Gå til innhold

Hvorfor gikk du fra barnefar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestemt meg for å gå og egentlig så burde jeg gått for lenge siden. Grunnen til at jeg går nå er fordi jeg føler meg helt tom inni meg, mistet masse av følelser og føler at det ikke er noe å hente lenger. Jeg synes det er trist at det blir slik når jeg har prøvd så hardt, men prøvd alene. Jeg må bare tenke at gjort er gjort og ikke angre på tiden jeg har brukt og heller se fremover. Denne mannen har rett og slett ødelagt meg. Grunnene til at det her er ødelgt, er så mange. Og jeg vet at mange av dere ville dratt for lenge siden om dere hadde blitt behandlet på denne måten. Men jeg har desverre vert en ung dørmatte med en 9 år eldre mann. Det er dette denne mannnen har gjor som har gjort meg iskald...

*  Brukt all tid på venner. Dag og natt.

*  Ute hver helg i 4 år hvor jeg da selvfølgelig har vært en barnevakt. Foravunnet i 24 timer og kommer inn døra som om ingenting har hendt. 

* Kommet hjem for sent fra nashpiel når jeg måtte på jobb på morran og han måtte passe på ungen. Når jeg ble sint og viste reaksjon for hans oppførsel gikk han bare ut og forlot meg der med ungen sånn at jeg ikke kunne dra på jobb. 

* Gidder aldri å stille opp på foreldremøter, følge opp barnet i barnehagen, bli med barnet på bursdager osv...

* Tar viktige avgjørelser i forholdet uten å prate med meg.

*  Ruinert min økonomi. (Min egen skyld som har tillatt det.) 

* Hatt morra si boende hos oss i flere mnd uten å gidde å tilbringe 5 minutter med henne i løpet av en dag. 

* Hatt venner boende hos oss i flere mnd i en leilighet med 1 soverom. 

* Forsørger ikke seg selv. Har ikke en eneste mnd på 6 år hatt nok inntekt til å kunne dekke sin del av utgifter. Noen ganger ikke halvparten en gang. 

* Brukt alle feriepenger på bilen sin. Null sparing. Null ferie. 

* Konfliktsky, silent treatment, forlate meg hjemme med ungen, blokkering på tlf og alle kanter når det passer han. 

* lyve, slette ting på mobilen osv. Rett og slett skape misstillit og usikkerhet i forholdet. 

* Ville aldri på parterapi. 

* Det neste jeg har fått av oppmerksomhet er når han har hatt lyst på sex. 

For å nevne noe positivt vil jeg nok si at han er flink med barnet NÅR HAN FØRST ER MED BARNET. Altid gjort husarbeid og aldri vært utro. 

Jeg har rett og slett fått nok og er drittlei av å være hans sekretær, hushjelp, barnevakt og minibank. 

Nå har vi time på familievernkontoret til mekling om 1 og halv uke ca. Jeg gleder meg til å endelig komme meg vekk og få ett stabilt liv igjen. Får se, vet aldri om han kommer til å bli vanskelig rundt samvær. 

Nå har jeg fått blåst ut en del.

Hvorfor gjorde du det slutt med barnefar? 

Anonymkode: 4543f...c1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, GulSol skrev:

For langt mindre enn det her i alle fall... 

Bra at du var sterk nok. Jeg var desverre ikke det 🙁

Ts 

Anonymkode: 4543f...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra at du var sterk nok. Jeg var desverre ikke det 🙁

Ts 

Anonymkode: 4543f...c1c

Hey. Du er det nå, ikke sant? Du går nå. Du lærte deg hvor grensa di var. Alle blir litt blind i blant. Du går ikke på den samme smellen igjen. Du ER sterk nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, han høres ut som en skikkelig umoden mann!

jeg gikk fra barnefar grunnet psykisk vold, jeg skulle gått mye før enn hva jeg gjorde, men på grunn av barnet vårt så prøvde jeg å holde ut. En dag kom han busende mot meg og jeg var sikker på at han skulle slå meg, han gjorde ikke det, men da kasta jeg han ut.

Anonymkode: 7f50b...a69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn, men vil bare si at jeg tenker du gjør det rette her.

Anonymkode: 33b44...f10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest apriljuli
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå bestemt meg for å gå og egentlig så burde jeg gått for lenge siden. Grunnen til at jeg går nå er fordi jeg føler meg helt tom inni meg, mistet masse av følelser og føler at det ikke er noe å hente lenger. Jeg synes det er trist at det blir slik når jeg har prøvd så hardt, men prøvd alene. Jeg må bare tenke at gjort er gjort og ikke angre på tiden jeg har brukt og heller se fremover. Denne mannen har rett og slett ødelagt meg. Grunnene til at det her er ødelgt, er så mange. Og jeg vet at mange av dere ville dratt for lenge siden om dere hadde blitt behandlet på denne måten. Men jeg har desverre vert en ung dørmatte med en 9 år eldre mann. Det er dette denne mannnen har gjor som har gjort meg iskald...

