Ichiko Skrevet 18. mars 2018 #101 Skrevet 18. mars 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Sølvløk (slike man kjøper på glass) smaker godt på leverpostei og på alt av kjøttpålegg synes jeg. Purreløk + vanlig løk er et must i bondeomeletten synes jeg. Rå rødløk i skiver hever smaken når den er tilbehør til stekt kjøtt. Purreløk og lungemos stekt sammen i stekepanne (med litt margarin) er veldig godt Anonymkode: d6351...82d You lost me at "lungemos".
Cata Skrevet 18. mars 2018 #103 Skrevet 18. mars 2018 Løksuppe! Eller potetsuppe (med nesten mer løk og hvitløk enn potet). Forresten hva er galt med lungemos med masse løk i? *skjønner ikke* 2
Gjest hind Skrevet 18. mars 2018 #104 Skrevet 18. mars 2018 Jeg elsker også løk. Eeeeelsker løk! Altså elsker jeg denne tråden Løksuppe er noe av det beste jeg vet. Pottsuppe med løk. Mmmm! Jeg bruker masse løk i gryter, nesten uansett kjøtt. Vårløk er snadder i ulike retter med fisk i form. Purreløk er kjempegodt i pai med bacon og ost. Bruker løk i salater, helst purre eller vårløk. Gresk salat med rødløk. Yummi! Stekt løk er obligatorisk både til seibiff og karbonader.
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #105 Skrevet 18. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blant de matvarene jeg MÅ ha i en eller annen utgave, er definitivt løk! Har alltid vært glad i løk, spesielt hvitløk, vårløk, gressløk, purreløk, rødløk og...vel, alle har sin tiltrekningskraft. Favorittoppskrift? Tror ikke det er plass på forumet. Jeg må uansett en tur på kjøkkenet nå. Anonymkode: 37674...313 Haha, lag noe godt 😊 1
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #106 Skrevet 18. mars 2018 1 time siden, hind skrev: Jeg elsker også løk. Eeeeelsker løk! Altså elsker jeg denne tråden Løksuppe er noe av det beste jeg vet. Pottsuppe med løk. Mmmm! Jeg bruker masse løk i gryter, nesten uansett kjøtt. Vårløk er snadder i ulike retter med fisk i form. Purreløk er kjempegodt i pai med bacon og ost. Bruker løk i salater, helst purre eller vårløk. Gresk salat med rødløk. Yummi! Stekt løk er obligatorisk både til seibiff og karbonader. Har faktisk ikke spist løksuppe på mange år, synd og skam. Det må gjøres noe med til uka. Løkpower!!! 2
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #107 Skrevet 18. mars 2018 1 time siden, Ichiko skrev: You lost me at "lungemos". Det er da godt, bare det er nok løk. 1
Million Skrevet 18. mars 2018 #108 Skrevet 18. mars 2018 Jeg elsker løk, men må som regel avstå fra det i matlagingen. Har en sønn som får helt hetta av løk og sitter og møysommelig peller ut hver minste mistenkelige bit. Det ender med at han bare spiser halvparten av maten, hvis det engang, fordi det er løk i det. Så jeg dropper løk, til min store sorg, og håper at han vokser av seg dette og liker løk en vakker dag (han er 18). Tråden er fin å følge med på for oss som elsker løk uansett :-) 2
Ichiko Skrevet 18. mars 2018 #109 Skrevet 18. mars 2018 (endret) 8 minutter siden, HalldirV2 said: Det er da godt, bare det er nok løk. Det fins ikke nok løk i verden til å gjøre lungemos godt. Og ja - jeg har spist en del av det tidligere. Kan spise mye forskjellig nå, men takler bare ikke lungemos. Endret 18. mars 2018 av Ichiko 1
Rumle Skrevet 18. mars 2018 #110 Skrevet 18. mars 2018 Jeg har aldri smakt løksuppe, utrolig nok, for jeg vil helt garantert elske det! Noen som vil dele en god oppskrift? 2
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #111 Skrevet 18. mars 2018 3 timer siden, Ichiko skrev: Det fins ikke nok løk i verden til å gjøre lungemos godt. Og ja - jeg har spist en del av det tidligere. Kan spise mye forskjellig nå, men takler bare ikke lungemos. Skjønner. Har det same med stekt lever, fysj!! 1
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #112 Skrevet 18. mars 2018 3 timer siden, Rumle skrev: Jeg har aldri smakt løksuppe, utrolig nok, for jeg vil helt garantert elske det! Noen som vil dele en god oppskrift? Det trenger jeg og. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #113 Skrevet 18. mars 2018 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Skjønner. Har det same med stekt lever, fysj!! Har du prøvd levergryte, med masse deilig brun saus (med løk!)? Det er faktisk kjempegodt, med poteter og gulerøtter til Anonymkode: d6351...82d 1
Ichiko Skrevet 18. mars 2018 #114 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, HalldirV2 said: Skjønner. Har det same med stekt lever, fysj!! Lever!? Men løk er fortsatt GODT! 1
Rumle Skrevet 18. mars 2018 #115 Skrevet 18. mars 2018 Jeg fikk servert lever en gang i Hellas på et hotell da jeg var barn. Det ble pent pakket inn i en serviett og smuglet ut til hotellkattene etterpå 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #116 Skrevet 18. mars 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Potetgull med ost og løk, Anonymkode: d6351...82d Kan du utdype dette? Bare vanlig ost og løk? Jeg er også løkoholiker, en gang hadde jeg en kjæreste som ikke tålte løk. Ikke bare kunne han ikke spise løk, jeg kunne ikke tilberede løk til meg selv, uten at det ble grining over løk i lufta. Det var ikke derfor det ble slutt altså, tror jeg, men du verden så deilig det var å spise løk igjen etterpå. Anonymkode: 25240...ec5 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #117 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du utdype dette? Bare vanlig ost og løk? Jeg er også løkoholiker, en gang hadde jeg en kjæreste som ikke tålte løk. Ikke bare kunne han ikke spise løk, jeg kunne ikke tilberede løk til meg selv, uten at det ble grining over løk i lufta. Det var ikke derfor det ble slutt altså, tror jeg, men du verden så deilig det var å spise løk igjen etterpå. Anonymkode: 25240...ec5 En type potetgull (vet ikke om den finnes nå) som var med ost og løk. Her er bilde av den Anonymkode: d6351...82d
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #118 Skrevet 18. mars 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd levergryte, med masse deilig brun saus (med løk!)? Det er faktisk kjempegodt, med poteter og gulerøtter til Anonymkode: d6351...82d Nei, det har jeg ikke. Men har du en oppskrift? Kanskje jeg blir overbevist 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #119 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Nei, det har jeg ikke. Men har du en oppskrift? Kanskje jeg blir overbevist Jeg har ikke oppskrift på den jeg lagde, men disse høres også gode ut http://oppskrift.klikk.no/levergryte-med-timian-servert-med-salat-og-potetmos-med-hvitløk-og-soltørkede-tomater/1084/ http://frajordtilbord.no/2014/10/mors-levergryte/ Anonymkode: d6351...82d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #120 Skrevet 18. mars 2018 3 minutter siden, HalldirV2 skrev: Nei, det har jeg ikke. Men har du en oppskrift? Kanskje jeg blir overbevist Denne ligner mest på den jeg lagde https://kraftkost.wordpress.com/2014/02/20/levergryte/ Anonymkode: d6351...82d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå