Gå til innhold

Dater en stille mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger noen råd / tilbakemeldinger på denne situasjonen!. For øyeblikket dater jeg en fyr.

Litt om han: 

Utseened: Veldig bra. 

Karriere:  Han har ting på stell og virker veldig ordentlig, han har en bra jobb. Driver ikke med noen tull, nesten "for ordentlig".. 

Personlighet positivt: Hyggelig, snill, hjelpsom, ærlig og til å stole på. Jeg har vanskelig med å stole på gutter, for mange har vært utro mot meg, men tror ikke han her kunne ha vært det. 

Personlighet negativt: Han er ikke så flink på små-prating. Hvis jeg ikke sier noe, så blir det nesten helt stille mellom oss. Han har heller ikke noe særlig humor å komme med. Hvis jeg sier noe morsomt så ler han jo, men han kommer ikke med noe selv.. Han har ikke sosial-angst, men han er generelt ganske stille på den måten at han ikke kommer med så mye å si. Han svarer på spørsmål og han kan jo prate, men han er ikke som andre menn for å si det på den måten.. Han er ikke like kreativ med å komme på ting å snakke om. Det er jeg som må dra i gang samtalene og det føler jeg blir litt slitsomt. I tillegg er jeg ganske rolig selv, så det blir et lite problem for meg når han også er det. Jeg er vant med utadvendte menn som prater og skøyer mye og da blir det lettere for meg også. Han her er veldig rolig, faktisk et par hakk verre enn meg. Jeg har prøvd å skru på sjarmen ekstra og prate mye, men likevel blir samtalen fra hans side ganske tam... Hvis han i det minste hadde hatt humor så hadde det vært ok, men han har liksom ikke det heller, (ikke som jeg har oppdaget i hvertfall).. 

 Hva kan jeg gjøre? Vil dette bli bedre etterhvert som vi blir bedre kjent? Bør jeg heller date en som er mer utadvendt? Hvordan bør jeg oppføre meg rundt han, hvordan kan jeg komme tett på han og få han til å åpne seg?

Jeg tør jo ikke akkurat å si dette til han, jeg kan jo ikke tvinge han til å snakke, jeg kan ikke lære han til å finne på ting å snakke om og jeg tviler på at det går an å  plutselig få humor bare ved å be han om det :P 

 

Vi er begge 20 år (hvis det skulle ha noe å si) 

 

Takk for alle svar :) 

 

 

 

Anonymkode: 034af...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs litt hvordan type forhold du vil ha. Jeg syntes det ble slitsomt å være med gutter som skulle prate og gjøre noe hele tiden, og følte meg skikkelig velsignet når jeg møtte en mann som var komfortabelt å være stille.
Ja i en startfase savner man mere prat, men i lengden så tror jeg nok man savner mere stillhet om man har en som prater veldig mye og "er overalt". Dette var hovedårsaken til at jeg aldri ble noe seriøst og langvarig med de andre, men en som nåværende kjæreste var den eneste jeg holdt ut med i lengden kan man si, for han gjør dagene komfortable og ikke slitsomme.
Tenker at når du blir trygg på daten din så vil ikke ditt behov for å småprate heller ligge der, og da nyter man stillheten sammen, om man ikke er av den veldig rastløse typen da.

 

Anonymkode: 6d014...470

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 20 år? For tidlig.

Pul litt rundt før du slår deg ned. Pul minst 25 fyrer før du slår deg ned. Jeg er seriøs ja. Det er viktig livserfaring du trenger før du slår deg til ro.

Men det er ingenting galt med å ha han på vent noen år da. Hvis han klarer å vente.

Anonymkode: a143a...407

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare 20 år? For tidlig.

Pul litt rundt før du slår deg ned. Pul minst 25 fyrer før du slår deg ned. Jeg er seriøs ja. Det er viktig livserfaring du trenger før du slår deg til ro.

Men det er ingenting galt med å ha han på vent noen år da. Hvis han klarer å vente.

Anonymkode: a143a...407

Hehe.. Takk for tilbakemeldingen. 

Jeg har nok av sexerfaring, så det står ikke på det. :PJeg er ute etter noe seriøst :) Jeg får ikke så mye ut av ONS, eller fuckfriend-opplegg og vil heller være i et trygt og stabilt forhold. 

Anonymkode: 034af...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare 20 år? For tidlig.

Pul litt rundt før du slår deg ned. Pul minst 25 fyrer før du slår deg ned. Jeg er seriøs ja. Det er viktig livserfaring du trenger før du slår deg til ro.

