Gå til innhold

Trenger alene tid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mamma til verdens beste datter på 5.5 år. Vi er kun oss 3,bor langt unna familie og venner(da vi bor på et gårdsbruk som min mann har arvet). J er har 2t pr uke etter leggetid som jeg gjør en aktivitet,men jeg kjenner jeg vil ha en helg og kjenne på savnet av familien. Har ikke hatt det siden datter ble født. Vi er i beit av barnevakt,da mannen i tillegg til gården jobber skift med mye nattarbeid. Ingen familie som kan passe....3 timer unna er der nærmeste. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: ff07a...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finne dere en barnevakt dere kan bruke litt innimellom?

Anonymkode: aeb34...1c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mamma til verdens beste datter på 5.5 år. Vi er kun oss 3,bor langt unna familie og venner(da vi bor på et gårdsbruk som min mann har arvet). J er har 2t pr uke etter leggetid som jeg gjør en aktivitet,men jeg kjenner jeg vil ha en helg og kjenne på savnet av familien. Har ikke hatt det siden datter ble født. Vi er i beit av barnevakt,da mannen i tillegg til gården jobber skift med mye nattarbeid. Ingen familie som kan passe....3 timer unna er der nærmeste. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: ff07a...d9b

Kan ikke du ta med datteren og besøke familien din da, mens mannen din jobber? En langhelg eller noe? Og kanskje din familie kan passe din datter mens du finner på noe for deg selv mens du er der? Kanskje besøke noen barndomsvenner eller noe sånt? 

Anonymkode: 2552c...1c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er mamma til verdens beste datter på 5.5 år. Vi er kun oss 3,bor langt unna familie og venner(da vi bor på et gårdsbruk som min mann har arvet). J er har 2t pr uke etter leggetid som jeg gjør en aktivitet,men jeg kjenner jeg vil ha en helg og kjenne på savnet av familien. Har ikke hatt det siden datter ble født. Vi er i beit av barnevakt,da mannen i tillegg til gården jobber skift med mye nattarbeid. Ingen familie som kan passe....3 timer unna er der nærmeste. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: ff07a...d9b

Går barnet i barnehage? Eller annet? Da kjenner dere vel foreldrene barnet ditt leker med? Kanskje de kan sitte barnevakt? Skader ikke i spørre. Ellers så kan du alltids reise på langhelg med din datter, og spørre en i familien om de har mulighet og lyst til å passe barnet ditt, mens du finner på noe ? Ingen i familien som kan passe, er det pga avstand?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må mannen din jobbe hver eneste helg? Sånn utenom gårdsdrifta tenker jeg.

Hadde skaffa meg en "reservetante/bestemor" som kan passe barnet innimellom og fått denne til å passe jenta de timene i døgnet pappaen er opptatt med gården ei helg. 

Eventuelt hadde jeg bedt de som bor tre timer unna møte dere på halvveien og bedt de passe henne ei langhelg, hvis hun har vært der nok til å være trygg nok på dem for ei hel helg.

Anonymkode: bac80...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du ta med datteren og besøke familien din da, mens mannen din jobber? En langhelg eller noe? Og kanskje din familie kan passe din datter mens du finner på noe for deg selv mens du er der? Kanskje besøke noen barndomsvenner eller noe sånt? 

Anonymkode: 2552c...1c1

Godt forslag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Godt forslag! 

Skulle egentlig tro at et voksent menneske klarte å tenke ut såpass selv men...

Anonymkode: da50b...182

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle egentlig tro at et voksent menneske klarte å tenke ut såpass selv men...

Anonymkode: da50b...182

Det er vel faktorer inne i bildet som vi ikke kjenner til, kanskje 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ikke klare å være sammen med familien uten meg. Til det har hun vært der for lite😉 mine barndomsvener har flyttet vekk og er etablert på andre kanter av landet. Hun går i bhg,og vi inviterer folk på besøk,men det er sjelden de kan i helgene. På ukedagene er hun så sliten at det ikke går. Leggetid rundt kl 1830....

Vi har inne barnevakt nei fordi familien bor for langt unna. Har henne alltid med meg når jeg skal på besøk til venninner eller i butikken.

Ta

Anonymkode: ff07a...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun legger seg 18.30, det gir dere 3-4 timer barnefri hver eneste dag! 

Nyt det mens dere kan, for om få år er hun våken lenger enn dere er på kveldene. 

Når situasjonen er som den er, så må du flytte fokuset ditt. Fokuser på de timene dere har hver dag, og nyt de timene. 

Anonymkode: 8948d...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må skaffe dere en avløser. Det er jo ofte vanskelig, men helt nødvendig. Da kan far passe ungen, og du ta fri. Hva skjer hvis far blir syk?

Anonymkode: 73fca...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere må skaffe dere en avløser. Det er jo ofte vanskelig, men helt nødvendig. Da kan far passe ungen, og du ta fri. Hva skjer hvis far blir syk?

Anonymkode: 73fca...eda

En bonde er ikke i fjøset fra morgen til kveld, de trenger ikke avløser for å få litt egentid. De trenger bare å samarbeide og å unne hverandre tid alene. 

Jeg trenger mye egentid (fem barn), mannen min forstår meg og legger til rette for det. Vi snakker om en time på trening, en time alene i huset, eller at jeg legger meg på sengen og leser. Små drypp som gjør at jeg holder hodet over vannet :) 

Skal vi definere alenetid som helger og hele dager uten barn, så er det mange som ALDRI har det. Da må vi sette desto større pris på de friminuttene vi kan få :) 

Det er lett å henge seg opp i at «jeg vil ha alenetid, og det er en helg uten barn» men om det er umulig, då er det best for alle å omdefinere løsningen på hvordan behovet skal dekkes. De har allerede flere timer «fri» hver dag, det kan vi med barn over ti år bare drømme om :) 

Anonymkode: 8948d...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bestemme at en på 5,5 år faktisk må være litt alene sammen med din familie? Høres ut som dere begge kunne ha godt av det. Jeg mener, om du ikke en gang kan dra i butikken eller til en venninne alene....

Anonymkode: 7492f...22a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...