Gå til innhold

Blodprøven viste lavt glukose

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blodprøven viste at jeg hadde 3.9 i glukose på en IKKE-fastende blodprøve. Fastelegen sa bare at jeg hadde spist for lite før blodprøven, men jeg hadde jo spost frokost..

Noen her som har opplevd å ha for lavt glukosenivå? Hva kan det skyldes er det kun å spise flere brødskiver eller spiser jeg for lite fett f.eks? Noen som har greie på sånt? ☺

Anonymkode: 865c8...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiste du, og hvor lenge før prøven? Og hvordan følte du deg?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kontormus skrev:

Tror jeg spiste 2 brødskiver med smøreost og agurkskiver og 1/2 youghurtbeger. Drakk vann. Kanskje 1-1.5 time før jeg tok blodprøven. Veier 45kg

AnonymBruker
Skrevet

Ta det helt med ro. Hadde du hatt for høyt bs ville det vært noe helt annet. Du har 3.9 i bs som har normalverdier mellom 4-7. Du ligger virkelig på normalt nivå. Du sier du har spist frokost, men regner med det ble tatt blodprøver på morgenen og det tar 2 t før bs er på topp. Bs ditt er med andre ord ganske så perfekt og det har ikke rukket å stige enda. Vær glad du slipper å bekymre deg for diabetes!

Anonymkode: 4fa3f...9c4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kontormus skrev:

Vet ikke om det kan påvirke glukosenivået, men jeg er veldig redd for sprøyter og har tendens til å besvime av det.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg spiste 2 brødskiver med smøreost og agurkskiver og 1/2 youghurtbeger. Drakk vann. Kanskje 1-1.5 time før jeg tok blodprøven. Veier 45kg

Hvorfor spiste du ikke opp hele yoghurtbegeret, det er vel kun snakk om et par tre spiseskjeer som var igjen, så det får en da i seg. Kastet du resten eller satte det kjølig til neste måltid? Veldig rart å la så lite ligge igjen.

Anonymkode: 3e03f...bec

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blodprøven viste at jeg hadde 3.9 i glukose på en IKKE-fastende blodprøve. Fastelegen sa bare at jeg hadde spist for lite før blodprøven, men jeg hadde jo spost frokost..

Noen her som har opplevd å ha for lavt glukosenivå? Hva kan det skyldes er det kun å spise flere brødskiver eller spiser jeg for lite fett f.eks? Noen som har greie på sånt? ☺

Du har veldig lav vekt, det kan ha noe å si. Hvor høy er du?

Anonymkode: 3e03f...bec

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det kan påvirke glukosenivået, men jeg er veldig redd for sprøyter og har tendens til å besvime av det.

Stresshormoner kan påvirke insulinet. Men tenker at hvis du føler deg ok, så er det ingen fare selv om dine verdier er rett under normalverdien. Den kan være normal for deg. Hva var grunnen til at BS ble målt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...