Gå til innhold

Har dere intelligente barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har barn som scorte høyt på evnetester og som er intelligente? 

Hvordan går det med de barna nå?

Anonymkode: 32937...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt søskenbarn var slik og fikk mye skryt og oppmerksomhet grunnet dette. Han er en skikkelig raring nå.

Anonymkode: ac51c...b1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Mitt søskenbarn var slik og fikk mye skryt og oppmerksomhet grunnet dette. Han er en skikkelig raring nå.

Anonymkode: ac51c...b1b

Hva mener du med raring?

Anonymkode: 32937...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han bare tre, men barnehagen mener han er veldig intelligent. Tiden vil vise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som er svært intelligent, og som alltid har skåret høyt på tester. Han er ganske sær, og sliter psykisk. 

Har to middelmådige, som sliter litt med noen fag, men klarer seg ok. De er begge sosiale og trygge. 

Jeg tror ikke at høy intelligens nødvendigs er verken svært positivt eller svært negativt, det kommer nok mest an på personlighet, men trist å se at han som har veldig gode faglige evner ikke klarer å utnytte dem til noe positivt. 

Anonymkode: 98a7d...e0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som scorer langt over snittet. Han slet på skolen, fordi ham kjedet seg voldsomt. Faglig lå han så langt foran at det var vanskelig å tilrettelegge. I første og andre klasse fikk han jobbe med ungdomsskole pensum. De prøvde å tilrettelegge videre også,  men strakk ikke til. Han hoppet over et klassetrinn på et tidspunkt, uten at det egentlig gjorde det noe bedre, det som var mest positivt med det var at han slapp unna med et år mindre skolegang. Han droppet ut av videregående, og hadde diverse jobber en periode,  før han bestemte seg for at han trengte en utdannelse. Han kom inn på universitetet på spesielle vilkår, har fullført en bachelor, og driver nå med en master.

Det har vært mange utfordringer underveis, og det er en stor lettelse at han endelig trives! Han måtte opp på universitetnivå før han opplevde at han lærte noe spennende, og følte at han hørte til et sted. 

Anonymkode: bb4f6...512

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.3.2018 den 15.48, AnonymBruker skrev:

Noen her som har barn som scorte høyt på evnetester og som er intelligente? 

Hvordan går det med de barna nå?

Anonymkode: 32937...27c

Ja, de er intelligente. Men score tester og quiss er ikke de kriteriene vi måler etter. 

Skolen kommer til å ødelegge litt men vi foreldre må forsøke å inspirere barna til å stå på.

Anonymkode: 8defb...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...