Gå til innhold

Smålige gjester?

Er det for mye forlangt å kreve 100,- av hver gjest?  

1. 1. Er det for mye forlangt å kreve 100,- av hver gjest?

• Ja, det er helt greit
      31
    • Nei, det er altfor dyrt
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig! Da kan man jo gjøre det samme med bryllupp og da! Pålegge gjestene å spleise på lokalet og maten...

For en tåpelig sammenligning. :roll:

FYI:Jeg hadde 70 gjester på Losby Gods til full middag og fri bar da jeg giftet meg. :tunge1:

Skrevet

Bare en liten tanke...

Det hadde jo blitt mye billigere om du bare hadde leid et lite lokale, og ordnet for sekempel gryterett, loff og salat til alle? Det er godt, enkelt og myyye billigere. Drikke kunne alle selvfølgelig tatt med selv.

Skrevet

Jeg vurderte det Andrine, men det som er "greia" her er at vi skal være på den gamle stampub'en vi vanket på i ungdomstiden (det er restaurant der nå, men skal snart legges ned og bygges om til leiligheter, så hvis vi noen gang skal ha fest der igjen så må det bli nå)

Temaet for kvelden er ungdomstid da, har fått lastet ned masse musikk fra begynnelsen av 90-tallet, har funnet frem den gamle dunjakka hennes og litt sånn småtteri...

Tenkte det kunne være en litt artig vri, men nå er det nesten så jeg angrer på at jeg sa ja til å arrangere noe i det hele tatt.. :-?

Disse teite jentene som er så negative til alt jeg foreslår har tatt piffen fra meg .

Det som er bra er i hvertfall at bursdagsbarnet blir fornøyd, og det er jeg helt sikker på at hun blir, det er det viktigste for meg.

Dessuten er det ingen av de andre gjestene som har reagert negativt heller så vi skal nok få det gøy vi.

Så får disse surmagede kaklekjerringene heller sitte i en krok og klage over den tapte hundrelappen sin.. :roll:

Skrevet
Bare en liten tanke...

Det hadde jo blitt mye billigere om du bare hadde leid et lite lokale, og ordnet for sekempel gryterett, loff og salat til alle? Det er godt, enkelt og myyye billigere. Drikke kunne alle selvfølgelig tatt med selv.

Enig. Man gjør det man tar seg råd til.

Det er ikke hundrelappen det står på her, tror jeg. Det er gave, middag pluss drikke ute - den hundelappen er jo bare en cognac etter middagen uansett.

Jeg synes det er merkelig å invitere til 30-årslag på en restuarant og la gjestene betale hele gildet selv.

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg synes det er merkelig å invitere til 30-årslag på en restuarant og la gjestene betale hele gildet selv.

Fordi?

Skrevet
...Annie og Aline: kanskje dere skulle lese igjennom det jeg har skrevet en gang til?

Jeg føler jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige her; hvis man ikke har så mye penger så trenger man vel ikke å spise der da?....

for det første, så leste jeg hovedinnlegget helt udmerket, at jeg ikke er enig i måten du gjør ting på, sier faktisk lite om at JEG ikke har lest godt nok!

men så lenge man ikke er enig med deg så er det kanskje like greit å la være å svare? :roll:

Skrevet

Kan jo nevne at de negative tilbakemeldingene jeg fikk gikk på at 100 kroner var dyrt..

..og dette er jenter som er ofte ute og fester og spiser på café ol..

Jaja, jer er i grunn ferdig med hele greia..

Har tenkt å begynne å glede meg til festen istedenfor å gå og gnage på dette noe mer nå.

Alle til lags kan ingen gjera..

Gjest Embla s
Skrevet

Salamandra - det er du som bringer problemstillingen inn i forum. Folk har ulike oppfatninger av ting. Er det ikke derfor du spør da?

Syns uansett festen høres morsom ut (det du skrev om tema, den gamle stampuben, dunjakka fra gamledager, etc) og håper dere (og bursdagsbarnet!) får en flott fest :)

Skrevet

for det første, så leste jeg hovedinnlegget helt udmerket, at jeg ikke er enig i måten du gjør ting på, sier faktisk lite om at JEG ikke har lest godt nok!

men så lenge man ikke er enig med deg så er det kanskje like greit å la være å svare? :roll:

Jeg antar jo at dere ikke har lest godt nok når dere drar opp igjen og opp igjen det samme her, at dette kommer til å koste mye penger for hver enkelt gjest, hvilket ikke er tilfelle.

Det koster 100,- kroner, og utover det får hver gjest avgjøre selv hvor mye de vil bruke på mat, drikke og gave.. eller å la festen være gave, helt ok det også for de som ikke har så mye å rutte med.

Du skriver: "hadde de fått en sum å forholde seg til, som dekket alt (untatt gave selvsagt) så hadde de sikkert ikke sagt noe. "

Det var det som var planen,men det fikk jeg negative tilbakemeldinger på (fra disse jentene som slett ikke ville spise siden det var så sent på kvelden ..kl. 19.00 :roll: ), det skrev jeg også, men det har du tydeligvis ikke lest.

Det koster 100,- kroner, og utover det får hver gjest avgjøre selv hvor mye de vil bruke på mat, drikke og gave.. eller å la festen være gave, helt ok det også for de som ikke har så mye å rutte med.

Det blir fremstilt som at jeg har trumfet gjennom en dyr fest her, saken er at jeg har bedt om forslag og tilbakemeldinger av disse negative gjestene hele veien, men ingen av mine forslag har vært bra nok.

Skrevet

Embla: Takk for det.. jeg synes også nemlig at det var en sabla god idé.. :wink:

.. og jeg tåler helt fint at folk er uenige med meg, men det er frustrerende å måtte forklare det samme om igjen og om igjen.. :roll:

Skrevet

Skal på slik fest selv snart. Det er surpriseparty, alle har med en rett og drikke selv, men lokalet koster litt. Dette speielser vi på, blir i underkant av 100 på hver.

Kommer mange mange gjester, de færreste kan bespise så mange hjemme hos seg selv, ha plass til dans osv (ihvertfall ikke vi, som bor i en liten blokkleielighet, hvilket også gjelder mange av de andre).

Synes prisen er helt ok.

Skrevet

Litt hårsår i dag Salamandra? Man må da få komme med sine synspunkt når du legger det ut i forum? Idèen er super den, men jeg syns allikevel det kunne vært løst på en bedre måte. Men meg om det. Og et par andre... Det er f.eks ikke moro å være den ene som ikke har råd til å spise. Det kan jo nemlig være sånn at det er kun en som er i den situasjonen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så forferdelig å spleise på en overraskelsesfest, jeg. I min vennegjeng pleier vi å spleise såfremt det ikke er egne bursdager. Det blir jo oftest til at de som har størst leilighet/ mest plass bytter på å ha festen, og det hadde vært urettferdig om de alltid betalte for alt! (Nyttårsaften for 15 mennesker blir ofte en dyr opplevelse!)

Jeg synes ikke du er urimelig. Men jeg synes det virker som om venninnene dine ikke har arrangert stor fest før. Har man det, skjønner man at det koster! (Du har dessuten gitt beskjed om at det vil koste noe!)

Ha en fabelaktig kveld, og jeg håper at bursdagsbarnet blir fornøyd! (Det blir hun sikkert, det hørtes ut som om du har tenkt på det meste! :) )

Skrevet
Litt hårsår i dag Salamandra?

Neida, jeg er ikke hårsår.. bare litt engasjert.. :wink:

Skrevet

Fordi jeg er vant til at 30-årslag er litt "mer" enn bare vanlige bursdager...

Skrevet

Neida, jeg er ikke hårsår.. bare litt engasjert..

Akkurat det blir vi andre også..

Skrevet

Akkurat det blir vi andre også..

Jammen, dere har jo feil, jeg har rett og dermed mye større grunn til å bli engasjert.. :tunge1:

Neida, tror dette blir bra jeg.. :Nikke:

Gjest TomKrus
Skrevet
Fordi jeg er vant til at 30-årslag er litt "mer" enn bare vanlige bursdager...

Antar at dette var svar til hvorfor.

Så du forventer dermed at den i vennegjengen som velger å arrangere et 30-årslag for en av de andre, skal betale hele gildet? Så når festen blir dyrere så skal færre betale? Kjekk logikk.

Gjest Molly mus
Skrevet

Kunne du ikke forhåndsbestemt menyen og fått en pris av resturanten som alle gjestene spleiset på? Lettere å forholde seg til. Du sier at de kan velge om de vil spise går det an på en resturant da, er det ikke spiseplikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...