Gå til innhold

Seremoni og urnenedsettelse


pepsidronninga

Anbefalte innlegg

Hei. I forrigårs mistet jeg min mormor. Mamma og mannen, og alle oss rundt har aldri mistet noen nære før. Vi er helt grønne på alt sammen, og idag hadde vi møte med begravelsebyrået. Men jeg lurer på hvordan vi skal ha minnestunden og urnedsettelsen. Jeg har stort ansvar innenfor det. Alt skal skje på en dag. Og vi vil ikke ha noen prest. Det ville ikke hun heller ha. 

Så mitt spørsmål er hvordan har dere gjort dette, eller hva hadde dere gjort? Hvordan skal programmet se ut. Jeg er åpen for alt av forslag! Vi skal ha rundt tre sanger og ingen salmer. Det var slik mormor ville ha det.  

 

Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt dette forklarer og ordner begravelsesbyrået. De er profesjonelle og har håndtert hundredevis av dødsfall og bisettelser. 

Når urnen settes ned til våren, så pleier en fra gravstedet å komme med urnen. Dere ebstemmer hvem som senker den og det var det. 

Urner kan ikke settes ned nå med tele i jorden. Det tar og tid å ordne kremasjon etter sermonien. Hvos dere skal ha sermoni da? Det er og mulig å ikke han noe som helst. 

Anonymkode: 8d625...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vanlig begravelse i kapell. Da vi gikk så ble jo kisten igjen i kapellet. Vi fikk melding fra begravelsesbyrået nå kremeringen var ferdig og avtalte tid for nedsettelse av urnen. Det var kun min mor, søster og svoger og meg til stede. Agenten sang en samle, vi sa at vi var ikke religøse. Han satte ned urnen for oss da ingen av oss ønsket og gjøre det. Det hele var gjort på under en 1/2 time 

Anonymkode: fe946...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette forklarer og ordner begravelsesbyrået. De er profesjonelle og har håndtert hundredevis av dødsfall og bisettelser. 

Når urnen settes ned til våren, så pleier en fra gravstedet å komme med urnen. Dere ebstemmer hvem som senker den og det var det. 

Urner kan ikke settes ned nå med tele i jorden. Det tar og tid å ordne kremasjon etter sermonien. Hvos dere skal ha sermoni da? Det er og mulig å ikke han noe som helst. 

Anonymkode: 8d625...99d

Ja, men vi vil være økonomiske og gjøre litt selv. Seremonien blir på kapellet hvor også urnenedsettelsen skal finne sted. Vi skal ha seremoni og urnedsettelse på samme dag

alt sammen blir på våren, det er allerede planlagt.  

Endret av pepsidronninga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde vanlig begravelse i kapell. Da vi gikk så ble jo kisten igjen i kapellet. Vi fikk melding fra begravelsesbyrået nå kremeringen var ferdig og avtalte tid for nedsettelse av urnen. Det var kun min mor, søster og svoger og meg til stede. Agenten sang en samle, vi sa at vi var ikke religøse. Han satte ned urnen for oss da ingen av oss ønsket og gjøre det. Det hele var gjort på under en 1/2 time 

Anonymkode: fe946...10f

Fordi det vi tenker er at vi er samlet i kapellet med urnen. Det legges på blomster. Så blir det sang. Og kanskje en minnestale. Så går vi ut og deretter blir urnen nedsatt. Vi har fått beskjed at alt kan skje på samme dag. Vi er bare de nærmeste også

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 21.3.2018 den 16.50, pepsidronninga skrev:

Hei. I forrigårs mistet jeg min mormor. Mamma og mannen, og alle oss rundt har aldri mistet noen nære før. Vi er helt grønne på alt sammen, og idag hadde vi møte med begravelsebyrået. Men jeg lurer på hvordan vi skal ha minnestunden og urnedsettelsen. Jeg har stort ansvar innenfor det. Alt skal skje på en dag. Og vi vil ikke ha noen prest. Det ville ikke hun heller ha. 

Så mitt spørsmål er hvordan har dere gjort dette, eller hva hadde dere gjort? Hvordan skal programmet se ut. Jeg er åpen for alt av forslag! Vi skal ha rundt tre sanger og ingen salmer. Det var slik mormor ville ha det.  

 

Takk. 

Vi mistet et barn sent i svangerskapet. Vi valgte å ikke ha begravelse. Barnet ble hentet på sykehuset av begravelsesbyrået. Da kremeringen var ferdig fikk vi melding om at vi kunne velge en dato for urnenedsettelse. Nærmeste familie samlet seg rundt graven, urnen ble senket og vi plantet blomster. Så dro vi til mine foreldre og hadde «minnesamvær». Veldig fin dag, og perfekt for vårt behov. 

Anonymkode: f6c35...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...