Gå til innhold

Skjønner ikke mensen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ca 8 mnd etter fødsel fikk jeg tilbake menstruasjonen etter fødsel, men de siste 4 mnd nå har den vært litt uregelmessig. Syklusen har variert fra 28 til 34 dager. Jeg har hatt eggløsningsmerter, så vet at den har vært der ihvertfall. 

Men nå er den forsinket, skulle hatt den for ca en uke siden etter den lengste syklusen. Ikke har jeg stressa mer enn vanlig, ikke har jeg vært syk, ikke har jeg gått noe særlig ned i vekt, ikke har jeg tenkt noe på det heller. Vi bruker "hoppe av i springen", og det har vi gjort de siste 6 årene, og har aldri blitt gravid med denne metoden. Da jeg ble gravid, gikk vi inn for det, og sluttet å hoppe av. Så jeg kan jo ikke være gravid, tenker jeg. 

Jeg skjønner ingenting. Tror den er rett rundt hjørnet, for jeg har hatt svake mensmurringer i over en uke. 

Anonymkode: 6557a...de5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke være gravid tenker du? Vel, jo du kan faktisk det. Ta en test! 

Anonymkode: 7691d...b47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 8 mnd etter fødsel fikk jeg tilbake menstruasjonen etter fødsel, men de siste 4 mnd nå har den vært litt uregelmessig. Syklusen har variert fra 28 til 34 dager. Jeg har hatt eggløsningsmerter, så vet at den har vært der ihvertfall. 

Men nå er den forsinket, skulle hatt den for ca en uke siden etter den lengste syklusen. Ikke har jeg stressa mer enn vanlig, ikke har jeg vært syk, ikke har jeg gått noe særlig ned i vekt, ikke har jeg tenkt noe på det heller. Vi bruker "hoppe av i springen", og det har vi gjort de siste 6 årene, og har aldri blitt gravid med denne metoden. Da jeg ble gravid, gikk vi inn for det, og sluttet å hoppe av. Så jeg kan jo ikke være gravid, tenker jeg. 

Jeg skjønner ingenting. Tror den er rett rundt hjørnet, for jeg har hatt svake mensmurringer i over en uke. 

Du hopper (fortsatt?) av i springen? Veldig upraktisk. Andre pleier vel å si de hopper av i svingen? 

Ta en graviditetstest. 

Syklusser på 28 - 34 dager er variasjoner innenfor normalen. Er du for tynn, så kan det gi mensproblemer. Snakk med lege når du har testet. 

Anonymkode: 34989...86b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være gravid tenker du? Vel, jo du kan faktisk det. Ta en test! 

Anonymkode: 7691d...b47

Det hadde jo vært kos, får ta en test da 😊

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hopper (fortsatt?) av i springen? Veldig upraktisk. Andre pleier vel å si de hopper av i svingen? 

Ta en graviditetstest. 

Syklusser på 28 - 34 dager er variasjoner innenfor normalen. Er du for tynn, så kan det gi mensproblemer. Snakk med lege når du har testet. 

Anonymkode: 34989...86b

Haha, hadde nok snubla på veien ut 😂 

Jeg skal ta en test:) 

Vet ikke om jeg er for tynn, har gått ned to kg bare den siste mnd, ikke aktivt. Men har alltid ligget på denne vekten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...