AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Fikk nye briller for 4 uker siden, men KLARER ikke venne meg til dem! De er litt sterkere enn de gamle, 0,25 på hvert øye i endring. Styrken er rett, men jeg blir sliten i øyne og hodet, ser ufokusert, blir småkvalm og småsvimmel. Har for det meste brukt de gamle brillene, klarer ikke flere timer med de nye! De gamle er ripete, men vurderer å be om nye glass i den gamle styrken! Noen som vet om det vil være lettere og tilvennes nye briller om jeg starter med en time idag, 2 i morgen, 3 på onsdag, osv? Altså øke med en time hver dag inntil jeg bruker de hele dagen? Dette vil jo ta 3-4 uker, men er det lurt? Anonymkode: 32a8e...60e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #2 Skrevet 19. mars 2018 Si fra til optikeren din jo før jo heller. Jeg har brukt briller siden jeg var 8 år gammel og har fått endret styrke mangfoldige ganger, men aldri brukt mer enn et kvarter på å venne meg til nye briller. Anonymkode: 3f231...9b5 1
Gjest Cocosa Skrevet 19. mars 2018 #3 Skrevet 19. mars 2018 Jeg bruker noen dager på å venne meg til nye briller, men da kan jeg ikke drive og veksle mellom gammel og ny styrke. Har du kun bukt de nye i fire uker og ikke klarer bli vant til dem, kan det være styrken er feil likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå