Gå til innhold

Nei takk til uadressert reklame.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har nei takk til uadressert reklame på postkassen vår. I dag fikk vi en loppelapp i postkassen fra musikkorpset til skolen her i nærheten. Jeg er litt usikker på hva jeg skal tenke om det? Er det ikke det reklame? Eller er det sånn som vi må forvente å få i postkassen? 

Anonymkode: dcaa2...9c7

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1177998-nei-takk-til-uadressert-reklame/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er bare Posten som tar hensyn til de lappene. Vi får all reklamen som avisbudet har med seg (og det nytter ikke å si noe, han snakker ikke to ord norsk), menighetsbladet og reklame som lokale bedrifter og organisasjoner deler ut.

Anonymkode: 1fbbe...e03

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har nei takk til uadressert reklame på postkassen vår. I dag fikk vi en loppelapp i postkassen fra musikkorpset til skolen her i nærheten. Jeg er litt usikker på hva jeg skal tenke om det? Er det ikke det reklame? Eller er det sånn som vi må forvente å få i postkassen? 

Å ha klistrelapp på postkassen er ikke nok, du må og registrere "ønsket" hos posten. Og dermed så gjelder klistrelappen bare postmannen, ikke musikklaget eller barn som deler ut lapper. 

Du får se litt stort på det hele. Eller ta deg en tur på loppemarkdet og lære opp de voksne i hvordan de skal fordele lappene i postkassa. Du vil da garantert bli husket, som hun sinnataggen som alle barn går stor ring forbi.

Anonymkode: 38ace...783

• Liker 2
AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Å ha klistrelapp på postkassen er ikke nok, du må og registrere "ønsket" hos posten. Og dermed så gjelder klistrelappen bare postmannen, ikke musikklaget eller barn som deler ut lapper. 

Du får se litt stort på det hele. Eller ta deg en tur på loppemarkdet og lære opp de voksne i hvordan de skal fordele lappene i postkassa. Du vil da garantert bli husket, som hun sinnataggen som alle barn går stor ring forbi.

Anonymkode: 38ace...783

Det stemmer ikke. Hentet fra postens hjemmesider:
"Du kan sette på en lapp du selv har laget eller kontakte et postkontor eller Post i Butikk for å få et klistremerke til å sette på postkassen. Straks postkassen er merket, vil du ikke motta uadressert reklame levert av Posten."

Så trådstarter, dette gjelder bare reklame levert av posten. Hva Nils Gunnar nedi gata eller Kari fra Bingo'en velger å legge i postkassen din kan de ikke gjøre noe med. (Det er også nevnt på siden til Posten jeg linket til.)

Så med mindre du får reklame fra musikkorpset hele tiden hadde jeg bare kastet den i søpla uten å gjøre noe med det. Én lappe i ny og ne går vel bra? Hvis ikke får du kontakte dem å si at du ikke er interessert. For så å bli kjent som hun som absolutt ikke liker loppemarked. :fnise: 

Anonymkode: 57ea4...2d1

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
På Saturday, March 17, 2018 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lage så mye røre, for så lite?

Jeg har også en sånn ""nei takk til uaddressert reklame"" på postkassen men jeg får likevel enkelte sånne "innstikk" inni aviser / magasiner som jeg abbonnerer på. Men tidligere - før jeg skaffet sånne klistremerker - så kunne jeg faktisk få mellom femten og tjue forskjellige reklamer bare på ein dag!

Men nå blir det som regel bare noen veldig få reklame-blader hver måned. Så det bittelille jeg faktisk får er egentlig ikke noe særlig å bry seg om...

Anonymkode: 60b8b...4ea

• Liker 2
Gjest middagshøyden
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Hentet fra postens hjemmesider:
"Du kan sette på en lapp du selv har laget eller kontakte et postkontor eller Post i Butikk for å få et klistremerke til å sette på postkassen. Straks postkassen er merket, vil du ikke motta uadressert reklame levert av Posten."

Så trådstarter, dette gjelder bare reklame levert av posten. Hva Nils Gunnar nedi gata eller Kari fra Bingo'en velger å legge i postkassen din kan de ikke gjøre noe med. (Det er også nevnt på siden til Posten jeg linket til.)

Så med mindre du får reklame fra musikkorpset hele tiden hadde jeg bare kastet den i søpla uten å gjøre noe med det. Én lappe i ny og ne går vel bra? Hvis ikke får du kontakte dem å si at du ikke er interessert. For så å bli kjent som hun som absolutt ikke liker loppemarked. :fnise: 

Anonymkode: 57ea4...2d1

Alle som utleverer uadressert reklame plikter å respektere klistremerkene. At det du sier står på Postens hjemmeside betyr kun at det er nettopp Postens hjemmeside. Posten kan kun snakke for seg selv.

AnonymBruker
På 17.3.2018 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Tenk at det er et musikkorps som skal ha loppemarked og at det bare er å kaste lappen om du ikke er interessert. At et skolekorps legger en lapp i en postkasse en gang er ingenting å gidde å bruke tid og irritasjon på. Jeg har samme klistremerke og får ting fra meglere rett som det er, og løsningen min har vært å kaste lappen og ikke bry meg mer med det. Fungert fint.

Anonymkode: 2e2a3...848

• Liker 2

Annonse

På 17.3.2018 den 19.42, AnonymBruker skrev:

De anser det vel som infoskriv og ikke som reklame

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...