AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Jeg går på noen sterke smertestillende, og gjort det i 2år pga sykdommen. Jeg tar ikke mye og har vært på smerteklinikken, de har sagt jeg burde ta den dosen. Det gjør så jeg kan ha det mye bedre, og faktisk ha et liv. Jeg skulle på ferie i påsken, men jeg skal egentlig få ny pakke hver 50dag, det er på torsdag. Jeg spurte pent om det var muligheter for og få den litt før fordi vi skulle langt oppe på fjellet med snøskuter osv, det er snakk om 5dager før så man har ut påsken, og man får selvfølgelig ikke nye pakning noe før fordi man får det før nå. Legen og resepsjonen nekter, så jeg må vente til sent onsdag for å få pakningen, vi skulle reise fredag eller lørdag.. hele familien skulle, men her sitter jeg og samboer og en liten unge fordi de ikke ville hjelpe. Er dette normalt av en fastlege og de? Anonymkode: 4d26a...1a9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 Ja de er fryktelig strenge på trekant merkede medisiner Anonymkode: 9fe44...c4b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på noen sterke smertestillende, og gjort det i 2år pga sykdommen. Jeg tar ikke mye og har vært på smerteklinikken, de har sagt jeg burde ta den dosen. Det gjør så jeg kan ha det mye bedre, og faktisk ha et liv. Jeg skulle på ferie i påsken, men jeg skal egentlig få ny pakke hver 50dag, det er på torsdag. Jeg spurte pent om det var muligheter for og få den litt før fordi vi skulle langt oppe på fjellet med snøskuter osv, det er snakk om 5dager før så man har ut påsken, og man får selvfølgelig ikke nye pakning noe før fordi man får det før nå. Legen og resepsjonen nekter, så jeg må vente til sent onsdag for å få pakningen, vi skulle reise fredag eller lørdag.. hele familien skulle, men her sitter jeg og samboer og en liten unge fordi de ikke ville hjelpe. Er dette normalt av en fastlege og de? Anonymkode: 4d26a...1a9 Å ikke få medikamenter av typen A eller B før helligdager og ferier, er noe pasienter med misbrukertendenser eller lignende ikke får. Andre, uten misbruker tendens og eller alvorlig sykdom får medikamenter med seg tidligere enn angitt dato når de skal reise bort eller i forkant av helligdager. Så her kan du nok bare takke deg selv. (Resepsjonen bestmmer ikke når tid du får legemidler det er legens oppgave.) Anonymkode: b6df4...997
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 Jeg har aldri hatt problemer med å fornye resept og hente ut før tiden mtp ferietur (går på depot-smertestillende), så her synes jeg legen din er vrang. Med mindre du har en historikk med overforbruk. Anonymkode: 4ca53...97f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hatt problemer med å fornye resept og hente ut før tiden mtp ferietur (går på depot-smertestillende), så her synes jeg legen din er vrang. Med mindre du har en historikk med overforbruk. Anonymkode: 4ca53...97f Det er en drøy påstand. Leger er ikke vrange når de ser at pasientene ved å få for hyppig medisin også bruker opp medikamentene raskere. Da er det du kaller en vrang lege en lege som er ansvarlig og følger regelverket. Anonymkode: b6df4...997
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en drøy påstand. Leger er ikke vrange når de ser at pasientene ved å få for hyppig medisin også bruker opp medikamentene raskere. Da er det du kaller en vrang lege en lege som er ansvarlig og følger regelverket. Anonymkode: b6df4...997 Jeg skriver jo at hvis Ts har en historikk der hun bruker for mye og dermed må bestille hyppigere så skjønner jeg legen. Hvis Ts derimot følger dosering og aldri har fornyet resepten før hun skal, og legen nekter å skrive resept noen dager før tiden sånn at Ts ikke kommer seg på ferie, så er legen vrang. Anonymkode: 4ca53...97f 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #7 Skrevet 26. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ikke få medikamenter av typen A eller B før helligdager og ferier, er noe pasienter med misbrukertendenser eller lignende ikke får. Andre, uten misbruker tendens og eller alvorlig sykdom får medikamenter med seg tidligere enn angitt dato når de skal reise bort eller i forkant av helligdager. Så her kan du nok bare takke deg selv. (Resepsjonen bestmmer ikke når tid du får legemidler det er legens oppgave.) Anonymkode: b6df4...997 Her råder sannelig forenklingene og fordommene fritt. Varsku! Anonymkode: 522af...b49
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 Hva i all dager? Høres ut som jeg er en narkoman. Er en normal person som ikke har noe overforbruk over det jeg trenger. Åssen kan noen vri dette over på meg, alle vet at morfin preparater er alvorlig, men er det slik at dere ikke får medisinene litt før om dere faktisk skal på en ferie.. det ender opp med at dere ikke får dratt på ferie pga fastlegen er skikkelig vrang. KG er kjent for ensomme sjeler som finner på endel surr. Her er det kun et spørsmål om det er normalt og være så vrang at samboer og barn ikke kan dra på ferie fordi den ene parten ikke kan få medisinene litt tidligere, kun fordi man trenger viktig medisinee ut påsken. Anonymkode: 4d26a...1a9
Gjest Daryl Dixon Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 Har aldri opplevd det. Har heller fått beskjed om å se over, så jeg har nok. Og huske å ta ut før helligdager, så jeg ikke står uten medisiner. Det gjelder både A, B og C preparater.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå