Gå til innhold

Nå skal han være pappa..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnefar og jeg skal gå fra hverandre.. han har aldri viet den store interessen for barna våre, vært mest opptatt med seg selv og sitt. Har pleid å hatt mobilen limt fast i hånda. 

Men nå, plutselig.. han vet bruddet kommer til å bli en realitet snart, vi er innkalt til mekling. DA bestemmer han seg for å være en far, legger vekk mobilen og fokuserer veldig mye mer på unga. Hm. Vel og bra det, men jeg kjenner fyren. Dette er et "spill for galleriet", han kommer til å gli rett tilbake dit han bestandig har vært når jeg er ute av huset. 

Er det mulig?! Er det sånn at man virkelig må miste ting, for å klare å verdsette det. Hm..

En liten utblåsning her nå.. men føler hele han er veldig falsk😤

Anonymkode: d09f5...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minn han på at det er ungene han skuffer mest om dette bare er nykker fra hans side som går over igjen. 

Anonymkode: b9b1e...90e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minn han på at det er ungene han skuffer mest om dette bare er nykker fra hans side som går over igjen. 

Anonymkode: b9b1e...90e

Ja jo.. sier det til han. Men usikker på hva som går inn og ikke..sikkert ikke så mye når det er jeg som sier det.

 

Eldste er 3, yngste er ikke året en gang. 

Anonymkode: d09f5...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre... Virker som mange småbarnsfedre mangler et «omsorgsgen» fordi jeg synes problemstillingen rammer ALT for mange. Men som kjent, er det vanskelig å få et menneske til å endre seg? Men håper virkelig han gjør det! Men for min del, hadde jeg trolig bitt tennene sammen, og gjort det som måtte trengs. Sorry, men uttrykket: mannfolk er mannfolk.. Hadde ikke orket å splitte familien pga dette. Fedrene kommer som oftest mer på banen da barna blir større..  Har en litt annerledes holdning der.. Lykke til

 

Anonymkode: 1084b...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leit å høre... Virker som mange småbarnsfedre mangler et «omsorgsgen» fordi jeg synes problemstillingen rammer ALT for mange. Men som kjent, er det vanskelig å få et menneske til å endre seg? Men håper virkelig han gjør det! Men for min del, hadde jeg trolig bitt tennene sammen, og gjort det som måtte trengs. Sorry, men uttrykket: mannfolk er mannfolk.. Hadde ikke orket å splitte familien pga dette. Fedrene kommer som oftest mer på banen da barna blir større..  Har en litt annerledes holdning der.. Lykke til

 

Anonymkode: 1084b...f71

Bruddet kommer til å skje. Han har gang på gang bevist at han driter i meg og familien vår ved å kjøre et egoløp for seg selv. Trengs det å nevnes utroskap? For min, og barna sin del, må jeg sette ned foten, dette er ikke greit. 

 

Men det er måten han er nå. Han leker superpappa, noe han aldri har vært før. 

Er vel noe i uttrykket; du vet ikke hva du har før du mister det.

 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruddet kommer til å skje. Han har gang på gang bevist at han driter i meg og familien vår ved å kjøre et egoløp for seg selv. Trengs det å nevnes utroskap? For min, og barna sin del, må jeg sette ned foten, dette er ikke greit. 

 

Men det er måten han er nå. Han leker superpappa, noe han aldri har vært før. 

Er vel noe i uttrykket; du vet ikke hva du har før du mister det.

 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

Leser jeg bitterhet mellom linjene? 

Uansett er det en ny situasjon og det bli forandringer fra  far.  Det er ikke uvanlig å bli bevisst I en slik situasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruddet kommer til å skje. Han har gang på gang bevist at han driter i meg og familien vår ved å kjøre et egoløp for seg selv. Trengs det å nevnes utroskap? For min, og barna sin del, må jeg sette ned foten, dette er ikke greit. 

 

Men det er måten han er nå. Han leker superpappa, noe han aldri har vært før. 

Er vel noe i uttrykket; du vet ikke hva du har før du mister det.

 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

Du får håpe på at han endelig har forandret seg og gi han creds for det, tross at det blir brudd!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan det hende at et fremtidig brudd får han til å se ting fra et nytt perspektiv. At han da vil ha barna alene annen hver uke f.eks så han bør allerede nå bli bedre kjent med de. Han kan være redd for å miste de og innse at han selv må forandre seg.

Anonymkode: c2296...8ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Peter007 skrev:

Leser jeg bitterhet mellom linjene? 

Uansett er det en ny situasjon og det bli forandringer fra  far.  Det er ikke uvanlig å bli bevisst I en slik situasjon. 

Ja, vel... han har vært igjennom et brudd med barn før, så skulle tro han lærte av den gangen men.. 

 

Bitter, nei. Men veldig fornøyd av hvordan den mannen driver. Veldig flink utad, men når det kommer til stykke, driter han i det som ikke gagner han selv. 

 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vel... han har vært igjennom et brudd med barn før, så skulle tro han lærte av den gangen men.. 

 

Bitter, nei. Men veldig fornøyd av hvordan den mannen driver. Veldig flink utad, men når det kommer til stykke, driter han i det som ikke gagner han selv. 

 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

Men hvorfor stiftet du faktisk familie og fikk barn med han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peter007 skrev:

Men hvorfor stiftet du faktisk familie og fikk barn med han? 

Går an å være etterpåklok. 

Troa på at folk kan forandre seg, og tomme løfter fra hans sin side blant annet.. 

Han skulle være den engasjerte familiefaren, og dum og naiv som jeg var trodde jeg jo på han. Men burde virkelig skjønt at det kom ikke til å skje, ihvertfall når man har sett hvor lite engasjert han har vært i barnet sitt fra før som han har hatt 50/50 på. 

Når ting har roa seg nå og, kommer gamle fakter til å vises, og engasjementet han nå har for barna blir borte.. synd, men det er sånn han er. Kjenner han for godt til å faktisk tro han har forandret seg.

Huff!! 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det kan være han forandrer seg nå. Min eks har blitt mye mer opptatt av barna etter at det ble slutt mellom oss. Han er ikke akkurat perfekt enda, men bruker mye mer tid og energi på dem nå, når han ser dem sjeldnere enn når vi bodde sammen. 

Anonymkode: 7657f...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si at det kan være han forandrer seg nå. Min eks har blitt mye mer opptatt av barna etter at det ble slutt mellom oss. Han er ikke akkurat perfekt enda, men bruker mye mer tid og energi på dem nå, når han ser dem sjeldnere enn når vi bodde sammen. 

Anonymkode: 7657f...ea3

Håper jo det er tilfelle. Men stebarn var 4 når jeg kom inn i bildet her, vi har vært sammen i 7 år.. de har som sagt 50/50. Ikke vært den beste faren der heller. Har vel krangla til seg den ordningen for å slippe bidrag..

 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal gi han sjansen til å vise at han kan være en god pappa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper jo det er tilfelle. Men stebarn var 4 når jeg kom inn i bildet her, vi har vært sammen i 7 år.. de har som sagt 50/50. Ikke vært den beste faren der heller. Har vel krangla til seg den ordningen for å slippe bidrag..

 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

Ok, det gir jo litt minuspoeng. Likevel, ikke ta sorgene på forskudd. Men det er fint at du er litt obs. Jeg ønsker deg/dere lykke til 😘

Anonymkode: 7657f...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Honey Dew skrev:

Synes du skal gi han sjansen til å vise at han kan være en god pappa

Han får jo det. Men jeg kjenner fyren, dette er bare en oppførsel han har nå, før vi har vært til mekling osv.. når vi er ferdige der, kommer ting til å bli som før igjen, unga i andre, helst tredje rekke, så lenge han kommer først..

Derfor måtte jeg bare ha en liten utblåsning om tema. 

 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det gir jo litt minuspoeng. Likevel, ikke ta sorgene på forskudd. Men det er fint at du er litt obs. Jeg ønsker deg/dere lykke til 😘

Anonymkode: 7657f...ea3

Neida, men holder ikke pusten.  Han kommer bestandig til å sette seg selv og sine behov først, sånn har det bestandig vært. Jo mindre han kan ha med barna å gjøre, jo bedre for ham, så lenge han slipper bidrag..

 

Ts

Anonymkode: d09f5...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...