Gå til innhold

Røykeslutt og alkohol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha røkt 20 +/- sigaretter daglig i 15 år er det på tide å slutte. Ser frem til bedre helse og økonomi og alt det der, men gruer meg til å drikke alkohol uten å kunne røyke. Vet det blir kjipt. Er ikke så ofte ute på byen, men liker å ta meg ei pils av og til, ofte når jeg ser på fotball eller bare chiller hjemme. Øl og sigg går liksom hånd i hånd, og jeg gruer meg til å gi avkall på dette. Blir man noengang kvitt suget etter nikotin når man drikker? Hvordan har dette vært for dere som har sluttet?

Anonymkode: 42ba1...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet brått i begynnelsen av januar og har vel egentlig bare prøvd å drikke alkohol en gang etterpå og det var etter ca. fire uker. Det var ganske enkelt helt jævlig og at jeg sto i mot det enorme røyksuget som da meldte seg er helt utrolig. Siden det i mitt tilfelle er svært viktig for liv og helse at jeg holder meg røykfri har jeg derfor bestemt meg for å holde meg helt unna alkohol i hvert fall det første året fordi jeg anser det som en for stor risiko. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha røkt 20 +/- sigaretter daglig i 15 år er det på tide å slutte. Ser frem til bedre helse og økonomi og alt det der, men gruer meg til å drikke alkohol uten å kunne røyke. Vet det blir kjipt. Er ikke så ofte ute på byen, men liker å ta meg ei pils av og til, ofte når jeg ser på fotball eller bare chiller hjemme. Øl og sigg går liksom hånd i hånd, og jeg gruer meg til å gi avkall på dette. Blir man noengang kvitt suget etter nikotin når man drikker? Hvordan har dette vært for dere som har sluttet?

Anonymkode: 42ba1...8b3

Hos meg satt det i lenge, men det går faktisk over. Anbefaler å ikke dra så mye på byen/bli full da sprekker man lett. 

Anonymkode: b3752...5c9

Skrevet

Jeg tror det kan være vanskeligere å ikke skulle røyke, dersom du drikker. Dessuten kan det hende du begynner å drikke mer for å "slukke" det behovet for nikotin. Så vær forsiktig, og ikke utsett deg for altfor mange fristelser før du har "kontroll"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...