Gå til innhold

Drømmen om nr.3


L0LA

Anbefalte innlegg

Hei alle! :nordvesta:

Som overskriften sier handler denne dagboken om å unnfange 3.mann (eller kvinne) :laugh: 
Jeg er 28år gammel, mannen er 31 vi er bosatt i Trøndelag. Sammen har vi to små på 5år og 1,5år. Disse ble begge unnfanget i 2 og 1PP. Vi har ikke brukt prevensjon siden jeg fikk tilbake mensen på sensommeren, men det har ikke resultert i noe selv om jeg VET at vi har truffet de viktigste dagene noen ganger i løpet av disse månedene. Nå har vi bestemt oss for å gå inn for en litt mer intensiv prøving, da vi håper på kortere aldersforskjell på de to neste enn på de to første.

I dag er jeg et sted midt i mellom eggløsning og mens. Trodde jeg som har litt erfaring med dette fra tidligere skulle greie å slappe av å ta ting som de kommer. Men jeg har vært bortskjemt i og med at det har skjedd fort tidligere og kjenner at jeg allerede er utålmodig, på jakt etter symptomer og litt irritert over situasjonen. Det er kanskje på sitt verste disse dagene før mens, da jeg både er spent på om det har klaffet og har PMS:fnise:

Fra de to svangerskapene jeg har vært igjennom husker jeg at brystene mine ble grusomt ømme den siste uken før mensen skulle komme. Dette var klart verst første gang, og alene grunnen til at jeg testet den gangen. Jeg kunne ikke engang dusje uten at det gjorde vondt. Fikk da positiv test 12dpo. Andre gang var jeg selvsagt på jakt etter disse ømme brystene, og smilte for meg selv når jeg skulle løpe ned den trappen jeg løper i hver dag på jobb og kjente at brystene plustselig hadde blitt ømme over natten. De ble aldri like ømme som første gang, men jeg kjente det godt likevel. Dette var 9DPO, og jeg fikk en svak positiv test dagen etter. 

Så er jeg igjen på jakt etter denne ømheten i brystene....mannen så rart på meg i morges og spurte hvorfor jeg går rundt og kniper meg på brystene hele tiden..Så ja...jeg er i ferd med å bli smågal:fnise: Alt er som normalt her foreløpig, så jeg har liten tro på at vår første "ordentlige" prøveperiode har resultert i noe.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, her vil jeg gjerne følge med :vinke:

Vi prøver også på nr 3, så det blir spennende å følge noen som er i samme båt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pjusk skrev:

Hei, her vil jeg gjerne følge med :vinke:

Vi prøver også på nr 3, så det blir spennende å følge noen som er i samme båt :jepp:

Så hyggelig med noen i samme situasjon! :laugh: Kikket litt innom dagboka di nå, har ikke fått lest meg skikkelig opp enda,  men ser ut som vi har litt til felles. Jeg har også en av hver, gutt først jente nr 2. :Nikke:

På 18.3.2018 den 15.31, Nyx88 skrev:

:goodbye: Følger:hallo:

Velkommen! :)

 

Har hatt en urolig natt i natt, der jeg våknet flere ganger. Når jeg stod opp i dag tidlig merket jeg faktisk at brystene var litt ømme. Det er ikke vanlig for meg i denne delen av syklusen og de gangene jeg har hatt det har jeg vært gravid, så håpet tente seg et lite øyeblikk. Så tok fornuften over og overbeviste meg om at det ikke er rart visst de er ømme sånn som jeg har gått rundt å trykt og knepet.... 

Likevel har det blitt verre og verre utover dagen i dag.Har også litt "tannpine" rundt venstre lyske i dag, men tenkte kanskje det var luftsmerter da det har blitt litt mye luftutslipp i dag:fart2:. , Men nå begynner jeg å lure altså....

 

Jeg er vel ca 8DPO i dag, har et tonn med ultrasensitive tester liggende og er sykt fristet til å teste....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo i dag. Trangen til å teste er ikke like stor lenger, mye fordi jeg er redd for å bli skuffet... Har mange symptomer som jeg kjenner igjen fra sist. Ømheten i brystene er der fremdeles, den er ikke like sterk hele tiden men den kommer og går litt. Har også svake murringer i magen som kommer og går og hopper litt fram side til side...Sist men ikke minst har ladycompen registrert hopp i temperatur fra og med 8dpo. Dette er ikke normalt for meg, og ladycompen kjenner meg godt da jeg brukte den som prevensjon før jeg fikk nr 2. Så enn så lenge så lever jeg i håpet og troen på at jeg faktisk har en liten spire i magen. 

Jeg planlegger å teste fredag, da er jeg 12 dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...