Gå til innhold

Match på tinder - Ingen svar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Aviale said:

Med den holdninga der kommer du ikke langt på tinder - i alle fall ikke med de fleste seriøse kvinner. Jeg blir ikke interessert i å bli kjent med en fyr bare pga. bildene, uansett hvordan han ser ut. Du må gi av deg selv, og gjerne chatte litt før du spør ut dama. Spør om noe mer spennende enn "hva skjer", og svar utfyllende, så viser det dama at du er seriøs og interessert. Jeg gidder ikke møte folk før jeg vet vi har noe til felles og vi har chattet litt over et par dager først. 

Ellers er  sikkert årsakene som flere er inne på her:

1. Den første meldinga du sender er kjedelig (evt et dårlig utgangspunkt for samtale - f.eks "hvordan går det?")
2. De har allerede noen andre som de snakker med/møter
3. De har flere matcher som de er mer interessert i/har bedre bilder enn deg
4. Noen ganger: De er useriøse og bare ute etter bekreftelse på tinder. 

I og med at du ikke kan gjøre noe med punkt 2-4, bør du heller fokusere på punkt 1 for å forbedre situasjonen. Bedre bilder og en god profiltekst kan selvsagt også gjøre at flere svarer deg.

Det hadde vært interessant å vite hva som er en god profiltekst i og med at 99% av alle som har Tinder ikke har noen tekst i det hele tatt. Det virker som at de aller færreste bryr seg om profiltekst. Hvis noen har skrevet noe så har de skrevet høyden sin eller bare et spørsmålstegn...

Anonymkode: 0b29a...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det hadde vært interessant å vite hva som er en god profiltekst i og med at 99% av alle som har Tinder ikke har noen tekst i det hele tatt. Det virker som at de aller færreste bryr seg om profiltekst. Hvis noen har skrevet noe så har de skrevet høyden sin eller bare et spørsmålstegn...

Anonymkode: 0b29a...3ad

Er enig. Det at man har gode bilder, og ser kjekk ut på bildene har mer å si generelt. Samtidig ser man flere seriøse damer her inne skrive at de verdsetter en god profiltekst. Derfor tenker jeg at det er lurt å skrive en grei profiltekst dersom de seriøse damene er målgruppen noe de er for meg.

Jeg tror også det er lurt å markedsføre seg til en bestemt målgruppe. Man får kanskje mindre matcher, men til gjengjeld får man matcher med damer som har samme interessene som en selv har. Jeg tror man får bedre respons på initiativene man tar dersom man gjør dette.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Kreator skrev:

Var bare et eksempel, og ikke nødvendigvis et klasseeksempel på dette med god stemning. Men jeg tiltrekkes av jenter med god humor og har det i profilen min, og de fleste med god humor tar ikke en sånn kommentar alvorlig. Da fungerer den veldig bra for å få samtalen i gang. Du reagerte også, muligens ikke positivt, men dog!

Mener du at sånt faktisk funker? Nå er jo humor subjektivt, men noe sånt hadde vært en dealbreaker av to grunner hos meg:

1. Dyrene mine betyr mye for meg og når pelsdyrallergi er det første som flagges, ser jeg ikke noen grunn til å gå videre.

2. Folk som bruker negativitet som flørt ser jeg ikke sjarmen med. Har vært borti sånne som tydeligvis skal flørte, men nesten alt de sier framstår som nedrakking forkledt som spøk. (Jasså, du klarte det, ja, det hadde jeg ikke trodd, wøhøhø/ vi vet jo hvordan kvinnfolk kjører, hahaha/ så du tror virkelig du klarer det, wøhøhø, dessuten at løsningen på alle utfordringer med dyrehold er kule i panna eller sprøyte hos dyrlegen) Sier ikke at du er sånn, men jeg synes ikke det er så sympatisk med den typen meldinger.

Anonymkode: 393bb...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du at sånt faktisk funker? Nå er jo humor subjektivt, men noe sånt hadde vært en dealbreaker av to grunner hos meg:

Anonymkode: 393bb...fe2

Det er sånn det funker for MEG. Jeg liker mennesker som har massivt med humor, som ikke er selvhøytidelige (på egne eller andres vegne) eller som krenkes lett. Det er helt ok å ha andre preferanser. Kanskje en bedre framgangsmåte med deg er å prate om artige episoder med dyr, eller dagsaktuelle dyretemaer. Jeg vet ikke. Men det er jo ting JEG ikke bryr meg noe om, og så lenge jeg fører praten så må jeg velge temaer. Da velger jeg de som er viktige for meg.

I mine øyne er du en lettkrenket person. I dine øyne er jeg vulgær. Det er åpenbart at vi ikke passer sammen. Da er det veldig bra at vi finner dette ut tidlig, før vi begge evt prater i timesvis om ting som ikke betyr noe. Og gudskjelov at vi ikke alle er dønn like, det hadde vært kjedelig. Hva skulle vi kranglet om her da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært interessant å vite hva som er en god profiltekst i og med at 99% av alle som har Tinder ikke har noen tekst i det hele tatt. Det virker som at de aller færreste bryr seg om profiltekst. Hvis noen har skrevet noe så har de skrevet høyden sin eller bare et spørsmålstegn...

Anonymkode: 0b29a...3ad

Ja, jeg vet at nesten ingen har profiltekst nå lenger, men det gjør jo at de som faktisk har det skiller seg ut. Hva som er en god profiltekst er selvsagt veldig individuelt. For meg er det i alle fall grunnleggende at ikke snap-navnet står i teksten. Ellers kan en god profiltekst være så mangt - noen få ord om seg selv, hva de liker å gjøre eller bare noe som sier litt om hvordan de er som person. Er man seriøs, er det selvsagt et pluss å skrive det. Men når såpass få skriver noe, er det egentlig et pluss å ha tekst i det hele tatt - så lenge det ikke bare er snapnavn, høyde eller en kravliste de har, da.  
 

3 timer siden, Minesveiper skrev:

Er enig. Det at man har gode bilder, og ser kjekk ut på bildene har mer å si generelt. Samtidig ser man flere seriøse damer her inne skrive at de verdsetter en god profiltekst. Derfor tenker jeg at det er lurt å skrive en grei profiltekst dersom de seriøse damene er målgruppen noe de er for meg.

Jeg tror også det er lurt å markedsføre seg til en bestemt målgruppe. Man får kanskje mindre matcher, men til gjengjeld får man matcher med damer som har samme interessene som en selv har. Jeg tror man får bedre respons på initiativene man tar dersom man gjør dette.

Enig. Selvsagt har bildene mest å si, men profiltekst er et pluss (og kan noen ganger få et "nei" til å bli et "ja"). Som jeg skrev tidligere, er det ikke slik at jeg automatisk blir interessert i å bli kjent med noen bare pga utseendet, og det kan godt hende at mange kvinner er på samme måte. Og er man ute etter noen som liker å gå på fjellet f.eks, så er det selvsagt lurt å skrive noe om det slik at man lettere matcher med de som er interessert i det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kreator skrev:

Det er sånn det funker for MEG. Jeg liker mennesker som har massivt med humor, som ikke er selvhøytidelige (på egne eller andres vegne) eller som krenkes lett. Det er helt ok å ha andre preferanser. Kanskje en bedre framgangsmåte med deg er å prate om artige episoder med dyr, eller dagsaktuelle dyretemaer. Jeg vet ikke. Men det er jo ting JEG ikke bryr meg noe om, og så lenge jeg fører praten så må jeg velge temaer. Da velger jeg de som er viktige for meg.

I mine øyne er du en lettkrenket person. I dine øyne er jeg vulgær. Det er åpenbart at vi ikke passer sammen. Da er det veldig bra at vi finner dette ut tidlig, før vi begge evt prater i timesvis om ting som ikke betyr noe. Og gudskjelov at vi ikke alle er dønn like, det hadde vært kjedelig. Hva skulle vi kranglet om her da? 

Jeg blir ikke krenket av at folk er allergikere, er heller ikke avhengig av å snakke om dyrene mine. Saken er jo at det ville være utfordrende rent praktisk om jeg skulle date et menneske som blir fysisk syk av å være sammen med meg. (Vil alltid følge spor med klær osv.)

