Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg skal overføre 100,000kr i nettbanken til en person men lurte på om det ble noe «problemer» med dette? Tenker om det er noe maksbeløp eller om det trekkes noe renter eller gebyrer ved sånt beløp? 

Anonymkode: 6abc7...971

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvem og hvor du sender pengene. Bankene er forpliktet til sørge for at mistenkelige transaksjoner blir varslet til politet. Særlig i forhold til hvitvasking og annen kriminalitet.

Andre grunner til at det kan bli problemer er hvis du skal sende disse pengene til en "nigeria-svindel" eller annen form for svindel. Banken vil ringe deg og advare, men kan ikke stoppe deg om du absolutt vil sende pengene.

Hvis du ikke involvert i noe av det nevnte, vil det mest sannsynlig ikke bli noe problem. Og beløpet i seg selv er i alle fall ikke noe problem. Det flyttes langt større summer enn det hvert minutt døgnet igjennom.

Anonymkode: 71bfa...6ed

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke noe problemer her når jeg førte over 300000, tenkte ikke på det en gang... 😊

Anonymkode: d7ff5...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Var ingen problemer da jeg skulle gjøre opp konto etter faren min og overføre arv på nesten 150 000 til broren min.

Spurte DNB om det samme i går, da er det snakk om millioner som skal overføres, det var visst ikke noe problem så lenge vi bare gikk i nettbanken og skrudde opp maksbeløpet som er definert der. I DNB var grensen 5 millioner. 

Det eneste rådet han ga i DNB var å trippelsjekke kontonummer det overføres til, for det blir ganske kjedelig om det går inn på feil konto. 

Anonymkode: 2d199...f31

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

jeg skal overføre 100,000kr i nettbanken til en person men lurte på om det ble noe «problemer» med dette? Tenker om det er noe maksbeløp eller om det trekkes noe renter eller gebyrer ved sånt beløp? 

Anonymkode: 6abc7...971

Du bør aldri overføre så store beløp i nettbanken på egenhånd. Er det noe du har kjøpt, privat? Bil for eksempel? Da må du ikke finne på å nettooverføre men skaffe deg en bankremisse på mandag. 

Anonymkode: 4a83c...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...