AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #1 Del Skrevet 21. mars 2018 Jeg er ikke flink i matte og jeg trenger hjelp, mulig det er enkelt, aner ikke, men jeg må finne ut av det til et prosjekt. Problemet: Hvis du har en miniatyr-figur forran deg, lengden på miniatyren er 27,5mm. Hvis figuren i sin egentlige lengde er 30 cm, hvordan kan jeg da regne ut hvordan forholdet blir? Er det mulig å lage en formel? Hvis beina til figuren er 13mm, hva blir den da i cm f. eks? Setter pris på all hjelp jeg kan få! Anonymkode: 601ef...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 21. mars 2018 #2 Del Skrevet 21. mars 2018 Det blir litt enklere om begge lengder er i samme enhet. Modellen er 27,5 mm og originalen 300 mm. Forholdet blir da 300 / 27,5 = 10,9. Altså Orginalen er 10,9 ganger større enn modellen / minatyren. Da kan du bruke dette tallet mellom dem, original = 10,9 * minatyr og minatyr = original / 10,9 Beina til figuren blir på minatyren: 13 mm / 10,9 = 1,19 mm Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå