Men likevel føler jeg at noe ble oversett under opperasjonen. Det siste året har mensensmerter blitt til kroniske. I perioder så gjør det så vondt..... Dro på legevakta på fredag og alle prøver var helt fine... Ingen graviditet heller. Er det flere som har det slik?? Se klistret innlegg øverst i kropp og helseforumet med lenke til Mette Moen. Hun er gynekolog og har jobbet mye med endometriose m.m. Du kan stille gratis spøramål til henne via linken. Det er bedre enn å spørre alle andre her inne. Anonymkode: 544a7...66b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #10 Skrevet 26. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan ha så lite Endometriose at de ikke ser det, men selv det lille der kan gjøre veldig vondt, hvis det påvirker nerver og slikt. Er ikke ukjent blant de verdensledende kirurgene at mye blir gått glipp av av andre kirurger. Uansett er jo løsningen for smerter som oftest p-piller. Anonymkode: e819a...881 Endometriose finnes i to former. Usynlig og klart synlige lesjoner. For å vite hvordan man skal finne usynlig endometriose, så må man u dersøkes av gynekolog med kunnskap, noe de i all hovedsak bare har på landsdekkende endometriosesenter på Ullevål. Noe kompetanse har de i Stavanger. Ellers er det ekstremt dårlig. Anonymkode: 544a7...66b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #11 Skrevet 28. mars 2018 På 26.3.2018 den 17.15, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid hatt sterke menssmerter, helt j***. Har i lengre perioder også smerter daglig. Har også hatt en del vondt under sex. Har en lett utgave av PCOS. Har blitt sjekket for endometriose, men de fant ingenting. Ingen grunn til smertene. Og når de ikke fant endometriose, så ga de liksom opp. Det roet seg litt på p-piller, men pga bivirkninger så måtte jeg slutte. Anonymkode: af86b...b22 Det er så tragisk at så mange kvinner opplever «du sier du har så vondt at du kaster opp og hallusinerer? Menssmerter? Jaja, vi ser ikke noe på gynekologisk undersøkelse. Her har du resept på p-piller og 600 mg IBUX. Snakkes!». Jeg er helt sikker på at dersom menn hadde klagd på det samme, ville det blitt bevilget forskningsmidler omtrent ved første tilfelle. Bill. mrk. Kvinne med uutholdelig «mensverk» Anonymkode: 02217...bde 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #12 Skrevet 28. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så tragisk at så mange kvinner opplever «du sier du har så vondt at du kaster opp og hallusinerer? Menssmerter? Jaja, vi ser ikke noe på gynekologisk undersøkelse. Her har du resept på p-piller og 600 mg IBUX. Snakkes!». Jeg er helt sikker på at dersom menn hadde klagd på det samme, ville det blitt bevilget forskningsmidler omtrent ved første tilfelle. Bill. mrk. Kvinne med uutholdelig «mensverk» Anonymkode: 02217...bde Helt enig! Man blir rett og slett ikke trodd at det kan være så ille. Når jeg kommer til en mannlig gynekolog så har jeg allerede piggene litt ute fordi jeg opplever at de ikke forstår. Selvfølgelig er ikke alle sånn, men jeg har dessverre møtt noen av dem. Jeg skulle så gjerne ha overført de smertene til en mann, bare litt. Så kanskje det hadde skjedd noe. Det er jo typisk at kvinnesykdommer blir forsket mindre på. Anonymkode: af86b...b22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå