Gå til innhold

Skaller i sprinkelsenga


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på ett år (16 mnd) som våkner og setter seg i sprinkelsenga si i søvne, for så å falle på den andre siden. Ofte skaller han i sprinkelsenga, men det er ikke alltid han våkner/gråter av det. Vi har kjøpt sånn sengekant/beskytter, men den kommer fortsatt ikke høyt nok opp, men tanke på st han skaller når han sitter (er i ferd med å falle). Fler som har vært i samme situasjon? Har dere no tips? Skulle fantes seng med påsydde puter🙈

Anonymkode: ea97c...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også ei på 16 mnd som styrer en del i søvne, mye stillingsendring osv. Hun ender da ofte opp med å kræsje i sidene på sprinkelsenga, og det høres jo veldig voldsomt ut over babycallen.
Dette har hun holdt på med i mange måneder nå og vurderte selv å gå til innkjøp av sengekant. Jeg endte med å slå meg til ro med at det høres mye verre ut enn det egentlig er. Hun våkner så og si aldri av "skallingen", og når jeg selv prøver å dunke i siden på senga hører jeg at det blir veldig høy lyd av veldig lite. 

Får han merker eller liknende av det? Hvis ikke er det nok helt ufarlig. De små er jo generelt veldig urolige i søvne og styrer mye, det er bare naturlig at de kræsjer litt inn i sidene når de sover i sprinkelsenger da så vi er neppe de eneste med dette problemet :)
Hvis han skulle få merker av det ville jeg kanskje tatt en prat med helsesøster eller liknende for råd. 

Anonymkode: 71b11...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også ei på 16 mnd som styrer en del i søvne, mye stillingsendring osv. Hun ender da ofte opp med å kræsje i sidene på sprinkelsenga, og det høres jo veldig voldsomt ut over babycallen.
Dette har hun holdt på med i mange måneder nå og vurderte selv å gå til innkjøp av sengekant. Jeg endte med å slå meg til ro med at det høres mye verre ut enn det egentlig er. Hun våkner så og si aldri av "skallingen", og når jeg selv prøver å dunke i siden på senga hører jeg at det blir veldig høy lyd av veldig lite. 

Får han merker eller liknende av det? Hvis ikke er det nok helt ufarlig. De små er jo generelt veldig urolige i søvne og styrer mye, det er bare naturlig at de kræsjer litt inn i sidene når de sover i sprinkelsenger da så vi er neppe de eneste med dette problemet :)
Hvis han skulle få merker av det ville jeg kanskje tatt en prat med helsesøster eller liknende for råd. 

Anonymkode: 71b11...7b7

Tusen takk for svar! Ja, det høres nok mye vondere ut enn hva det er. Han har aldri fått merker av det og helsesøster sa det var ganske normalt. Men det er bare det at det høres helt forferdelig vondt ut🙈 Vi har sengekant, men det hjelper lite ettersom jeg ikke finner noen som er høye nok. Skulle dekt mer enn bare 1/3.

Anonymkode: ea97c...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem har vi og. Mye bedre de reisesenge med myke vegger. 

Anonymkode: 0cef7...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme problem har vi og. Mye bedre de reisesenge med myke vegger. 

Anonymkode: 0cef7...342

Helt enig, men han veier 13 kg og på alle de beskrivelsene jeg har lest, så veier han over det som er anbefalt for de sengene. Redd han skal tippe over senga🙈

Anonymkode: ea97c...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...