Men det er ingenting galt med å ha han på vent noen år da. Hvis han klarer å vente.

Anonymkode: a143a...407

 

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe.. Takk for tilbakemeldingen. 

Jeg har nok av sexerfaring, så det står ikke på det. :PJeg er ute etter noe seriøst :) Jeg får ikke så mye ut av ONS, eller fuckfriend-opplegg og vil heller være i et trygt og stabilt forhold. 

Anonymkode: 034af...5be

Jeg har aldri forstått meg på de som oppfordrer til å knulle rundt. Moren min oppfordret meg til det samme og jeg blir fortsatt kvalm av å tenke tilbake til det. For er virkelig å pule rundt så viktig? Sex er ikke å pule hvem som helst. Sex er nytelse og noe veldig deilig. Hvorfor dele det med hvem som helst, når du kan dele det med en du elsker og har sterke følelser for?...

ONS har heller aldri gitt meg noe. Tvert imot! Det har gitt meg flere sexpartnere enn ønsket og et dårlig rykte i bygda.. Første gangen jeg hadde ordentlig deilig sex var med ungdomskjæresten min. Da hadde vi spart oss i 5 uker og var kjempe forelsket. Vi elsket hverandre før vi hadde sex til og med. Den natten var heftig og det kommer jeg aldri til å glemme, jeg var så våt at det rant, han var så stiv så jeg aldri har sett en stiv kukk før. jeg skrek av orgasme etter orgasme. Så høyt at hele svigerfamilien min hørte meg. Han kom selv med et lite brøl i det han sprutet inn i meg. Det hele var så sinnsykt følelsesmessig, intimt og ja. Det var heftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lilleprinsesse skrev:

Jeg har aldri forstått meg på de som oppfordrer til å knulle rundt. Moren min oppfordret meg til det samme og jeg blir fortsatt kvalm av å tenke tilbake til det. For er virkelig å pule rundt så viktig? Sex er ikke å pule hvem som helst. Sex er nytelse og noe veldig deilig. Hvorfor dele det med hvem som helst, når du kan dele det med en du elsker og har sterke følelser for?...

Nettopp derfor. For å kurere deg for den oneitis-en din. Så du ikke blir låst i et forhold som ikke fungerer, blir lidende av deadbedroom, eller blir knust hvis ting ikke fungerer og han plutselig en dag går fra deg helt uten videre. Oneitis er en alvorlig sykdom som bare kan kureres med å ligge rundt litt. 

Anonymkode: a143a...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp derfor. For å kurere deg for den oneitis-en din. Så du ikke blir låst i et forhold som ikke fungerer, blir lidende av deadbedroom, eller blir knust hvis ting ikke fungerer og han plutselig en dag går fra deg helt uten videre. Oneitis er en alvorlig sykdom som bare kan kureres med å ligge rundt litt. 

Anonymkode: a143a...407

Jeg skjønner ikke hva du vil frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 her. Det kommer ikke til å fungere for dere. Du vil ganske snart føle deg ensom i forholdet, og søke til venner og kolleger for å få mentalt påfyll. Du vil irritere deg og skjemmes over partneren når dere er i sosiale anledninger.  Da hjelper det ikke at han har alle ting på stell. 

Anonymkode: 2d00e...7e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan han er med venner? Jeg var litt sånn da jeg var yngre fordi jeg ble nervøs, men tødde opp når jeg ble kjent med folk. Hvis han er annerledes rundt venner kan det jo være at det endrer seg med tiden.

Anonymkode: 9407a...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok han forandrer seg når han blir mer kjent med deg.

Anonymkode: aa327...a14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Lilleprinsesse said:

 Sex er ikke å pule hvem som helst. Sex er nytelse og noe veldig deilig.

Du skriver dette som om det er gjensidig utelukkende. Det er det ikke. Guess what, man kan ha utrolig digg sex med hvem som helst også :)

39 minutter siden, AnonymBruker said:

M50 her. Det kommer ikke til å fungere for dere. Du vil ganske snart føle deg ensom i forholdet, og søke til venner og kolleger for å få mentalt påfyll. Du vil irritere deg og skjemmes over partneren når dere er i sosiale anledninger.  Da hjelper det ikke at han har alle ting på stell. 

Anonymkode: 2d00e...7e8

Jeg tenker dessverre også litt sånn, TS. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fortsette å date ham du og Finn ut av hobbyene/interessene hans. Og få ham til å prate om dette, så vil han nok bli mer pratsom. Også finne på å gjøre ting sammen. Finn ut om det er noe form for aktivitet dere begge liker å gjøre. Dere blir da bedre kjente og praten vil nok også gå lettere.

ikke gi opp så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig med dere som mener at man ikke skal pule rundt på hvem som helst, og sex med følelser er best.  Men jeg har likevel forståelse for at folk er forskjellige og andre kan mene noe annet enn meg. 

Jeg har litt blandete følelser angående dette. Jeg har derfor bestemt meg for å gi han 1 sjanse til, men kun en date til før jeg tar en vurdering..  

Anonymkode: 034af...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
4 timer siden, Gravity skrev:

Du skriver dette som om det er gjensidig utelukkende. Det er det ikke. Guess what, man kan ha utrolig digg sex med hvem som helst også :)

Jeg tenker dessverre også litt sånn, TS. 

Det vet jeg, derfor skriver jeg at  "Sex er ikke å pule hvem som helst. Sex er nytelse og noe veldig deilig." - Det betyr ikke at du ikke skal få knulle hvem du vil, men at sex er nytelse og noe veldig deilig. Så hvis du vil knulle ukjente folk, så må du gjerne gjøre det, og hvis du kun vil knulle kjærester eller de du har følelser for så gjør du det. Men jeg syns det er tull at andre skal oppfordre til sex med hvem som helst! For det finnes folk med andre verdier enn en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Lilleprinsesse said:

Det vet jeg, derfor skriver jeg at  "Sex er ikke å pule hvem som helst. Sex er nytelse og noe veldig deilig." - Det betyr ikke at du ikke skal få knulle hvem du vil, men at sex er nytelse og noe veldig deilig. Så hvis du vil knulle ukjente folk, så må du gjerne gjøre det, og hvis du kun vil knulle kjærester eller de du har følelser for så gjør du det. Men jeg syns det er tull at andre skal oppfordre til sex med hvem som helst! For det finnes folk med andre verdier enn en selv.

Ja, det er jo sant at folk har ulike verdier. Men da kan man jo velge selv hvilke råd og anbefalinger man vil ta med seg videre. Jeg ville også anbefalt folk å ha litt utforskende sex med flere partnere før de etablerte seg i parforhold. Er egentlig litt enig med den "one-itisen" som ble nevnt lengre opp. Men da kan jo de som har andre verdier, velge å ignorere slike anbefalinger og ta sine egne valg :). Jeg synes ikke man skal slutte å diskutere, gi råd og anbefalinger bare fordi man kan risikere å gi noen et råd som kræsjer med deres verdier. Det blir jo et veldig kjedelig samfunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var også veldig stillei begynnelsen, nå snakker han masse og er veldig morsom. Sammen i fem år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
4 minutter siden, Gravity skrev:

Ja, det er jo sant at folk har ulike verdier. Men da kan man jo velge selv hvilke råd og anbefalinger man vil ta med seg videre. Jeg ville også anbefalt folk å ha litt utforskende sex med flere partnere før de etablerte seg i parforhold. Er egentlig litt enig med den "one-itisen" som ble nevnt lengre opp. Men da kan jo de som har andre verdier, velge å ignorere slike anbefalinger og ta sine egne valg :). Jeg synes ikke man skal slutte å diskutere, gi råd og anbefalinger bare fordi man kan risikere å gi noen et råd som kræsjer med deres verdier. Det blir jo et veldig kjedelig samfunn ;)

Her er vi så totalt uenige så den diskusjonen legger vi bare død. Rett og slett. Her dater hun en mann, men blir oppfordring om å pule litt mer rundt. Det er for meg helt bak mål. Spessielt når hun dater en fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Mannen nistirrert i kaffekoppen sin på første date :fnise:

Var skikkelig sjenert og stille og visste ikke helt hvor han skule gjøre av seg. Det løsnet kjapt da vi kom inn på hva han interesserte seg for. Da pratet han som en foss. Han er ikke flink på smalltalk og vi har vær gift i 10 år. 

Setter pris på en som ikke hele tiden på fylle stillheten med prat. Å bare kunne være komfortabel med å sitte stille sammen uten at det blir anstrengt. 

Hva vet du om han? Hva liker han? Hva interessert og hobbyer har han? Har du møtt han sammen med vennene hans? Hvordan er han med dem og i sosiale lag? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...