Gå til innhold

Barneklær og utstyr som du


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ønsker å selge. Hvor har du best erfaring med å legge ut for salg?

I facebookgrupper eller på finn?:lillesky2:

Anonymkode: 751d2...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper mest på facebook-grupper, sjelden hos finn. Har følelsen at det har snudd i de siste to år. Men det er jo mulig å legge det ut begge plasser? Det avhenger jo også hvor sentralt en bo/holder på? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Felidays skrev:

Jeg kjøper mest på facebook-grupper, sjelden hos finn. Har følelsen at det har snudd i de siste to år. Men det er jo mulig å legge det ut begge plasser? Det avhenger jo også hvor sentralt en bo/holder på? 

Tusen takk for ditt svar! :)

Anonymkode: 751d2...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ønsker å selge. Hvor har du best erfaring med å legge ut for salg?

I facebookgrupper eller på finn?:lillesky2:

Anonymkode: 751d2...869

Legger aldri ut på facebook, der er det for mye drama rundt kjøp og salg.

Anonymkode: 646ef...6d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett fått solgt ting kjapt på finn i motsetning til diverse grupper på fb. På fb må drt i såfall være spesifikke grupper som kun selger barneklær i en, leker og utstyr i en annen. De store med alt mulig i har jeg aldri fått noe napp i.

Anonymkode: adc4b...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger aldri ut på facebook, der er det for mye drama rundt kjøp og salg.

Anonymkode: 646ef...6d3

Hva slags drama? Hørtes lite fristende ut med drama. :alice:

Overrasket over at det er mulig på facebook salg og kjøp! Av nysgjerrighet, vil du gi eksempel?

Anonymkode: 751d2...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett fått solgt ting kjapt på finn i motsetning til diverse grupper på fb. På fb må drt i såfall være spesifikke grupper som kun selger barneklær i en, leker og utstyr i en annen. De store med alt mulig i har jeg aldri fått noe napp i.

Anonymkode: adc4b...e99

Det var det jeg frykter, om store grupper! Er så mye som legges ut fortløpende. Litt jobb å legge ut også.

Anonymkode: 751d2...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo Facebook gjort om slik at innleggene i grupper ikke vises i kronologisk rekkefølge, men etter popularitet. Hva slags kriterier Facebook har for at du innlegg er populært, vet jeg ikke, men tipper at mye tekst, mange bilder, antall likes og antall kommentarer spiller inn. 

Når du legger ut et innlegg på en kjøp- og salgsgruppe på Facebook, risikerer du at det kommer langt ned i feeden på gruppa og dermed er det færre som ser innlegget. Det blir også håpløst å kjøre budrunde da en kommentar på innlegget ikke nødvendigvis løfter innlegget til toppen, og man mister dermed flere potensielle kjøpere. Man kan heller ikke alltid dytte innlegget sitt heller ved å kommentere det. 

 

Anonymkode: 62a45...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo Facebook gjort om slik at innleggene i grupper ikke vises i kronologisk rekkefølge, men etter popularitet. Hva slags kriterier Facebook har for at du innlegg er populært, vet jeg ikke, men tipper at mye tekst, mange bilder, antall likes og antall kommentarer spiller inn. 

Når du legger ut et innlegg på en kjøp- og salgsgruppe på Facebook, risikerer du at det kommer langt ned i feeden på gruppa og dermed er det færre som ser innlegget. Det blir også håpløst å kjøre budrunde da en kommentar på innlegget ikke nødvendigvis løfter innlegget til toppen, og man mister dermed flere potensielle kjøpere. Man kan heller ikke alltid dytte innlegget sitt heller ved å kommentere det. 

 

Anonymkode: 62a45...ed9

Nesten håpløst da:alice:Er kanskje best med finn.

Anonymkode: 751d2...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo Facebook gjort om slik at innleggene i grupper ikke vises i kronologisk rekkefølge, men etter popularitet. Hva slags kriterier Facebook har for at du innlegg er populært, vet jeg ikke, men tipper at mye tekst, mange bilder, antall likes og antall kommentarer spiller inn. 

Når du legger ut et innlegg på en kjøp- og salgsgruppe på Facebook, risikerer du at det kommer langt ned i feeden på gruppa og dermed er det færre som ser innlegget. Det blir også håpløst å kjøre budrunde da en kommentar på innlegget ikke nødvendigvis løfter innlegget til toppen, og man mister dermed flere potensielle kjøpere. Man kan heller ikke alltid dytte innlegget sitt heller ved å kommentere det. 

 

Anonymkode: 62a45...ed9

Når du forresten sier dette, kom jeg på noe jeg ville kjøpe en gang. 

Da jeg skulle inn og by, fant jeg ikke igjen salgsinnlegget! Var tusenvis innlegg foran, så ble umulig å finne igjen.

Anonymkode: 751d2...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du forresten sier dette, kom jeg på noe jeg ville kjøpe en gang. 

Da jeg skulle inn og by, fant jeg ikke igjen salgsinnlegget! Var tusenvis innlegg foran, så ble umulig å finne igjen.

Anonymkode: 751d2...869

Ja, det er helt på trynet nå. Har størst suksess med finn. Skal jeg selge noe på Facebook, må jeg legge ut innlegget på nytt med jevne mellomrom så kanskje det kommer litt oppe i feeden.

Anonymkode: 62a45...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...