AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Hvilke sko bruker du på jobb og hvorfor? På jobb går vi mye, er utsatt for en del bakterier og slitasje. Så skoene bør kunne vaskes eller være billig nok til å skiftes ut oftere enn én gang i året. Jeg skulle gjerne brukt sandaler, men liker ikke tanken på åpne sko. Anonymkode: 41894...287
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 Jeg og de fleste på jobben i vår helsevirksomhet bruker joggesko med god demping. Anonymkode: c9958...60e 3
strawberry Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 Stemmer for joggesko med god demping som AB over. Joggesko kan fint vaskes i vaskemaskin. I tillegg har jeg 2 sko, slik at jeg kan bytte litt på.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #4 Skrevet 24. mars 2018 5 minutter siden, strawberry skrev: Stemmer for joggesko med god demping som AB over. Joggesko kan fint vaskes i vaskemaskin. I tillegg har jeg 2 sko, slik at jeg kan bytte litt på. Jeg jobbet i mange år som portør, og da gikk jeg MYE! Å ha to par sko med litt forskjellige innersåler stående slik at jeg kunne bytte etter lunch var gull Anbefales på det varmeste for alle som går og går og går og går i jobben sin. Anonymkode: b1eca...6ec
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #5 Skrevet 24. mars 2018 På 23.3.2018 den 11.03, AnonymBruker skrev: Hvilke sko bruker du på jobb og hvorfor? På jobb går vi mye, er utsatt for en del bakterier og slitasje. Så skoene bør kunne vaskes eller være billig nok til å skiftes ut oftere enn én gang i året. Jeg skulle gjerne brukt sandaler, men liker ikke tanken på åpne sko. Anonymkode: 41894...287 Du bør ha flere dko å bytte mellom. Hvilket underlag du går på betyr også en del. Joggesko og Birkenstock er en god begynnelse. Å bytte sko ved lunch er ogå lurt. Anonymkode: 2f71b...49d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #6 Skrevet 24. mars 2018 Joggesko, mbt eller joyasko, alt etter preferanse. Men holdningen «billig nok til å kastes etter ett år» syns jeg er dårlig, det er sikkert de skoene du skal gå mest med hele året og de som er viktigst st passer beina dine bra. Jeg bytter jobbsko hvert pr nettopp av den grunn, og jeg sparer ikke på kronene for å kjøpe noe skikkelig. Kjøpte nye addidas joggesko i juni i fjor til 1500 kr, skal kjøpe nye når feriepengen kommer i år. De hadde sikkert holdt en stund til, men har regnet ut at jeg går ca halvannen mill skritt pr år på jobb (pluss veldig mye ståing), og da er det verdt å bruke skikkelige sko for helsen sin del. Skulle spare penger ett år for lenge siden og endre med plantarfascitt pga manglende støtte, det tok tre år å bli kvitt. Invester i beina og helse, kjøp skikkelige sko! Anonymkode: 36c8b...797 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #7 Skrevet 24. mars 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg og de fleste på jobben i vår helsevirksomhet bruker joggesko med god demping. Anonymkode: c9958...60e Det er dette jeg har sett fra sidelinja. En overdel som ikke er for tett, er sikkert en fordel, om skoene kan vaskes. Anonymkode: 50248...5fc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 På 24.3.2018 den 13.46, AnonymBruker skrev: Joggesko, mbt eller joyasko, alt etter preferanse. Men holdningen «billig nok til å kastes etter ett år» syns jeg er dårlig, det er sikkert de skoene du skal gå mest med hele året og de som er viktigst st passer beina dine bra. Jeg bytter jobbsko hvert pr nettopp av den grunn, og jeg sparer ikke på kronene for å kjøpe noe skikkelig. Kjøpte nye addidas joggesko i juni i fjor til 1500 kr, skal kjøpe nye når feriepengen kommer i år. De hadde sikkert holdt en stund til, men har regnet ut at jeg går ca halvannen mill skritt pr år på jobb (pluss veldig mye ståing), og da er det verdt å bruke skikkelige sko for helsen sin del. Skulle spare penger ett år for lenge siden og endre med plantarfascitt pga manglende støtte, det tok tre år å bli kvitt. Invester i beina og helse, kjøp skikkelige sko! Anonymkode: 36c8b...797 Dette har jeg ikke tenkt på, og etter senvakten idag er jeg helt enig. Har litt verk i beina etter en lang dag. Skulle ønske arbeidssko ble dekket eller ihvertfall kompensert litt for av arbeidsgiver, jeg ser gode sko koster en del. ts Anonymkode: 41894...287
Nuttery Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 Jeg bytter på å bruke joggesko og birkinstocks. Syntes det fungerer fint, da jeg ikke er særlig redd for å få bakterier på føttene. Joggesko er greit å gå i, men blir fort varmt og klamt for min del. Birkinstocksene drar jeg over med vann og såpe+sprit en sjelden gang. Sokker går jo i vask uansett om de er synlig tilsølt eller ikke. Foretrekker faktisk birkinstocks.
