Gå til innhold

Lei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine barn mangler folkeskikk. Jeg dekker bord, de er vanskelig å få til bords - og klager over alt de ikke liker. Samme når vi er borte hos andre; klaging over at maten ikke er god osv. De er 8 og 11 år. Idag hadde vi gjester, og det blir så utrivelig når vi voksne må mase og irettesette... 

De tar også utrolig lite ansvar på alle områder her hjemme... Vi voksne prøver det vi kan... Men de virrer rundt og kaster fra seg søppel, rydder aldri opp etter seg. Hvordan snu dette her?

Anonymkode: f7f9a...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GoldenLioness

Konsekvens.

Ta bort goder når de ikke kan oppføre seg. De snur nok fort.

Får de nok minus i boka så går morsomme ting bort i helgene i tillegg til å miste både iPad, mobil, Barne-TV, Internett , gaming osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett. Gutten min på 5 er lik..

Hvordan er mor og far i samlivet da? Takker man hverandre, hjelper hverandre? Viktig at far viser at alle hjelper. 

Anonymkode: 86722...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far en en medhjelper. Men forsåvidt flink å ta ungene med på tur. Jeg ser lei tendens til at han og ungene drar i svømmehallen osv, mens husarbeidet faller på meg. I starten var det jo godt å gjøre husarbeid i fred og ro mens de var på tur, men nå er dette blitt rutine. Han hjelper til med middag og oppvask da. 

Anonymkode: f7f9a...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Far en en medhjelper. Men forsåvidt flink å ta ungene med på tur. Jeg ser lei tendens til at han og ungene drar i svømmehallen osv, mens husarbeidet faller på meg. I starten var det jo godt å gjøre husarbeid i fred og ro mens de var på tur, men nå er dette blitt rutine. Han hjelper til med middag og oppvask da. 

Anonymkode: f7f9a...844

Jeg er TS 

Anonymkode: f7f9a...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke gjort noe med dette tidligere?

Anonymkode: 2f414...3fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke gjort noe med dette tidligere?

Anonymkode: 2f414...3fd

Jeg har selvfølgelig forsøkt å gjøre noe med dette. Men føler jeg stanger hodet mot veggen. Ts 

Anonymkode: f7f9a...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...