HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #61 Skrevet 18. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med løken skulle man visst plante den skalken av løken som har røtter fra før. " Løken kuttet jeg bare av enden, der man ser det har vært røtter. Satt den i litt jord og dekket så over med et tynt lag jord + vannet godt. Løken skal egentlig ligge å tørke et par dager før den kommer i jorden, men da tror jeg denne løken hadde vært helt ferdig, den så litt sliten ut nå så jeg er spent på om det kommer noe opp. Når det kommer opp grønne blader, skal man dele bladene fra hverandre, dele roten og plante de bitene med blader hver for seg. Etterhvert vil det komme nye løker i jorden " Flere tips i linken http://husetijondalen.blogg.no/1431437870_ikka_kast_grnnsakene_.html Anonymkode: d6351...82d Men, hvor mye sol må disse jævlene ha?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #62 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med løken skulle man visst plante den skalken av løken som har røtter fra før. " Løken kuttet jeg bare av enden, der man ser det har vært røtter. Satt den i litt jord og dekket så over med et tynt lag jord + vannet godt. Løken skal egentlig ligge å tørke et par dager før den kommer i jorden, men da tror jeg denne løken hadde vært helt ferdig, den så litt sliten ut nå så jeg er spent på om det kommer noe opp. Når det kommer opp grønne blader, skal man dele bladene fra hverandre, dele roten og plante de bitene med blader hver for seg. Etterhvert vil det komme nye løker i jorden " Flere tips i linken http://husetijondalen.blogg.no/1431437870_ikka_kast_grnnsakene_.html Anonymkode: d6351...82d " Man kan gjøre dette med flere type grønnsaker, bla. - Vårløk- sett enden i vann til det har kommet røtter, plant den deretter i jord. - Stangselleri - samme prinsippet som med kinakålen, sett bunnen i jann til den får røtter. Trenger mye lys. - Ingefær- Legg biter av ingefæren i vann og plant den derretter i jorden et sted med mye sol. - Søtpotet- Sett i et glass med vann slik at bunnen (ca. 1/3) er i vann. Gror ut stilker på toppen av søtpoteten. Bytt vann innimellom. Når stilkene på toppen er 10-12cm, ta de av og sett de i vann til de får egne røtter kan man plante de i jorda og nye søtpoteter kommer ! - Purre- Som med kinakålen, sett bunnen i vann til den får røtter. - Basilikum- Knepp av en stilk og sett den i vann, får røtter fort og kan setter i jord. " @HalldirV2 Anonymkode: d6351...82d 2
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #63 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: " Man kan gjøre dette med flere type grønnsaker, bla. - Vårløk- sett enden i vann til det har kommet røtter, plant den deretter i jord. - Stangselleri - samme prinsippet som med kinakålen, sett bunnen i jann til den får røtter. Trenger mye lys. - Ingefær- Legg biter av ingefæren i vann og plant den derretter i jorden et sted med mye sol. - Søtpotet- Sett i et glass med vann slik at bunnen (ca. 1/3) er i vann. Gror ut stilker på toppen av søtpoteten. Bytt vann innimellom. Når stilkene på toppen er 10-12cm, ta de av og sett de i vann til de får egne røtter kan man plante de i jorda og nye søtpoteter kommer ! - Purre- Som med kinakålen, sett bunnen i vann til den får røtter. - Basilikum- Knepp av en stilk og sett den i vann, får røtter fort og kan setter i jord. " @HalldirV2 Anonymkode: d6351...82d Dette skal jeg gjøre. Så morro å ha sin egen lille matkasse! 1
Jolijojo Skrevet 18. mars 2018 #64 Skrevet 18. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: " Man kan gjøre dette med flere type grønnsaker, bla. - Vårløk- sett enden i vann til det har kommet røtter, plant den deretter i jord. - Stangselleri - samme prinsippet som med kinakålen, sett bunnen i jann til den får røtter. Trenger mye lys. - Ingefær- Legg biter av ingefæren i vann og plant den derretter i jorden et sted med mye sol. - Søtpotet- Sett i et glass med vann slik at bunnen (ca. 1/3) er i vann. Gror ut stilker på toppen av søtpoteten. Bytt vann innimellom. Når stilkene på toppen er 10-12cm, ta de av og sett de i vann til de får egne røtter kan man plante de i jorda og nye søtpoteter kommer ! - Purre- Som med kinakålen, sett bunnen i vann til den får røtter. - Basilikum- Knepp av en stilk og sett den i vann, får røtter fort og kan setter i jord. " @HalldirV2 Anonymkode: d6351...82d Jeg pleier alltid å sette vårløken i vann. Det kommer opp nye skudd ganske lenge på bare vann faktisk! 