Krokanis Skrevet 26. mars 2018 #10 Skrevet 26. mars 2018 Har to par gode joggesko, og bytter ofte i lunsjen. Når de er "utslitte" blir de hagesko/male/hytte/stallsko
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #11 Skrevet 31. mars 2018 Jeg har tre par gode joggesko slik at hvert par får to dager hvile mellom bruk. Da rekker sålen å hente seg inn igjen etter belastningen den har vært utsatt for. Skoene er gode vesentlig lengre. (Har andre joggesko som ikke brukes på jobb til hjemmebruk eller privat bruk). Bruker også to par sokker i, det demper ekstra. Må ha gode sokker, bruker for det meste nike og adidas sokker hvor sømmen ved tærne er skikkelig sydd, ikke klumpete og grov. Før brukte jeg noen fantastiske knelange championsokker men de finnes dessverre ikke lengre. Mitt siste par var helt utslitt i fjor sommer. De var også tykkere. Med et par sokker utenpå var det som puter for føttene. Til å begynne med gjorde to lag meg litt klam men det var en vanesak, nå er det et must, får mye mindre vondt i helen og fotbladet samt knærne. Adidas og asics er de beste skoene for mine føtter. Brukte en del reebok før men finner ikke dette merket lengre. Etter tyve år på beina i helsevesenet er gode sko og sokker for meg de viktigste klærne som finnes. Anonymkode: f39f5...18f 1
Heisann1234 Skrevet 31. mars 2018 #12 Skrevet 31. mars 2018 På 27.3.2018 den 0.19, AnonymBruker skrev: Dette har jeg ikke tenkt på, og etter senvakten idag er jeg helt enig. Har litt verk i beina etter en lang dag. Skulle ønske arbeidssko ble dekket eller ihvertfall kompensert litt for av arbeidsgiver, jeg ser gode sko koster en del. ts Anonymkode: 41894...287 Helt enig... Jeg har brukt veldig dyre joggesko til 2000 kr med super demping de første 2 mnd men etterpå har de blitt dårlige. Jeg har vondt i føttene, knærne og anklene halveis under vakta i tillegg til at de blir veldig varme. Nå har jeg bestilt sandaler fra Ecco og håper på at de er gode. Har mange kollegaer som sverger til disse.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #13 Skrevet 31. mars 2018 Får dere ikke dekket arbeidssko i helsebransjen? Tilsvarende mannsdominerte yrker hvor man får uniform/arbeidsklær har også arbeidssko dekket. Reebok og Birkenstock er blant merkene som selges i butikker for arbeidsklær, i tillegg har de masse innleggssåler og slikt. Anonymkode: cd598...8b3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #14 Skrevet 31. mars 2018 Skechers med memory foam såle, de er helt fantastiske å gå i, og finnes i mange varianter. De dyreste koster en tusenlapp. Anonymkode: c9698...2c2
isbjørnungen Skrevet 31. mars 2018 #15 Skrevet 31. mars 2018 (endret) Jeg jobber på sykehus, men ikke i pleien. Bytter mellom joggesko (mine er Nike, luftige på toppen, forholdsvis god støtte i ankelen og har tålt vasking godt) og sandaler fra Birkenstock. Bruker Birkenstockene hvis jeg med all sannsynlighet ikke trenger å løpe eller gå spesielt mye (forholdsvis rolige dager med postarbeid), men hvis jeg skal ha en spesielt travel dag, være på stansteamet eller være i akuttmottak bruker jeg alltid joggesko. På dager med mye tråkking bruker jeg gjerne støttestrømper i tillegg, og passer på å legge beina høyt i pauser, uavhengig av hvilke sko jeg bruker. Har rene sokker hver dag, så føler at det går greit å gå med sandaler sånn hygienisk sett. Synes litt luft på føttene er gull verdt 😁 Har endt opp med å kjøpe Birkenstock til å ha på fritiden og fordi de er så behagelige. Ville sett på hva dine kollegaer bruker, men hvis du er sykepleier/pleieassistent osv ikke nødvendigvis se på hva legene gjør og motsatt, ettersom det er litt forskjellige krav til skotøy. Spør gjerne kollegaer på din arbeidsplass, ofte har de som har jobbet i et par år rukket å gjøre seg noen lure erfaringer evt bomkjøp som du kan slippe. Ingen av skoene er direkte billige, men det er verdt det med tanke på hvor mye de blir brukt. Sammenligner du et par arbeidssko med en litt fancy ny ullgenser eller jeans, er fort skoene både billigere, mye viktigere for din helse og ditt velvære, og de vil garantert bli mer brukt! Obs at Birkenstock selges med to ulike såler, en hard og en litt mykere. Jeg liker den mykeste, men det er sikkert en smakssak. Hvis du vurderer Birkenstock ville jeg ikke kjøpt de med kun en stropp, de sitter ikke veldig godt fast på foten. Endret 31. mars 2018 av isbjørnungen
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #16 Skrevet 31. mars 2018 På infeksjonsavd brukte jeg hygienesko. Disse kunne puttes i dekonteminator på 90 grader. Nå når jeg er på en annen avd bruker jeg birkenstocks med bakstropp Anonymkode: 697ea...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå