Gå til innhold

Redd for at mamma ikke kommer tilbake!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 14 år og halvt japansk. Mamma har ikke vært i Japan på nesten 17 år, og nå i påsken skal hun være der i to uker (alene). Jeg er kjemperedd for at hun ikke vil komme tilbake! Hun har jo tross alt familien sin der, og alle vennene sine og hun synes sikkert det er kjempedeilig at hun kan snakke japansk istedenfor dårlig norsk.

Jeg tenker kjempemye på dette og det gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg på skolen og sånt. Jeg tør ikke snakke med mamma om dette. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: de15d...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal mye til for at en mor forlater barnet sitt. Mitt råd er å fortell henne om bekymringene dine.

Anonymkode: 01382...6c3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 14 år og halvt japansk. Mamma har ikke vært i Japan på nesten 17 år, og nå i påsken skal hun være der i to uker (alene). Jeg er kjemperedd for at hun ikke vil komme tilbake! Hun har jo tross alt familien sin der, og alle vennene sine og hun synes sikkert det er kjempedeilig at hun kan snakke japansk istedenfor dårlig norsk.

Jeg tenker kjempemye på dette og det gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg på skolen og sånt. Jeg tør ikke snakke med mamma om dette. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: de15d...3c8

Hun kommer tilbake, vet du, det lover jeg deg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal mye til for at en mor forlater barnet sitt. Mitt råd er å fortell henne om bekymringene dine.

Anonymkode: 01382...6c3

Ja men hva hvis hun vil skille seg fra pappa og vil at jeg og søstra mi skal bli med henne å flytte til Japan! Vi kan jo ikke japansk en gang!

Anonymkode: de15d...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du din mor skulle gjøre et slikt valg etter 17 år?

Anonymkode: 3e532...51a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker du ikke rasjonelt og lar følelsene ta overhånd. Det kommer ikke til å skje.

Anonymkode: 8a1d8...4ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite sannsynlig at dette skjer. <3 

Anonymkode: e64e8...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen din kommer garantert tilbake og det er helt greit at du snakker med henne før hun reiser om hvordan du føler det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/18/2018 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er 14 år og halvt japansk. Mamma har ikke vært i Japan på nesten 17 år, og nå i påsken skal hun være der i to uker (alene). Jeg er kjemperedd for at hun ikke vil komme tilbake! Hun har jo tross alt familien sin der, og alle vennene sine og hun synes sikkert det er kjempedeilig at hun kan snakke japansk istedenfor dårlig norsk.

Jeg tenker kjempemye på dette og det gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg på skolen og sånt. Jeg tør ikke snakke med mamma om dette. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: de15d...3c8

Dette var da en merkelig problemstilling? Mødre drar ikke fra barnet sitt sånn uten videre. 

Du skulle heller skamme deg over å ikke unne moren din en tur tilbake til sitt hjemland, hun gleder seg sikkert masse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
16 minutter siden, Antoinette skrev:

Du skulle heller skamme deg over å ikke unne moren din en tur tilbake til sitt hjemland, hun gleder seg sikkert masse. 

TS er 14 år gammel og jeg synes du er lit ti overkant hard med henne. Folk på den alderen  har masse bekymringer som fremstår som ubegrunnede for voksne. Det er heller du som burde skamme deg over slike holdninger ovenfor en 14-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, padawan skrev:

TS er 14 år gammel og jeg synes du er lit ti overkant hard med henne. Folk på den alderen  har masse bekymringer som fremstår som ubegrunnede for voksne. Det er heller du som burde skamme deg over slike holdninger ovenfor en 14-åring.

Jeg skrev det nettopp med tanke på at jenta er 14. De er i en alder der de kan være ekstremt selvsentrerte og ikke ser noe annet enn seg selv. 

På tide og innse at ikke hele verden handler om TS som virker å ha en helt ubegunnet følelse av at hennes egen mor vil forlate henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Antoinette skrev:

Dette var da en merkelig problemstilling? Mødre drar ikke fra barnet sitt sånn uten videre. 

Du skulle heller skamme deg over å ikke unne moren din en tur tilbake til sitt hjemland, hun gleder seg sikkert masse. 

Vet du hva.. at en 14 åring ikke sitter å tenker på hva hun unner foreldrene sine er da helt normalt! Dette er et perspektiv som utvikles med alderen. I tidlig tenår ser man en radius utifra seg selv. Selvsagt kan det oppleves skummelt for TS når dette er en helt ny situasjon, og moren sikkert gleder seg masse og får stor glede av noe TS ikke er inkludert i. 

Drøyt at du prøver å legge dårlig samvittighet på en 14åring! 

TS, du har ingen ting å bekymre deg for! Moren din kommer garantert tilbake! Mødre vil alltid strekke seg langt for å gjøre det beste for barna, og det beste for dere er hverken å bli forlatt eller å bli dratt med til et fremmed land. Ikke vær redd for å snakke med moren din, hun synes nok bare det er hyggelig at du er åpen med henne, og at du viser at du setter pris på å ha henne i nærheten. 

Anonymkode: 91b22...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du høres bekymret og frustrert ut, og det har du trolig nok ikke grunn til, mammaen din kommer garantert tilbake til deg og søsteren din 🙂. Synes du kan prøve å ta en prat med mamma om dette, så du kan få et klarere bilde.. 

Anonymkode: 23883...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...