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #65 Skrevet 18. mars 2018 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Men, hvor mye sol må disse jævlene ha? Vet ikke. Men hun som skrev det brukte en lampe (sikkert en lampe beregnet på plater), og hun hadde pottene på badegulvet (mulig grunnet at badet var varmt og godt). Det går helt sikkert fint i vinduskarm også. Anonymkode: d6351...82d
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #66 Skrevet 18. mars 2018 Akkurat nå, Jolijojo skrev: Jeg pleier alltid å sette vårløken i vann. Det kommer opp nye skudd ganske lenge på bare vann faktisk! Så mye mer dere vet om løk enn meg! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #67 Skrevet 18. mars 2018 Akkurat nå, Jolijojo skrev: Jeg pleier alltid å sette vårløken i vann. Det kommer opp nye skudd ganske lenge på bare vann faktisk! Så smart Takk for tips Anonymkode: d6351...82d 1
Jolijojo Skrevet 18. mars 2018 #68 Skrevet 18. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Så smart Takk for tips Anonymkode: d6351...82d Skulle bare mangle! Er man i løktråden, så ER man i løktråden! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #69 Skrevet 18. mars 2018 Rå gressløk i omelett Ma burde ha en gressløkplante Anonymkode: d6351...82d 3
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #70 Skrevet 18. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rå gressløk i omelett Ma burde ha en gressløkplante Anonymkode: d6351...82d Gressløk hadde jeg helt glemt. Det er jo kjempegodt, også på reker synes jeg, eller i dip. Og som du sier, omelett. 2
Jolijojo Skrevet 18. mars 2018 #71 Skrevet 18. mars 2018 Just now, HalldirV2 said: Gressløk hadde jeg helt glemt. Det er jo kjempegodt, også på reker synes jeg, eller i dip. Og som du sier, omelett. Ja, gressløk er rågodt i omelett! 2
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #72 Skrevet 18. mars 2018 Akkurat nå, Jolijojo skrev: Ja, gressløk er rågodt i omelett! Jeg ble sulten jeg! 1
Jolijojo Skrevet 18. mars 2018 #73 Skrevet 18. mars 2018 3 minutter siden, HalldirV2 said: Jeg ble sulten jeg! Jeg også! Teit at det er midt på natta
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #74 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, Jolijojo skrev: Jeg også! Teit at det er midt på natta Det er lørdag da? Man kan jo... 1
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #75 Skrevet 18. mars 2018 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Det er lørdag da? Man kan jo... Ok, Søndag...whatever 1
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #76 Skrevet 18. mars 2018 Hmm, nok whisky på meg, jeg krangler tydeligvis med meg selv her.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #77 Skrevet 18. mars 2018 Potetgull med ost og løk, og onion dip (med lettrømme) er snackskombinasjonen jeg elsker (Jeg har til og med stått opp midt på natta og laget meg dette ) Anonymkode: d6351...82d 2
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #78 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Potetgull med ost og løk, og onion dip (med lettrømme) er snackskombinasjonen jeg elsker (Jeg har til og med stått opp midt på natta og laget meg dette ) Anonymkode: d6351...82d Du har stått opp av senga for å lage det?`Vel, da snakker vi kokkos på et nytt nivå 1
Jolijojo Skrevet 18. mars 2018 #79 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, HalldirV2 said: Hmm, nok whisky på meg, jeg krangler tydeligvis med meg selv her. Haha . Nei, jeg kan ikke... Det føles så galt.... 1
HalldirV2 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #80 Skrevet 18. mars 2018 Akkurat nå, Jolijojo skrev: Haha . Nei, jeg kan ikke... Det føles så galt.... Kan ikke hva da? Lage mat nå? Joho, vi gjør det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå