Gå til innhold

Syk eller «bare» angst?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på helgetur i utlandet, har stresset en god del på forhånd som jeg alltid gjør når jeg skal reise. Er redd for å bli syk på reisen, redd for at noe skal skje underveis osv. Men vi kom fram i god behold i går kveld. La oss rundt midnatt på hotellet,  var kjempesliten og trøtt og tenkte jeg skulle sove som en stein.

Men - lå søvnløs til 3.30 og våknet igjen rundt sju. Null sjans til å sovne igjen. Er uggen i kroppen og skjelven, i natt trodde jeg det var omgangssyke men har ikke kastet opp. Veksler mellom varm og kald men ikke feber. Er fremdeles skjelven, men det kan godt være pga sliten og lite søvn. Siden jeg ikke kastet opp i natt er det vel lite sannsynlig at det skjer i dag? Vil prøve å komme meg ut som planlagt og ikke ligge inne og være redd, men det er vanskelig...

Hater å ha det sånn, føler at jeg ødelegger turen for meg selv og reisefølget :( Noen gode råd?

Anonymkode: 07864...459

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på helgetur i utlandet, har stresset en god del på forhånd som jeg alltid gjør når jeg skal reise. Er redd for å bli syk på reisen, redd for at noe skal skje underveis osv. Men vi kom fram i god behold i går kveld. La oss rundt midnatt på hotellet,  var kjempesliten og trøtt og tenkte jeg skulle sove som en stein.

Men - lå søvnløs til 3.30 og våknet igjen rundt sju. Null sjans til å sovne igjen. Er uggen i kroppen og skjelven, i natt trodde jeg det var omgangssyke men har ikke kastet opp. Veksler mellom varm og kald men ikke feber. Er fremdeles skjelven, men det kan godt være pga sliten og lite søvn. Siden jeg ikke kastet opp i natt er det vel lite sannsynlig at det skjer i dag? Vil prøve å komme meg ut som planlagt og ikke ligge inne og være redd, men det er vanskelig...

Hater å ha det sånn, føler at jeg ødelegger turen for meg selv og reisefølget :( Noen gode råd?

Høres veldig ut som angstreaksjoner i kroppen din dette. Prøv å slappe av og tenk at du er trygg og at du har reiseforsikring om du virkelig skulle blitt syk. Kos deg på turen med vennen dine så godt du kan. Håper de daglige aktivitetene du nå skal ta fatt på kan avlede deg litt fra angsten så du greier å begynne å slappe av. vet hvor vondt det er å slite med angst. Lite sannsynlig at du blir syk på den korte tiden du nå er på ferie. Lykke til der nede.

Anonymkode: dea2e...eda

• Liker 1
Skrevet

Ville lagt det på kontoen for stress, ikke angst. Du sier selv at du stresset en god del på forhånd og reisen og det det medfører gir også meg stress, ikke angst.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er angst. Når du har bekymret deg så mye, blir hele reisen en stressende opplevelse. Det du beskriver er helt vanlig angstreaksjon, uggen, søvnløs og sjelven. Det er ikke farlig, bare ubehagelig. Du trenger ikke helsehjelp, men bør sove ut litt hvis du kan klare det, noen timer nå på formiddagen kan gjøre deg godt.

Anonymkode: d8cfa...dde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert en reaksjon på lite søvn og stress! Det er ikke noen grunn for at du skal bli syk bare fordi du er på ferie, og hvis du skulle blitt det; hva er det verste som kan skje? Jeg har vært syk på mange ferier, men det var da en fin tur likevel! :) Håper du får slappet av på ferien.

Anonymkode: e2841...8cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for snille råd, jeg tror nok dere har rett og at det ikke er fysisk. Håper jeg greier å slappe av men går og «kjenner etter» hele tiden, er vanskelig å skru det av. Er livredd for ikke å få sove igjen i kveld men om jeg greier meg gjennom dagen er jeg vel så utslitt at det forhåpentligvis går greit i kveld. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som reisefeber. Stress og lite søvn gjør deg kvalm og skjelven. Prøv å slappe av, så går det nok over

Anonymkode: ef18a...b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...