Gå til innhold

hva koster et ikeakjøkken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet det kommer jo helt an på. Men, jeg spør likevel. Vi skal sette inn et relativt enkelt ikeakjøkken i utleiedelen, det er ikke stort, men det må jo ha det viktigste, stekeovn, koketopp, kullfiltervifte, oppvaskmaskin og kjøl og frys i tillegg til selve skalpene og en enkel benkeplate. Vil ikke ha den aller aller billigste hybelversjonen til Ikea, men en ganske rimelig en. 

Hva kan det tenkes å koste ink. levering og montering? Lurer også på om det er innafor å leve av IKEA at de åpner pakkene på utsiden av huset og ikke drar pappen inn? Har hørt så mye om skjeggkre/sølvkre som lever i den pappaen...

Anonymkode: bbd3b...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er et tau? Du kan tegne gratis på IKEA sine hjemmesider eller i et av varehusene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Det finner du ut, om du går på IKEAs nettsider.

 

Akkurat nå, Vegglampe skrev:

Hvor langt er et tau? Du kan tegne gratis på IKEA sine hjemmesider eller i et av varehusene. 

ja, vi er ikke der i prosessen enda. Tenker kanskje noen kunne gi et estimat? 

Noen som har erfaring med dette å vil dele? 

TS

Anonymkode: bbd3b...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det avhenger av hvilke dører, benkeplater, knotter til dørene, innmaten i skapene, skuffer eller hyller. Overskap eller ikke, hvor høye og dype skapene skal være. IKEA har 3 forskjellige str på høydene av overskapene og to forskjellige str av dybder på overskapene. Levering kommer Ann på hvor du bor i forhold til varehuset. Så kommer hvitevarer utenom. Da er det alt etter hva du velger. Så har du benkeplater, alt fra det billigste til det dyreste. Alt etter hvor mange meter du trenger. Så er det vaskekummen, alt etter hva du velger og størrelse. Det er umulig å si hva det koster. 

Så hvor langt er et tau? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenet mitt kostet 13k uten rørlegger og kjøkkenbatteri. Foreldrene mine sitt kostet 35k. Vi har valgt helt forskjellige kjøkken. 

Glemte å skrive at kjøkkenet mitt var uten hvitevarer også. 

Endret av Vegglampe
Glemte å nevne noe.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Vegglampe skrev:

Kjøkkenet mitt kostet 13k uten rørlegger og kjøkkenbatteri. Foreldrene mine sitt kostet 35k. Vi har valgt helt forskjellige kjøkken. 

Rakk til den eneste personen som svarer på det jeg spør om :blomst: Hvor stort var ditt kjøkken? 

TS

Anonymkode: bbd3b...018

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rakk til den eneste personen som svarer på det jeg spør om :blomst: Hvor stort var ditt kjøkken? 

TS

Anonymkode: bbd3b...018

*takk

Anonymkode: bbd3b...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette avhenger jo veldig av om det er rette vegger, vinkler (da blir benkeplaten fort dyrere), den totale størrelsen og antall skap, hvilke hvitevarer du skal ha, hvilke fronter/dørhåndtal/vask/kraner osv du velger. Det enkleste er å tegne inn kjøkkene tpå kjøkkenplanleggeren til ikea, da får du opp alle priser underveis og kan endre til noe du har råd til. Jeg satt inn ikea kjøkken for to år siden som kostet 34 000 inkl. benkeplate og vask, men da kom hvitevarer, blandebatteri og fliser mellom skap i tillegg. 

Anonymkode: 5d6b6...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er håpløst å skulle si hva det kan koste, men det er veldig enkelt å tegne i tegneprogrammet til IKEA. Da får man iallfall en ca pris.

Jeg har aldri kjøpt hvitevarer på IKEA, men det ene kjøkkenet kostet 3000, kun skap og fronter. Det andre kostet drøyt 20.000, kun skap og fronter.

Anonymkode: 8606f...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15kvm kjøkken med alle hvitevarer 32000. Men kunne fått det mye billigere ved å velge billigere hvitevarer og billigere skap. Så tror du kan få kjøkken fra 5000 til uendelig.

Anonymkode: 26134...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mkigjen skrev:

Mitt kom på 150k, inkl rørlegger og elektriker

hvor stort? 

TS

Anonymkode: bbd3b...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette avhenger jo veldig av om det er rette vegger, vinkler (da blir benkeplaten fort dyrere), den totale størrelsen og antall skap, hvilke hvitevarer du skal ha, hvilke fronter/dørhåndtal/vask/kraner osv du velger. Det enkleste er å tegne inn kjøkkene tpå kjøkkenplanleggeren til ikea, da får du opp alle priser underveis og kan endre til noe du har råd til. Jeg satt inn ikea kjøkken for to år siden som kostet 34 000 inkl. benkeplate og vask, men da kom hvitevarer, blandebatteri og fliser mellom skap i tillegg. 

Anonymkode: 5d6b6...ac6

hva kom hvitevarer, benk og vask på? 

TS

Anonymkode: bbd3b...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva kom hvitevarer, benk og vask på? 

TS

Anonymkode: bbd3b...018

Som sagt de 34000 inkluderte benkeplate og vask, husker ikke hva hver del kostet. Blandebatteri kjøpte jeg ikke på Ikea, men betalte 5500 for det jeg ville ha fra et skikkelig merke, hvitevarer kjøpte jeg på Elkjøp til 24 000, vifte hadde jeg fra før. Men dette er jo helt irrelevant for deg, du aner jo ikke hvilke hvitevarer jeg kjøpte, hvordan kjøkkenet mitt ser ut, størrelse eller noe annet. Klarer du ikke sette deg ned med tegneprogrammet og legge inn de dataene som er relevant for deg og få ut en sum? 

Anonymkode: 5d6b6...ac6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt de 34000 inkluderte benkeplate og vask, husker ikke hva hver del kostet. Blandebatteri kjøpte jeg ikke på Ikea, men betalte 5500 for det jeg ville ha fra et skikkelig merke, hvitevarer kjøpte jeg på Elkjøp til 24 000, vifte hadde jeg fra før. Men dette er jo helt irrelevant for deg, du aner jo ikke hvilke hvitevarer jeg kjøpte, hvordan kjøkkenet mitt ser ut, størrelse eller noe annet. Klarer du ikke sette deg ned med tegneprogrammet og legge inn de dataene som er relevant for deg og få ut en sum? 

Anonymkode: 5d6b6...ac6

Det er ikke irrelevant, det er et priseksempl🙄

ts

Anonymkode: bbd3b...018

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom du tegner det opp på ikea sin kjøkkenplanlegger, så får du opp hva som blir din pris utfra de produktene du velger. Det anbefales!

Anonymkode: ed4f9...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

hvor stort? 

Ca 20 kvm, løftet ikke en finger, så prisen er inkl riving av gml kjøkken, nytt gulv, tak osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve kjøkkenet kostet 28000. Det inkluderte stekeovn og platetopp, to laminatplater som måtte kuttes (vinkelkjøkken) og en plate som skjuler kombiskapet fra stua og lys også i et overskap. Lite kjøkken, men ble en fin planløsning på det, med hjørneskap og skuffer både over og under stekeovnen. Platetoppen må ikke stå over komfyren f.eks.

Betalte 4400 for fliser et annet sted. Kanskje dyrt, men jeg sendte bare en som er håndtverker for å kjøpe. Sa at han kunne velge det han syntes virket best for helheten. Jeg visste selvsagt at han har god smak og ser helheten. Hadde to rådgivere på Ikea pluss to venner som hjalp meg. Jeg dro kjøkkenet litt inn i stua. Først var jeg skeptisk, og sa at da ser man jo rett inn i et kjøleskap??!!!  Men ble beroliget av at en sa at hvor ofte kommer du hjem daglig, du skal jo bo og leve der? Så det betyr ingenting.

Rådgiverne på Ikea klødde seg i hodet, men var svært hjelpsomme, og måtte ofte prate til mine mer praktiske mannlige venner i telefonen. De sa at jeg måtte ringe dem hvis det var noe, men visste når jeg hadde møte og ringte selv. Pinlig ja, men var glad for å få hjelp. Kjøkkenet mitt er lite. Jeg hadde et valg ang. vaskekum. Enten et lite og upraktisk eller en som var for stor så laminaten kunne sprekke. Da gikk jeg for det utradisjonelle og kjøpte en oppvaskkum som er beregnet til et vaskerom. Og kran med en slange man kan dra ut.

Var i tvil på hvordan det ville se ut, men har bare fått skryt for valget. (valgene) Har sett mange elendige løsninger på små kjøkken, mitt ble optimalt. Frontene var satt litt ned, ikke nymotens men tror de er klassiske. Det jeg kanskje angrer eller vil angre på er at jeg kjøpte blandebatteriet fra Ikea.

Var Per fire år, med mange spørsmål. Det var veldig vanskelig siden kjøkkenet er lite. Glad jeg fikk hjelp av menn som har større romsans enn oss damer.

Og er glad jeg gikk for den løsningen. Man legger ikke merke til det. Kjøkkenet er pent. Har overskap helt opp til taket.

Vet ikke hva Ikea tar for å montere. En venninne hjalp meg sammen med en kompis.

Hvis jeg husker rett tar Ikea min. 15000 for å montere.

 

 

Anonymkode: 03cdc...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selve kjøkkenet kostet 28000. Det inkluderte stekeovn og platetopp, to laminatplater som måtte kuttes (vinkelkjøkken) og en plate som skjuler kombiskapet fra stua og lys også i et overskap. Lite kjøkken, men ble en fin planløsning på det, med hjørneskap og skuffer både over og under stekeovnen. Platetoppen må ikke stå over komfyren f.eks.

Betalte 4400 for fliser et annet sted. Kanskje dyrt, men jeg sendte bare en som er håndtverker for å kjøpe. Sa at han kunne velge det han syntes virket best for helheten. Jeg visste selvsagt at han har god smak og ser helheten. Hadde to rådgivere på Ikea pluss to venner som hjalp meg. Jeg dro kjøkkenet litt inn i stua. Først var jeg skeptisk, og sa at da ser man jo rett inn i et kjøleskap??!!!  Men ble beroliget av at en sa at hvor ofte kommer du hjem daglig, du skal jo bo og leve der? Så det betyr ingenting.

Rådgiverne på Ikea klødde seg i hodet, men var svært hjelpsomme, og måtte ofte prate til mine mer praktiske mannlige venner i telefonen. De sa at jeg måtte ringe dem hvis det var noe, men visste når jeg hadde møte og ringte selv. Pinlig ja, men var glad for å få hjelp. Kjøkkenet mitt er lite. Jeg hadde et valg ang. vaskekum. Enten et lite og upraktisk eller en som var for stor så laminaten kunne sprekke. Da gikk jeg for det utradisjonelle og kjøpte en oppvaskkum som er beregnet til et vaskerom. Og kran med en slange man kan dra ut.

Var i tvil på hvordan det ville se ut, men har bare fått skryt for valget. (valgene) Har sett mange elendige løsninger på små kjøkken, mitt ble optimalt. Frontene var satt litt ned, ikke nymotens men tror de er klassiske. Det jeg kanskje angrer eller vil angre på er at jeg kjøpte blandebatteriet fra Ikea.

Var Per fire år, med mange spørsmål. Det var veldig vanskelig siden kjøkkenet er lite. Glad jeg fikk hjelp av menn som har større romsans enn oss damer.

Og er glad jeg gikk for den løsningen. Man legger ikke merke til det. Kjøkkenet er pent. Har overskap helt opp til taket.

Vet ikke hva Ikea tar for å montere. En venninne hjalp meg sammen med en kompis.

Hvis jeg husker rett tar Ikea min. 15000 for å montere.

 

 

Anonymkode: 03cdc...817

tusen takk for utfyllende svar. Vet du hvor mange kvm. kjøkkenet ditt er? Husker du hva kjøkkenet ditt heter? 

TS

Anonymkode: bbd3b...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...