*  Brukt all tid på venner. Dag og natt.

*  Ute hver helg i 4 år hvor jeg da selvfølgelig har vært en barnevakt. Foravunnet i 24 timer og kommer inn døra som om ingenting har hendt. 

* Kommet hjem for sent fra nashpiel når jeg måtte på jobb på morran og han måtte passe på ungen. Når jeg ble sint og viste reaksjon for hans oppførsel gikk han bare ut og forlot meg der med ungen sånn at jeg ikke kunne dra på jobb. 

* Gidder aldri å stille opp på foreldremøter, følge opp barnet i barnehagen, bli med barnet på bursdager osv...

* Tar viktige avgjørelser i forholdet uten å prate med meg.

*  Ruinert min økonomi. (Min egen skyld som har tillatt det.) 

* Hatt morra si boende hos oss i flere mnd uten å gidde å tilbringe 5 minutter med henne i løpet av en dag. 

* Hatt venner boende hos oss i flere mnd i en leilighet med 1 soverom. 

* Forsørger ikke seg selv. Har ikke en eneste mnd på 6 år hatt nok inntekt til å kunne dekke sin del av utgifter. Noen ganger ikke halvparten en gang. 

* Brukt alle feriepenger på bilen sin. Null sparing. Null ferie. 

* Konfliktsky, silent treatment, forlate meg hjemme med ungen, blokkering på tlf og alle kanter når det passer han. 

* lyve, slette ting på mobilen osv. Rett og slett skape misstillit og usikkerhet i forholdet. 

* Ville aldri på parterapi. 

* Det neste jeg har fått av oppmerksomhet er når han har hatt lyst på sex. 

For å nevne noe positivt vil jeg nok si at han er flink med barnet NÅR HAN FØRST ER MED BARNET. Altid gjort husarbeid og aldri vært utro. 

Jeg har rett og slett fått nok og er drittlei av å være hans sekretær, hushjelp, barnevakt og minibank. 

Nå har vi time på familievernkontoret til mekling om 1 og halv uke ca. Jeg gleder meg til å endelig komme meg vekk og få ett stabilt liv igjen. Får se, vet aldri om han kommer til å bli vanskelig rundt samvær. 

Nå har jeg fått blåst ut en del.

Hvorfor gjorde du det slutt med barnefar? 

Anonymkode: 4543f...c1c

Han er umoden, bruker all tid på venner, egoistisk, setter alltid seg og sine behov først, begynte å henge med depressive og fjortisgutter osv. Han sliter nok psykisk og han vet ikke hvem han er. Veldig lett påvirkelig. Han overså meld + når jeg ringte. Nedprioriterte meg og sønnen vår hele tiden. Nok var nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, GulSol skrev:

For langt mindre enn det her i alle fall... 

Skriver under på dette. Jeg gikk fordi han ikke tok ansvar for familien sin og jeg aldri kunne stole på ham i forhold til det å være en ansvarlig forelder. Jeg valgte å gå og håpet at han skjønte hva han mistet. Det skjedde aldri. Ungene og jeg var ikke verdt nok.

Anonymkode: 84337...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyve, slette ting på mobilen og mistillit over lengre tid hadde alene vært nok til å gå. men her skulle du gått for lenge siden. denne mannen er egoistisk og kjører sitt eget løp. har du tatt en alvorsprat ? klassisk er at menn ikke skjønner alvoret før det er for seint og er faktisk villig til å endre seg, men da er det gått så langt at det er forseint

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så rart med disse mennene som ikke vil være med på terapi og ihvertfall prøve.

Reflekterer de ikke over at et eventuelt brudd vil føre til at de ikke får se barnet sitt hver eneste dag lenger? 

Jeg har ikke barn en gang, og kan likevel forestille meg desperasjonen ved å ikke få oppdra egne barn.

Anonymkode: ab60d...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han banket meg og kastet ting på meg.

Anonymkode: 94eba...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han var utro når babyen var 2,5 uke.

Anonymkode: 32d6a...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke kunne stole på ham rundt barnet vårt. 

Anonymkode: 26a69...1c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.3.2018 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå bestemt meg for å gå og egentlig så burde jeg gått for lenge siden. Grunnen til at jeg går nå er fordi jeg føler meg helt tom inni meg, mistet masse av følelser og føler at det ikke er noe å hente lenger. Jeg synes det er trist at det blir slik når jeg har prøvd så hardt, men prøvd alene. Jeg må bare tenke at gjort er gjort og ikke angre på tiden jeg har brukt og heller se fremover. Denne mannen har rett og slett ødelagt meg. Grunnene til at det her er ødelgt, er så mange. Og jeg vet at mange av dere ville dratt for lenge siden om dere hadde blitt behandlet på denne måten. Men jeg har desverre vert en ung dørmatte med en 9 år eldre mann. Det er dette denne mannnen har gjor som har gjort meg iskald...

