AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Jeg misliker sterkt sånne gigantiske summer og syns det skulle ha vært en øvre grense på gevinster. Så mye penger er altfor mye å håndtere for ett menneske. Tenk så mange spillere som kunne ha delt dette og fått gleden av å vinne en eller to millioner hver. Hennes liv blir aldri det samme og sjansen er stor for at hun legger seg til vaner som blir vanskelig å leve med for henne. Familieforhold blir endret av misunnelse og sinne. En del venner og bekjente kommer antagelig til å oppføre seg annerledes og noen kommer til å bli ubehagelige i kommentarene. De vil "låne" av henne, eller de vil at hun skal gi dem en gave, for hun har råd til det nå og de trenger pengene. Hennes navn kommer til å bli kjent. Fremmede kommer til å tigge og kjefte på henne hvis hun ikke gir dem det de vil ha. Livet kommer til å bli så forandret at hun kanskje til sist ønsker at hun aldri hadde vunnet. Hva syns du? Bør spillgevinster fordeles bedre enn de gjør i dag? Vinnerlykke bryr seg ikke om å være rettferdig, men bør folk som ha vunnet stort ha en slags karantenetid før de kunne vinne igjen, slik at fordelingen blir mer rettferdig? Anonymkode: 28154...ec0
Gjest Catalina Culès Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Pengene kunne vært fordelt mer på de andre gevinstene, ingen trenger så mye penger.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #3 Skrevet 25. mars 2018 Tror de fleste håndterer dette. Undersøkelser viser dette. Klart det endrer livet. Er enig at summen er for stor. Skulle vært mindre, og heller mer på de andre premiene. Ser de som vinner masse penger, fortsetter sine vanlige liv. Anonymkode: 20304...49c 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #4 Skrevet 25. mars 2018 Jeg kjenner et par stk som har vunnet over 50 mill. De lever livet helt som før. Jobber og alt. Feriene blir dyrere og litt oftere, men favorittferien er fortsatt på hytta på fjellet. De investerer i bolig og leier ut for å sikre seg inntekter fremover, men håndterer det helt fint. Anonymkode: 2561e...726 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #5 Skrevet 25. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner et par stk som har vunnet over 50 mill. De lever livet helt som før. Jobber og alt. Feriene blir dyrere og litt oftere, men favorittferien er fortsatt på hytta på fjellet. De investerer i bolig og leier ut for å sikre seg inntekter fremover, men håndterer det helt fint. Anonymkode: 2561e...726 Det beste er at når noen får hånd om 50 mill, så skal de attpåtil få de til å vokse. 50 mill er ikke nok, her må det investeres så vi får meeeeeer. Grådige folk, intet annet. Anonymkode: 46d79...9d7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #6 Skrevet 25. mars 2018 Isteden for EN enkelt person som skal vinne over 160 millioner, så kunne det for eksempel ha vært ÅTTI forskjellige personer som vinner ett par millioner hver. Da ville hver person fått en stor slump penger, samtisig som det hadde blitt langt fleire vinnere... Anonymkode: e6d4c...54f 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #7 Skrevet 25. mars 2018 Uenig med de som sier at det ikke bør være så store premier. Om jeg vant så mye hadde jeg gitt 100 mill til mine 5 nærmeste (familie + en venn), så hadde jeg hatt 67 mill selv. Da kunne jeg ha bygd drømmehuset, studert noen ekstra år, kjøpt meg en kul bil, startet en bedrift innen mitt fagfelt med moderne utstyr og trivelige ansatte, og levd drømmelivet. Anonymkode: ab5b4...553 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #8 Skrevet 25. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uenig med de som sier at det ikke bør være så store premier. Om jeg vant så mye hadde jeg gitt 100 mill til mine 5 nærmeste (familie + en venn), så hadde jeg hatt 67 mill selv. Da kunne jeg ha bygd drømmehuset, studert noen ekstra år, kjøpt meg en kul bil, startet en bedrift innen mitt fagfelt med moderne utstyr og trivelige ansatte, og levd drømmelivet. Anonymkode: ab5b4...553 Enig. Jeg hadde hjulpet venner, familie og gitt en stor sum til forskning. I tillegg kunne jeg, som syk og fattig ufør, kjøpt en tilpasset enebolig og en bil. Livet mitt hadde klart blitt bedret. Forøvrig er det en makssum og det er rundt 8-900 millioner kr Synes det er helt OK å vinne så mye penger. Forstår ikke hvorfor noen skulle tenke annerledes? Anonymkode: d893c...f5b 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #9 Skrevet 25. mars 2018 Jeg er nok litt delt i svaret, når folk som har alt, og bare fortsetter sitt liv som vanlig, og eller gamle personer som også bare lever som vanlig vinner, så tenker jeg at det burde vert fordelt på flere vinnere, for en person/ familie med 2,5 barn og enebolig og Volvo trenger ikke 167 mill! men var det jeg som vant, så er jeg grådig i den tankegangen, å ville vunnet hele premien selv Anonymkode: ea08a...7d1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #10 Skrevet 25. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det beste er at når noen får hånd om 50 mill, så skal de attpåtil få de til å vokse. 50 mill er ikke nok, her må det investeres så vi får meeeeeer. Grådige folk, intet annet. Anonymkode: 46d79...9d7 Fordi 50 mill varer ikke evig. Disse har f.eks. kjøpe hus til barna sine, betalt ned gjelden sin, kjøpt ny bil og hjulpet andre familiemdlemmer med deres gjeld etc. Da sitter man kanskje igjen med 20-30 mill. Og hvis man er i 40 åra, så varer kanskje de resterende 20-30 mill'ene i 25-30 år hvis man regner med inflasjon osv. Og de skal kanskje leve i 40-50 år til. Hvorfor er et liksom ikke greit at de sikrer fremtiden sin slik at de har inntekter fremover også? Anonymkode: 2561e...726 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #11 Skrevet 25. mars 2018 Det forsvinner relativt mye i formueskatt hvert år også. Anonymkode: 2561e...726
Gjest PaN Skrevet 25. mars 2018 #12 Skrevet 25. mars 2018 Vel, hadde jeg vunnet disse pengene hadde jeg selvfølgelig investert disse pengene og betalt ned på gjelden min samt satt pengene mine på fond og fast sparekonto. Da hadde jeg hatt penger å leve av uten jobb eller stønad, dette vil jo faktisk spare samfunnet for penger om alle vant samme sum som denne kvinnen. Hun trenger ikke å søke stønad om hun mister jobb, hun trenger heller ikke jobbe så kan andre få den jobben hun ikke lenger trenger. Og tenk, hun vant dette ved at andre kjøpte seg lodd til en verdi på 25,- til 100,-
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #13 Skrevet 25. mars 2018 Problemet er vel at folk flest er griske. Det er lettere å lure 100 millioner mennesker til å spille, dersom de tror de kan vinne en et par hundre millioner, enn om de "bare" skulle vinne et par millioner hver...selv om de skulle ha (mikroskopisk) bedre odds. Men, ja, heller 20 personer som vinner 8-10 millioner hver, enn en som vinner alt. Anonymkode: 3a7b3...0e4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #14 Skrevet 25. mars 2018 Får Stordalen og Thon mange tiggerbrev? De er jo mangemillionærer. Anonymkode: 1df84...057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå