Gå til innhold

Innhold i påskeegget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips fra KG😉 hva putter dere i egget til en 5-åring,? 

Hun fikk egg for første gang i fjor. Str var de minste du får kjøpt. Hun liker bare ren melkesjokolade,så jeg puttet 10biter oppi. På påskeaften er vi sammen med 2kusiner (2år eldre og 1år yngre).....da kommer reaksjonen: har du sååååååå lite egg,? Får du ikke mere godteri enn det? Stakkars deg.....

Kusinene har egg i str normal og det er halvfullt med div smågodt. Bror og svigerinne kommenterte også (etter leggetid) at egget var lite....

Hva gir jeg i år? 

Anonymkode: 8dc73...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva annet liker hun? Andre typer godteri? Kjærlighet på pinne? Tørket frukt og bær? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere burde matche eggene hvis det er flere barn sammen. Trist for det ene barnet å føle at det får mindre enn de andre barna.

Anonymkode: aa659...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat påskeegget sparer jeg ikke på snop, kjøper enten smågodt eller andre ting barna liker, kindersjokolade, gullpenger osv.. fyller opp egget helt til randen. Tror de får den størrelsen som er hakket større enn minste str. De får egget på torsdagen, og har snopet så lenge det varer, som regel orker de ikke spise det opp nesten 🙈 

kan være restriktiv med godteri ellers, men til jul og påske er det meste lov. Har en 6 åring og en 3 åring. 

Anonymkode: 91770...df8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et mellomstort egg, de er jo faktisk ikke så store :) Egget MÅ ikke fylles med bare godteri heller, mitt barn skal få litt klistremerker og diverse i tillegg. 

Anonymkode: 60dcc...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

10 biter, :hakeslepp: Det er påske, la nå ungen få en hel plate som du deler opp i ruter, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 6-åring er også ganske kresen på godteri, men han er glad i rosiner og sånne smothieposer for småbarn, så det putter jeg oppi i tillegg til det godteriet han liker best. Også et kinderegg selv om han ikke liker den sjokoladen, for han synes det er gøy med det som er inni. ;)

Anonymkode: cd0ce...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Catalina Culès skrev:

10 biter, :hakeslepp: Det er påske, la nå ungen få en hel plate som du deler opp i ruter, i det minste.

Ønsker ikke å lære barnet å fråtse i godteri. 

 

Anonymkode: 8dc73...8e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 5 år, fyll egget opp med snop hun liker. 

Hadde det vært en 2-åring så hadde jeg forstått at du ga 10 melkepletter i påskeegget, men ikke til en så stor unge som en 5-åring. 

Snakk heller med henne om at påskeegget skal vare i flere dager, så kan hun spare på snopet og ikke spise alt den dagen hun får det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mona123 skrev:

Hva annet liker hun? Andre typer godteri? Kjærlighet på pinne? Tørket frukt og bær? 

Hun liker bare ren melkesjokolade. Vi har prøvd ut frukt,nøtter,kjærlighet på pinne,potetgull,saltstenger,popcorn,Kinderegg,smothie........og en del annet. Hun takker høflig nei og spør om å få sjokolade istedet. Har vi ikke det sitter hun uten.noe....

Anonymkode: 8dc73...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skruf skrev:

Hun er 5 år, fyll egget opp med snop hun liker. 

Hadde det vært en 2-åring så hadde jeg forstått at du ga 10 melkepletter i påskeegget, men ikke til en så stor unge som en 5-åring. 

Snakk heller med henne om at påskeegget skal vare i flere dager, så kan hun spare på snopet og ikke spise alt den dagen hun får det. 

Da blir det er helt egg fylt til randen av melkesjokolade.....

Anonymkode: 8dc73...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ønsker ikke å lære barnet å fråtse i godteri. 

 

Anonymkode: 8dc73...8e4

Barnet fråtser ikke av å ha en plate sjokolade fordelt på hele påska, en sjokoladeplate hver dag i påska hadde vært fråtsing,

,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da blir det er helt egg fylt til randen av melkesjokolade.....

Anonymkode: 8dc73...8e4

Hvis det er melkesjokolade hun liker, så hvorfor ikke? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg vokste opp på 90-tallet ble det å spise godteriskåla tom regnet som fråtsing i min familie...kanskje det er sånn for ts også? Spise alt =fråtsing

Anonymkode: 8dc73...8e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker ikke å lære barnet å fråtse i godteri. 

 

Anonymkode: 8dc73...8e4

De fleste barn får nok et normalt strl påskeegg med godis uten at de lærer å «fråtse» i godteri av den grunn. Man må se på helheten, ikke høytidene som et påskeegg eller julestrømpe. 

Jeg hadde venninner som knapt fikk godteri hjemme og da skulle du sett fråtsing da de fikk mulighet til å spise godis andre steder.. 

Anonymkode: 60dcc...819

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger tips fra KG😉 hva putter dere i egget til en 5-åring,? 

Hun fikk egg for første gang i fjor. Str var de minste du får kjøpt. Hun liker bare ren melkesjokolade,så jeg puttet 10biter oppi. På påskeaften er vi sammen med 2kusiner (2år eldre og 1år yngre).....da kommer reaksjonen: har du sååååååå lite egg,? Får du ikke mere godteri enn det? Stakkars deg.....

Kusinene har egg i str normal og det er halvfullt med div smågodt. Bror og svigerinne kommenterte også (etter leggetid) at egget var lite....

Hva gir jeg i år? 

Anonymkode: 8dc73...8e4

Kan du ikke fortelle de to kusinene på forhånd at hun er liten og ikke skal ha så mye og at det er fint hvis de ikke kommenterer.

Anonymkode: 3e895...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste barn får nok et normalt strl påskeegg med godis uten at de lærer å «fråtse» i godteri av den grunn. Man må se på helheten, ikke høytidene som et påskeegg eller julestrømpe. 

Jeg hadde venninner som knapt fikk godteri hjemme og da skulle du sett fråtsing da de fikk mulighet til å spise godis andre steder.. 

Anonymkode: 60dcc...819

Godt poeng. Når jeg jobbet i barnehage var det de barna som omtrent aldri fikk noe hjemme som ble helt ville de få gangene vi serverte noe utenom det vanlige. 

Påske er 1 gang i året og jenta di får nok ikke dårlige vaner av å få kose seg litt ekstra da. Hva med å kjøpe et ganske stort egg og putte et blad hun liker, hårstrikker eller noe annet sammen med sjokoladen? Da kan du begrense mengden litt om du vil det, samtidig som hun ikke føler at hun får mindre enn alle de andre ☺️

Anonymkode: dba39...0e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe stort problem? Sleng oppi litt godteri, ferdig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke fortelle de to kusinene på forhånd at hun er liten og ikke skal ha så mye og at det er fint hvis de ikke kommenterer.

Anonymkode: 3e895...eca

Den ene kusinen er 1år yngre......skal nok si i fra i år også(selv om det hjalp lite i fjor😉)

Anonymkode: 8dc73...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt henne et litt større egg og puttet oppi sånne småplater med ren sjokolade, siden det er det hun liker. I tillegg hadde jeg kanskje puttet oppi noen hårstrikk, spenner, en lipsyl eller noe sånt hvis du ikke vil fylle egget med snop. Barnet ditt lærer seg ikke å fråtse i godteri selv om påskeegget har en del godis i. Det er vel viktigere hva de spiser i hverdagen, tenker jeg :)

Jenta mi på 2 skal få et lite egg med smoothie, sånne fruktstenger og litt sjokolade. Koselig med påskeegg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...