*  Brukt all tid på venner. Dag og natt.

*  Ute hver helg i 4 år hvor jeg da selvfølgelig har vært en barnevakt. Foravunnet i 24 timer og kommer inn døra som om ingenting har hendt. 

* Kommet hjem for sent fra nashpiel når jeg måtte på jobb på morran og han måtte passe på ungen. Når jeg ble sint og viste reaksjon for hans oppførsel gikk han bare ut og forlot meg der med ungen sånn at jeg ikke kunne dra på jobb. 

* Gidder aldri å stille opp på foreldremøter, følge opp barnet i barnehagen, bli med barnet på bursdager osv...

* Tar viktige avgjørelser i forholdet uten å prate med meg.

*  Ruinert min økonomi. (Min egen skyld som har tillatt det.) 

* Hatt morra si boende hos oss i flere mnd uten å gidde å tilbringe 5 minutter med henne i løpet av en dag. 

* Hatt venner boende hos oss i flere mnd i en leilighet med 1 soverom. 

* Forsørger ikke seg selv. Har ikke en eneste mnd på 6 år hatt nok inntekt til å kunne dekke sin del av utgifter. Noen ganger ikke halvparten en gang. 

* Brukt alle feriepenger på bilen sin. Null sparing. Null ferie. 

* Konfliktsky, silent treatment, forlate meg hjemme med ungen, blokkering på tlf og alle kanter når det passer han. 

* lyve, slette ting på mobilen osv. Rett og slett skape misstillit og usikkerhet i forholdet. 

* Ville aldri på parterapi. 

* Det neste jeg har fått av oppmerksomhet er når han har hatt lyst på sex. 

For å nevne noe positivt vil jeg nok si at han er flink med barnet NÅR HAN FØRST ER MED BARNET. Altid gjort husarbeid og aldri vært utro. 

Jeg har rett og slett fått nok og er drittlei av å være hans sekretær, hushjelp, barnevakt og minibank. 

Nå har vi time på familievernkontoret til mekling om 1 og halv uke ca. Jeg gleder meg til å endelig komme meg vekk og få ett stabilt liv igjen. Får se, vet aldri om han kommer til å bli vanskelig rundt samvær. 

Nå har jeg fått blåst ut en del.

Hvorfor gjorde du det slutt med barnefar? 

Anonymkode: 4543f...c1c

Eksisterer det virkelig slike mannfolk?! Hvorfor i alle dager ble du sammen med han i utgangspunktet? Har han noen bra sider? Ser du skriver han er flink med barnet noen ganger. At han ikke er utro og at han gjør husarbeid, er ikke gode sider eller "positive ting" - det er noe man kan forvente! 

Han høres helt 100% idiot ut. Jeg ville flyttet langt, langt vekk fra han. Barnet har vel helt sikkert ikke godt av å ha kontakt med han heller. Nei, kom deg vekk. Sånne menn er det ingen som har godt av.

Anonymkode: a529a...5e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har ikke du skrevet her for rundt ett år siden? Da sa du jo at du skulle gjøre det slutt...

Anonymkode: 2294a...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forlot han fordi han kjeftet på meg daglig for småting, han var ekkel, nedlatende og sarkastisk. Også når vi var sammen med andre. Jeg gikk rundt og var nervøs i flere år. Han hadde pengeproblemer og et gryende spilleproblem. Ikke gjeld, men det lille han tjente forsvant. Og jeg var den eneste som jobbet og betalte regninger. 

Han hadde en helt annen virkelighetsoppfatning enn meg, og det nyttet ikke å diskutere noe med han. Han drakk for mye. Ikke alkoholiker, men noen glass øl eller vin hver dag. 

Og sikkert flere ting.

Jeg skulle gått før. Og jeg husker til og med at jeg satt og leste liknende tråder som dette på kg før bruddet, og flere skrev at de skulle gått før. Og jeg tenkte at kanskje jeg også kommer til å si det en dag. Og det gjør jeg. Det er tøft, men mye bedre enn i forholdet. Det føles som om jeg endelig får puste igjen. Mange fysiske plager jeg hadde har også forsvunnet.

Anonymkode: 9d1f3...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pga psykisk vold over flere år. Gikk 1,5 år i parterapi før han valgte å sende meldinger til eskorter når han var på jobbreise og spørre hvor mye de tok for at han kunne stikke kuken i alle deres hull. Fikk aldri bevis på at han hadde gjort noe, men sannsynligvis har han det. 

 

Anonymkode: 92add...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...