Gå til innhold

Tonegenseren line Langmo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg føler jeg har strikket på denne genseren i en evighet og er knapt halvveis. Med tanke på hvor dyrt garnet er og hvor fin genseren er vil jeg bli ferdig i påsken. Hvor lang tid har andre brukt på å strikke denne genseren?

en annen ting er at jeg synes mønster og struktur kommer så dårlig frem, synes den ser litt shabby ut pga garnet, men den er jo så fin i boken! Blir den bedre etter vask? Jeg strikker helt greit, men er ingen mester:)

Anonymkode: c8654...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tonegenseren tar veldig mye lengre tid enn det ser ut som, er min erfaring. 

Er også enig angående mønster og struktur. Strikker du i Påfugl? Da tror jeg dessverre ikke det vil endre seg til det bedre i vask. Garnet inneholder mye kunstige fibre og har vel heller en tendens til å sige og bli mer livløst. 

Beklager veldig om jeg "dreper" strikkelysten din her, men prøver bare å være ærlig. Jeg strikker MYE og Påfugl er et garn jeg styrer unna. Håper du blir ferdig og fornøyd :) 

 

Anonymkode: 64639...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar:) det hjelper å vite at det tar tid for flere..

enig med deg ang garn. Neste gang finner jeg et bedre alternativ for dette holder ikke mål;) 

men, genseren skal bli ferdig den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fiona2015 skrev:

Takk for godt svar:) det hjelper å vite at det tar tid for flere..

enig med deg ang garn. Neste gang finner jeg et bedre alternativ for dette holder ikke mål;) 

men, genseren skal bli ferdig den. 

Bare hyggelig :) Ja, du må jo gjøre den ferdig! jeg heier på deg! Og forhåpentligvis blir den bedre enn forventet!!

Strikking er en super hobby, men mye av gleden ligger i å velge riktig garn (og pinner!) Alt går mye lettere da :) 

Anonymkode: 64639...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær iallfall veldig forsiktig hvis du må vaske genseren. Skal aldri strikke i det garnet igjen. Nesten 1000kroner i garn for en genser som ikke tåler vask,-det er det ikke verdt. 

Anonymkode: a4541...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig garn og pinner har så mye og si. Nå når det blir rotete og garnet er fullt av tugger går det ikke veldig fort på pinnene;)

forsiktig håndvask er notert. Kjipt å ødelegge garn for 1000 og utallige timer i vaskemaskinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags garn anbefaler du til Tone genseren? Har tenkt til å strikke den eller bøgegenseren. Hvilken er lettest/har best oppskrift? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...