Gå til innhold

Nektet pass på grunn av brunt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg var nettopp på passkontoret med min biologiske datter (brun), og et utgått pass. Jeg har gammelt førerkort, men hadde fått vite at det var greit. Da vi kom til skranken, fikk jeg beskjed på at alt jeg ikke hadde tilstrekkelig dokumentasjon. Damen (russer), ville at jeg skunne ha et vitne med. Vitnet skulle ha med et selvskrevet brev med bekreftelse på at "jeg er den jeg er", og i tillegg sitt norske pass. Nå lurer jeg på hvem jeg bør velge som vitne kandidat 1) en advokat, blond, 1500,- pr t eller 2) min datter, men hun ligner en sigøyner i fjeset, og jeg er redd russerne på politistasjonen trekker også hennes norskhet i tvil 3) venninnen fra østafrika. Hun har norsk pass, og krever ikke betaling slik som advokaten vil gjøre. Uansett, jeg føler meg krenket, og kommer til å sende regningen (fra advokaten) til politidirektoratet. Jeg skal bruke morgendagen i telefonen til POD, og fortelle dem hva undersåttene i forvaltningen gjør. NÅ jobber jeg for denne damens oppsigelse. I tillegg har jeg bestilt fødselsattest fra folkeregisteret. Nytt førerkort skaffer jeg i morgen tidlig, og jeg tar med bekreftelse på fullt foreldreansvar fra biodatteren, hvis far er fra det fjerne østen, og han er mye penere enn disse russerne. Det er synd på den russiske skrankedamen når jeg kommer tilbake. Jeg har nemlig tenkt å tvinge henne til å spise hver lille bit av denne dokumentasjonen inn i sin fysiske munn. Det er dårlig gjort å sende folk avgårde med uforrettet sak og jeg har ikke tenkt å gi meg før jeg har fått hevnet denne saken ti ganger minst. FAEN! 

Endret av Olaug Olsen
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Såååæ morsomt. Not. 

Anonymkode: 05440...75c

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du glemte noe; #krenka 

Anonymkode: 822f5...aa4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer nok ikke så langt. De kommer bare til å skylde på at førerkortet ditt var utdatert . Kjenner som har barn med fedre av afrikansk opprinnelse.  Hører ofte de har problemer med grensekontroll på reiser og diverse. De må vel være ekstra nøye i disse dager. 

Anonymkode: d6aae...38a

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke nektet pass pga brunt barn, men fordi du ikke har godkjent legitimasjon. Har du ikke godkjent legitimasjon, får du heller ikke pass. Så enkelt er det.

• Liker 34
Skrevet (endret)

Det er utrolig krenkende å utsette folk for slikt. Jeg hadde ringt på forhånd, og forklart at jeg hadde gammelt førerkort. Likevel skjedde dette. Jeg mistenker at russeren ikke gjenkjente bergensdialekten min som norsk...

Endret av Olaug Olsen
Skrevet
1 minutt siden, Ulven skrev:

Du er ikke nektet pass pga brunt barn, men fordi du ikke har godkjent legitimasjon. Har du ikke godkjent legitimasjon, får du heller ikke pass. Så enkelt er det.

det er en ond sirkel, og jeg kommer nok til å forbli identitetsløs. hvordan kan statens vegvesen skaffe meg førerkort, dersom jeg ikke har gyldig pass?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer nok ikke så langt. De kommer bare til å skylde på at førerkortet ditt var utdatert . Kjenner som har barn med fedre av afrikansk opprinnelse.  Hører ofte de har problemer med grensekontroll på reiser og diverse. De må vel være ekstra nøye i disse dager. 

Anonymkode: d6aae...38a

ja jeg blåser litt i mine rettigheter liksom. mer bekymret for at datteren min skal ha slike problemer som en del av normalsituasjonen sin. Disse folkene (russere i norske skranker), tvinger oss ut av landet til slutt. VI skal skaffe henne indisk expatriate citizenship, så hun har noe ordentlig å falle tilbake på. Dette landet er fordømt!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

det er en ond sirkel, og jeg kommer nok til å forbli identitetsløs. hvordan kan statens vegvesen skaffe meg førerkort, dersom jeg ikke har gyldig pass?

Det skulle du tenkt på før du lot alt av gyldig legitimasjon bli foreldet og ugyldig før du gadd gjøre noe med det. 

Anonymkode: 8f335...c27

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Olaug Olsen said:

NÅ jobber jeg for denne damens oppsigelse. I tillegg har jeg bestilt fødselsattest fra folkeregisteret. Nytt førerkort skaffer jeg i morgen tidlig, og jeg tar med bekreftelse på fullt foreldreansvar fra biodatteren, hvis far er fra det fjerne østen, og han er mye penere enn disse russerne. Det er synd på den russiske skrankedamen når jeg kommer tilbake. Jeg har nemlig tenkt å tvinge henne til å spise hver lille bit av denne dokumentasjonen inn i sin fysiske munn. Det er dårlig gjort å sende folk avgårde med uforrettet sak og jeg har ikke tenkt å gi meg før jeg har fått hevnet denne saken ti ganger minst. FAEN! 

Det blir spennende å lese om denne saken i media, regner med du får et opphold i kasjotten hvis du er like tøff i trynet som bak tastaturet.

Anonymkode: c7983...854

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bare fiks gyldig legitimasjon, slik alle oss andre også må?

Anonymkode: 82537...f98

• Liker 13
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle du tenkt på før du lot alt av gyldig legitimasjon bli foreldet og ugyldig før du gadd gjøre noe med det. 

Anonymkode: 8f335...c27

Sikkert! Alle vet hvem jeg er. Men denne skrankedamen er tydeligvis ganske ny her! Hun kommer til å angre seg. Jeg har varslet Politidirektoratet, og tror nok at de kommer til å ordne opp! OG dette var jo nettopp et forsøk på å skaffe gyldig legitimasjon!

Endret av Olaug Olsen
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Olaug Olsen said:

Sikkert! Alle vet hvem jeg er. Men denne skrankedamen er tydeligvis ganske ny her! Hun kommer til å angre seg. Jeg har varslet Politidirektoratet, og tror nok at de kommer til å ordne opp! OG dette var jo nettopp et forsøk på å skaffe gyldig legitimasjon!

Wow, en skrankedame som ikke kjente deg, og derfor ikke ville gi deg pass? Uhørt. Politidirektoratet venter nok i spenning på ditt neste besøk.

• Liker 13
Gjest HankySpanky
Skrevet

Vel, dersom profilbildet ditt gjenspeiler realitetene, forstår jeg godt at de må ha ytterligere dokumentasjon :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er heilt normalt å be om riktig dokumentasjon.

Detta er ein ikkje sak. Kom tilbake med rett dokumentasjon og alt ordne seg! Hev deg over det.

Anonymkode: b44cc...3ce

• Liker 5
Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, en skrankedame som ikke kjente deg, og derfor ikke ville gi deg pass? Uhørt. Politidirektoratet venter nok i spenning på ditt neste besøk.

Poenget her er at jeg hadde blitt  veiledet pr telefon. De hadde sagt at gammelt førerkort var greit. men da vi kom til stasjonen var det en annen situasjon. Dermed har de driti seg ut, og ikke jeg! Den ene hånden i forvaltningen, skal vite hva den andre gjør, ellers blir det bare vilkårlig maktbruk, og en praksis som ikke er etter intensjonen, og hvor der heller ikke er fornuften som rår, men tilfeldighetene!

Endret av Olaug Olsen
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heilt normalt å be om riktig dokumentasjon.

Detta er ein ikkje sak. Kom tilbake med rett dokumentasjon og alt ordne seg! Hev deg over det.

Anonymkode: b44cc...3ce

Nei. De er fæle på Grønland politistasjon. De driver med trakassering av alenemødre også. Dette har jeg opplevd tidligere, med min Hvite datter! Jeg Hater slike skrankemennesker. Jeg er selv et skrankemenneske. Men; MEN Når jeg sitter i skranken, strekker jeg meg til det ytterste for å møte kundens behov. Jeg er hyggelig. Jeg deler ut bananer til de hjemløse, selv om det ikke er min oppgave. Jeg lar folk uten tenner snakke fritt. Jeg hjelper alt og alle som kommer krypende, dinglende og traskende over gulvet. Det er klart. Hvis man sitter bak en SKRANKE, så skal man ikke drive og DANKE! 

Endret av Olaug Olsen
AnonymBruker
Skrevet

La meg ta en råsjans her på at dette kan ha noe med den holdningen du viser å gjøre? Det er ikke normalt å stappe papirer ned i halsen på ansatte selv om de er av en nasjonalitet du ikke liker. Og hvis du mener at alle ansatte på Grønland bør kjenne deg, må du virkelig være en kjenning av politiet.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...