Har forresten gjort det, men han torde ikke å si hva det var og skyldte på forkjølelse. Fikk vite det i ettertid av en kamerat av han :) 

Anonymkode: 393bb...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Minesveiper said:

Hypotese 1: Du sender en dårlig første melding. Jeg har en kjekk kompis som sliter med initiativbyrden. Han er egentlig ikke fornøyd med at han må gjøre alt arbeidet selv, og første meldingen han sender er ofte "Hei". Som oftest blir det ikke noe svar da, og dersom han får svar så blir det gjerne med det ene svaret fra damen. Som damene over påpeker må man komme på noe bedre enn "Hei". 

Hypotese 2: Damen du sendte melding til er ikke tilgjengelig. Mulig hun synes det er gøy å sveipe, men hun har allerede menn hun er interessert i og som hun snakker med. 

Matcher man er man gjensidig keen. Hvis man ikke er keen mer... slett?

9 hours ago, Aviale said:

Med den holdninga der kommer du ikke langt på tinder - i alle fall ikke med de fleste seriøse kvinner. Jeg blir ikke interessert i å bli kjent med en fyr bare pga. bildene, uansett hvordan han ser ut. Du må gi av deg selv, og gjerne chatte litt før du spør ut dama. Spør om noe mer spennende enn "hva skjer", og svar utfyllende, så viser det dama at du er seriøs og interessert. Jeg gidder ikke møte folk før jeg vet vi har noe til felles og vi har chattet litt over et par dager først. 

Ellers er  sikkert årsakene som flere er inne på her:

1. Den første meldinga du sender er kjedelig (evt et dårlig utgangspunkt for samtale - f.eks "hvordan går det?")
2. De har allerede noen andre som de snakker med/møter
3. De har flere matcher som de er mer interessert i/har bedre bilder enn deg
4. Noen ganger: De er useriøse og bare ute etter bekreftelse på tinder. 

I og med at du ikke kan gjøre noe med punkt 2-4, bør du heller fokusere på punkt 1 for å forbedre situasjonen. Bedre bilder og en god profiltekst kan selvsagt også gjøre at flere svarer deg.

Jeg har de bildene jeg har og den teksten jeg har. Dette resulterte i match.

Er man ikke keen mer, sletter man. Så enkelt.

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det hadde vært interessant å vite hva som er en god profiltekst i og med at 99% av alle som har Tinder ikke har noen tekst i det hele tatt. Det virker som at de aller færreste bryr seg om profiltekst. Hvis noen har skrevet noe så har de skrevet høyden sin eller bare et spørsmålstegn...

Anonymkode: 0b29a...3ad

Jepp.

Anonymkode: 5f7f8...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
4 hours ago, AnonymBruker said:

Matcher man er man gjensidig keen. Hvis man ikke er keen mer... slett?

Anonymkode: 5f7f8...94d

Det er ikke alle som gidder det.

Tenkt litt over det da. Hvis man er en attraktiv dame, har man en matcherate på rundt 70%. Baserer det bare på noen enkle youtubetester, så er ikke akkurat det mest pålitelige tallet, men uansett. Damen ser gjennom 300 profiler, og har en sveiperate til høyre på 15% som de fleste damer har vil hun ende opp med å like 300 * 0,15 = 45 menn. Av de 45 mennene matcher hun med 45 * 0,7 = 31,5 menn, meh 32 menn. Dama har altså da 32 menn å velge mellom som basert på bildene hun har sett har gjort et godt nok inntrykk, men det er vanskelig for henne å snakke med alle. Som flere av damene inne på forumet har skrevet pleier de å holde seg til 5 menn om gangen på tinder fordi ellers blir det vanskelig å holde styr på det. Det er hard konkurranse, hva mer kan man si. Ser ikke helt hvorfor damen skal unmatche? Dersom hun finner ut at en av de fem hun snakker med ikke holder mål kan hun dra inn en ny i sin rotasjon. Det kan hun ikke hvis hun unmatcher alle mennene hun ikke snakker med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever det hektiske bylivet med overlappende avtaler 24/7, jeg nekter å tro at du ikke evner å kunne chatte med flere personer samtidig.

Anonymkode: 5f7f8...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...