Gå til innhold

Alkohol er ukens høydepunkt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste et svar av en AB som sa at der ikke var noe annet i livet enn sovepiller og alkohol, at partneren døde i armene dens.

For meg er det litt likt, bortsett fra at jeg fortsatt har en partner- som er den eneste grunnen til at jeg ikke drikker mer enn jeg gjør. Jeg er også ufør og har lite energi, orker lite, har ingen venner. Å drikke er høydepunkt for meg, jeg har det gøy og alle fysiske ubehag forsvinner.

Gamer litt innimellom og det gir av og til litt erstatning for å ha et liv der jeg ser opp til å stå opp, men det er begrenset hvor mange spill man kan spille

Noen andre i lignende situasjon?

Anonymkode: 8be9f...806

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker livet er sånn som du gjør det til selv, at du velger å kose deg med alkohol og spilling for å få det bedre så er jo det positivt. 
For andre som ikke tenker sånn, og har andre høydepunkter vil ikke forstå at dette er ditt høydepunkt. 

Det er du som bestemmer over deg selv, altså du bestemmer hva som vil være høydepunktene i livet ditt. 

Anbefaler deg og spille ratchet and clank, der har du mange timer med morro! :)

Anonymkode: 7cb3e...0e3

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leste et svar av en AB som sa at der ikke var noe annet i livet enn sovepiller og alkohol, at partneren døde i armene dens.

For meg er det litt likt, bortsett fra at jeg fortsatt har en partner- som er den eneste grunnen til at jeg ikke drikker mer enn jeg gjør. Jeg er også ufør og har lite energi, orker lite, har ingen venner. Å drikke er høydepunkt for meg, jeg har det gøy og alle fysiske ubehag forsvinner.

Gamer litt innimellom og det gir av og til litt erstatning for å ha et liv der jeg ser opp til å stå opp, men det er begrenset hvor mange spill man kan spille

Noen andre i lignende situasjon?

Når man drikker alkohol, - er det sånn at man får mer energi, - orker mer og får seg flere venner? Er det motivet for å drikke?

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker livet er sånn som du gjør det til selv, at du velger å kose deg med alkohol og spilling for å få det bedre så er jo det positivt. 
For andre som ikke tenker sånn, og har andre høydepunkter vil ikke forstå at dette er ditt høydepunkt. 

Det er du som bestemmer over deg selv, altså du bestemmer hva som vil være høydepunktene i livet ditt. 

Anbefaler deg og spille ratchet and clank, der har du mange timer med morro! :)

Anonymkode: 7cb3e...0e3

Dette er et meget farlig svar. Problemet er "bare" at høyt og langvarig bruk av alkohol er svært farlig og avhengighetsskapende. Noe som fører til svekket helse, dårlig økonomi, man risikerer å støte vekk familie og andre i nære relasjoner, osv osv. 

Anonymkode: f1e69...e1b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er et meget farlig svar. Problemet er "bare" at høyt og langvarig bruk av alkohol er svært farlig og avhengighetsskapende. Noe som fører til svekket helse, dårlig økonomi, man risikerer å støte vekk familie og andre i nære relasjoner, osv osv. 

Anonymkode: f1e69...e1b

Jeg bryr meg ikke om det svaret, jeg er smartere enn at jeg tar et slikt tilbakestående råd for god fisk

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, hver dag har blitt til en fest. Anbefales ikke. 

Anonymkode: 0608c...787

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg vil jo si at et av ukens høydepunkt er de glassene med vin jeg drikker på fredags kveld sammen med mannen min. Når barna er lagt og helgefølelsen har kommet. Tror mange har det sånn :) 

Anonymkode: 4c9de...194

AnonymBruker
Skrevet

Stoppa med alkohol og piller fordi jeg innså at jeg valgte å være en taper ved å leve sånn.
Smertene døyver jeg i dag med CBD olje , og fordi jeg ikke tilfører kroppen noe rus har jeg fått normale serotoninnivåer i hjernen og mere livsgnist , og fordi jeg ikke flykter fra virkeligheten i rus så setter jeg også mye mer pris på virkeligheten og det jeg faktisk har og får til. Tenker ikke lenger at jeg er dritt som bare har vondt, ikke jobber, er deprimert osv, tenker at jeg er heldig som har tak over hodet, nyter å gå en runde i bakgården å se på gress, busker og skyer , og føler meg heldig som har en partner som vil være med meg, og tok tak i meg selv å bestemte meg for at for partneren min sin skyld ville jeg være en bedre kjæreste og ikke en taper som bare flykta i rus og var egoistisk, og ved å ha en inspirasjon til å være et bedre menneske så ble jeg også et bedre menneske for meg selv.

I dag angrer jeg fryktelig på de 15 årene jeg har brukt på å drikke og ruse meg, livet ble slett ikke bedre av det, men ble bedre når jeg tok grep og bestemte meg for å slutte og se anderledes på meg selv og livet. Og fikk smertestillende som fungerte i stedet for å måtte bruke bedøvende rusmidler.

Anonymkode: d3b5c...3f0

Skrevet (endret)

For meg selv er fredag dagen for å koble av etter en uke med jobb. Det er gjerne en motivasjon når tirsdag, onsdag og torsdag er spesielt lange dager.

Hvor sunt det er kan diskuteres. Kompenserer med mye fysisk aktivitet på søndag. Så lenge det ikke blir *litt* alkohol hver dag, som i studietiden. Om en føler at alkoholen tar overhånd, så er det absolutt en fordel å ta det opp med noe profesjonelle. Jeg har ikke noe annet en god erfaring med å snakke om dette, og det er absolutt og anbefale om du føler du har mistet kontrollen. Spesielt om du også kjenner på mye ensomhet. Alkoholen kan virke som en god venn, men han er ikke den beste i lengden.

Endret av Severin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...