Gå til innhold

Hunden min prøve-bjeffer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min bjeffet nesten aldri før (2år nå), men har i det siste begynt å "prøve-bjeffe". Uten grunn ser jeg at den bjeffer (bare lite), også ser hun på meg etter eventuelle reaksjoner. Hun er morsom, ja, og jeg forstår at hun prøver ut nye ting, men burde jeg stoppe adferden hennes? Jeg vet at hunder som stadig bjeffer kan være irriterende, men at hunder bjeffer kan også ha sine pluss-sider. Det er lettere for henne å fortelle meg noe, eller rope om hjelp, korrigere uhøflige hunder osv. dersom hun vet hun får lov å bjeffe. Det er enkelt for meg å korrigere adferden hennes hvis jeg ønsker det. Korrigerer dere hundene deres når de bjeffer?

Anonymkode: 48360...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan da ikke forvente at en hund skal være helt tyst helt til den dør. Så lenge det ikke er intens bjeffing så kan jeg da virkelig ikke skjønne hva et lite boff i ny og ne skal gjøre. Det er hunder.

Anonymkode: 830cb...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffing er en del av hundens språk, og jeg synes det er ufint å si til en hund at den ikke får lov til å bruke språket sitt. Hvis bjeffingen blir plagsom, så er det mye bedre å se på årsaken til at hunden bjeffer og jobbe med den, fremfor å symptombehandle bjeffingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...