Gå til innhold

Flytte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Nå trenger jeg litt råd her! 

Vi er en familie på 4. Barna er 2 og 9 år.

vi bor nå på landet, har et stort fint hus og alt på plass, men vi trives ikke! Vi har bodd her i helt vårt voksene liv, men vi kjeder oss rett og slett. Savner at det skjer litt ting rundt oss og kunne være litt mer spontane. Spørsmålet er: skal vi hoppe i det å flytte til Oslo/nærheten av Oslo eller skal vi bli her vi er? Vi har begge familie i Oslo, men vi får selvsagt ikke et nytt hus med 5 soverom i Oslo for prisen vi har bygger her. Og er virkelig gresset grønnere andre steder? 

Begge har gode jobbmuligheter i Oslo. Mannen kan bare bytte «avdeling» og jeg har en god utdanning. 

Anonymkode: 85cba...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville flyttet nærmere Oslo iallefall. Hva skal dere med fem soverom? Kanskje det er bedre å ta et rekkehus med 3 soverom?  

Anonymkode: 83687...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hva skal vi Med det? Bygget nytt da og ønsker oss mye da vi var unge og dumme. Nå hadde vi klart oss med 2 soverom også.. det betyr ikke så mye lenger. Vil bo er sted vi trives , men vet ikke om vi er tøffe nok. 

Anonymkode: 85cba...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar ungene ut fra skole og barnehage. Jeg må si opp jobben, vi må selge huset og begynne på nytt. Altså vi må begynne med blanke ark. 

 

Vi bygget forresten huset for 4år siden fordi vi trodde det skulle gjøre at vi trivdes bedre. 

Anonymkode: 85cba...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man har råd til en bommert i livet. Hvis deres bommert blir at dere flytter til Nittedal eller noe i et år, så er vel ikke det så ille? Jeg ville absolutt vurdert å flytte. Forbeholdet er at niåringen synes det er greit. Det kan bli ganske ugreit å flytte en såpass stor unge hvis denne ikke har lyst.

Anonymkode: e58d5...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 åringen vil gjerne flytte.. h-n er alltid klar for nye eventyr! 

Anonymkode: 85cba...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det snakk om? Altså, hvor mye "på landet" bor dere nå, hvor langt er det til "nærmere Oslo"? 

Jeg er vel der at det er bedre å angre på noe man faktisk gjorde enn å angre på at man ikke gjorde noenting....

Dere har tydeligvis tenkt på det en stund hvis dere bygget nytt hus for 4 år siden fordi dere ikke trivdes... 

Hvor kjent er dere i stor-Oslo, og har dere noen ide om hvor dere vil bo osv? Det er selvfølgelig en stor prosess, men igjen - jeg ville heller angret på at jeg tok et valg enn å angre på at jeg lot være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til Drammen for noen år siden. Bodde i en liten by, ville helst til Oslo, men der hadde jeg bare råd til liten 3 roms leilighet, eller på feil sted. Så da ble det Drammen. Jeg flyttet med 2 barn, vi kjente ingen. Og vi stortrives, her var det mye bedre aktivitetstilbud for barna, mye mer og finne på. Og de trivdes godt, og fikk mange nye venner. Og jeg har og fått venner, foreldre i barnehagen, naboer og kollegaer. Det tar 30 min med toget til Oslo. Og toget går ca hvert 10. minutt.

Anonymkode: 1d03b...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ike veldig kjent i stor-Oslo, men i forbindelse med jobben til mannen er det Oslo som er mest naturlig om vi velger å flytte. Eller i nærhet av Oslo så han kan pendle. Vi bor ca 3 t fra Oslo nå på et lite tettsted.. 

vi vet ikke akkurat hvor vi vil flytte, men vi vil ikke bo mitt i smørøyet. Kom gjerne med innspill. Merker jeg er litt engstelig. Vil bo et barnevennlig sted.. 

Anonymkode: 85cba...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...