Xmasclovn Skrevet 29. mars 2018 #21 Skrevet 29. mars 2018 På 25.3.2018 den 4.11, AnonymBruker skrev: Beklager sent svar, oppskriften er, jeg koker spaghetti, steker kjøttdeig med salt og pepper, kutter opp pølser, så heller jeg ketchup over kjøttet og sper med vann og buljongpulver. Det er veldig godt. Men jeg er vant til at bruke Idun som er ganske nøytral så derfor jeg lurer på om heinz blir for sterkt siden den smaker ganske annerledes fra Idun? Anonymkode: 9b443...81a Det var en spesiell rett å servere i selskap..Høres ut som noe man skraper sammen på studenthybelen i uka før stipendet kommer.. Sorry! Enig med de som skriver at du bør lage skikkelig tomatsaus med ordentlige råvarer. 3
Kinder Skrevet 29. mars 2018 #22 Skrevet 29. mars 2018 For å svare på spørsmålet ditt ts. Heinz og Idun har ulike smaker, og derfor vil familieretten også smake annerledes. Hva det eventuell vil gjøre med matretten aner jeg ikke, for jeg har aldri lagd pastasaus med ketchup, men vet at det ikke vil smake likt i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #23 Skrevet 29. mars 2018 For å komme med et forholdsvis seriøst svar: bruk den ketchupen du har, men du må nok tilsette sukker og smake deg fram. Og så håper jeg at det ikke er du som har invitert meg på middag. Og hvis det er det, så kan jeg gjerne ta med hjemmelaget saus selv. Anonymkode: 8221d...8af 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #24 Skrevet 29. mars 2018 Ville IKKE brukt ketchup! Kjøp noen bokser med hakkete tomater og tilsett oregano og chili. Å klippe opp åpningen i pappboksen med hakkete tomater, eller åpne boksen som har ølboks åpner lokk og helle i gryta er like lett som å ta av korken på en ketchup flaske. I tilsette krydder tar ca 5 sekunder. Anonymkode: f0f64...13f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #25 Skrevet 29. mars 2018 Men hvis du ikke har noe valg, så blandt heinz og idun, for kun heinz blir for sterkt , og kun idun blir for søtt. Husk å tilsett noe krydder uansett , gjerne en skvett fløte også for å prøve å dekke over at det faktisk er ketchup rett fra flaska. Anonymkode: f0f64...13f
Xmasclovn Skrevet 29. mars 2018 #26 Skrevet 29. mars 2018 Vurderte nesten å lage denne «retten» for å se hva slags gørrgraut dette ble, men gidder ikke bruke kr på kjøttdeig og pølse til slikt sløseri.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #27 Skrevet 29. mars 2018 Er du broren min, TS? Dette liknet veldig på "pastasausen" jeg vokste opp med. (Neida, jeg vet du ikke er broren min, for vår oppskrift var ikke så avansert at den hadde buljong i! Stekt kjøttdeig og Idun ketchup blandes godt i steikepanna, og serveres til Sopps spaghetti. Og gjerne litt mer ketchup over ved bordet. Og dette til tross for at begge foreldrene mine egentlig er ganske flinke på kjøkkenet. ) Anonymkode: 429e0...d65
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #28 Skrevet 29. mars 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du broren min, TS? Dette liknet veldig på "pastasausen" jeg vokste opp med. (Neida, jeg vet du ikke er broren min, for vår oppskrift var ikke så avansert at den hadde buljong i! Stekt kjøttdeig og Idun ketchup blandes godt i steikepanna, og serveres til Sopps spaghetti. Og gjerne litt mer ketchup over ved bordet. Og dette til tross for at begge foreldrene mine egentlig er ganske flinke på kjøkkenet. ) Anonymkode: 429e0...d65 Min mormors pizzafyll ligner veldig. Det har ikke buljong og pølser i seg, men litt hakket gul løk (om hun har). Kjøttdeig og løk stekes, hell over Idun ketchup og bland sammen. Spres utover en pizzabunn (i langpanne selvsagt) og dekkes med revet gulost. Krydres med oregano og stekes i ovn. Anonymkode: 295d4...5c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå