Gjest fruktfest Skrevet 23. mars 2018 #41 Skrevet 23. mars 2018 Lefse med kyllingkjøttdeig med taco mix, ost og mais. Veldig enkelt og greit😋
Arktis Skrevet 23. mars 2018 #42 Skrevet 23. mars 2018 Tacolefse med: kjøttdeig, salsa, agurk, tomat, paprika, rødløk, mais, salatblad, guacemole ooog rømme. Fyller alltid for mye i.
MarianneE Skrevet 23. mars 2018 #43 Skrevet 23. mars 2018 2 timer siden, Catalina Culès skrev: Og jeg forstår ikke de som har ananas og rømme på Tsk tsk
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #44 Skrevet 23. mars 2018 Kjøtt. Fordi jeg er glad i å ete kjøttlefse. Anonymkode: 13637...3d4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #45 Skrevet 23. mars 2018 Har alltid det samme på hver gang. Skal ærlig innrømme jeg er dårlig på grønnsaker til tacoen, men jeg sverger jeg er flink til de meste andre måltider. I rekkefølge, som forøvrig er veldig, veldig viktig: - Maistortilla (andre typer går også bra, men foretrekker mais. Skjell klarer jeg ikke å spise uten at alt knuses og faller ned på fatet i en svær haug, selv om jeg synes det smaker best) - Ost (noe med mye smak, gjerne cheddar eller vellagret... Også må den være mellom den varme tortillaen og kjøttet, sånn at den begynner å smelte litt) - Tacokjøtt - Salsa (må være salsa, saus er for rennende) - Rømme - Bønner - Mais - Salat (helst ruccola, masse ruccola!!) - Guacamole (hjemmelaget, de du kjøper ferdig smaker vann og har det i ingrediensene også) - Knuste Maarud Tortilla Chips m/ostesmak (tacoen blir helt fantastisk med litt av dette, anbefales på det sterkeste!) Anonymkode: 381e0...160
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #46 Skrevet 24. mars 2018 Jeg har ikke spist taco på mange år. Ender som regel opp med noe det passer å drikke vin til på fredagskvelden i stedet. Men da jeg hadde taco en gang i mellom i fortiden var det som omtrent som følger: - Hjemmelaget maistortilla (tror jeg ville testet å lage hvetetortilla nå) - strimlelt grønn salat (ikke isberg), eller kanskje bare godt grillede biter av grønn og rød paprika i stedet - grillet entrecôte (på grillpanne), medium stekt, gnidd inn med spisskummen, hot røkt paprika, chilipulver og oregano - guacamole - gjerne refried beans laget selv av pintobønner, bacon og hvitløk stekt sammen, så kjørt med stavmikser og tynnet med vann til passe konsistens - hjemmelaget salsa av friske og semitørkede tomater, sjalottløk, sherryeddik og frisk koriander - syltet rødløk - rømmeklatt Ellers liker jeg også veldig godt quesadillas, så mulig jeg hadde laget det i stedet med litt kjøtt og masse skarp cheddar inni, og alt det andre som et lite tårn på hver, minus salaten. Anonymkode: f5bb0...590
SPOCA Skrevet 24. mars 2018 #47 Skrevet 24. mars 2018 Lefse eller skjell er i grunn like godt. Vi varierer. Men hva jeg har i er alltid samme kombinasjon, og alltid i samme rekkefølge: * Kjøttdeig med Santa Maria-krydder (ingenting annet duger, heller ikke hjemmelaget) * Revet ost (Norvegia/Jarlsberg) * Mais Enkelt og veldig godt.
Lady Lovelylocks Skrevet 24. mars 2018 #48 Skrevet 24. mars 2018 (endret) Skjell Kjøttdeig løk rømme agurk salat Salsa er blandet inn i kjøttdeigen. Endret 24. mars 2018 av Lady Lovelylocks
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #49 Skrevet 24. mars 2018 Bruker verken lefse eller tacoskjell. Bruker maarud tortillachips, som jeg varmer inni stekeovnen. Så legger jeg kjøttdeig på fatet ved siden av tortillachipsen, oppå kjøttdeigen legger jeg et tonn med mais, et halvt tonn agurk, 2 gram løk, og 3 små klatter med tacosaus på toppen. Anonymkode: 0d12d...476
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #50 Skrevet 25. mars 2018 Tortilla, ost, isbergsalat, rødløk, paprika (rød og grønn), agurk, mais, jalapeño, ris (mannen som er oppvokst med det og jeg lo meg halvt ihjel når han serverte det til tacoen, nå bare må jeg ha det selv. Og det må være hurtigris ), kjøttdeig, rømme, salsa og så litt mer isbergsalat og bittelitt ost på toppen Anonymkode: a97f1...54d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå