Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Selvsagt lyver hun når hun blir presset til det.

Jo, det betyr akkurat det. Jeg er for ordens skyld enig med flertallet i denne saken, men jeg skjønner at det reduserer nasjonens sikkerhet. Og det er selvsagt helt greit at andre påpeker det.

Grunnen til at de fleste, inkl oss begge, er enig med Stortingets flertall er vel at de ikke vil sette terroristers rettigheter foran noe, men heller alle menneskers rettigheter. Det er mye man kan gjøre ved ren mistanke som opprettholder krav til sikkerhet, men å kunne frata folk rettigheter basert på mistanker (som det jo kan bli i praksis hvis man ikke må dømmes først) er ikke det jeg kaller å øke nasjonens sikkerhet. Økt sikkerhet mot terror og lavere rettssikkerhet for mange gir ikke totalt høyere sikkerhet. Terror er ikke det eneste skumle her i verden.

Alle partier ønsker såklart å stoppe terrorisme, og det å påstå noe annet er så lavmål fra en statsråd at det er ubehagelig, særlig når det rammer et parti som det finnes så mye konspirasjonsteorier rundt fra før.

Det er helt lov å mene at politikken til AP eller FRP kan føre til økt terrorisme på sikt av ulike årsaker, det som ikke er greit er å hevde at partiene forsøker bevisst å støtte terrorister, da forsøker man jo å splitte folket og støtte opp om hatretorikk, og det er definitivt ikke greit!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Snowbrigade skrev:

det som ikke er greit er å hevde at partiene forsøker bevisst å støtte terrorister

Det er det heller ingen som har gjort. At man på venstresiden klarer å tolke det sånn, skyldes kun at man er vant med å innta rollen som den krenkede part.

Anonymkode: c19bb...01b

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Snowbrigade skrev:

Grunnen til at de fleste, inkl oss begge, er enig med Stortingets flertall er vel at de ikke vil sette terroristers rettigheter foran noe, men heller alle menneskers rettigheter. Det er mye man kan gjøre ved ren mistanke som opprettholder krav til sikkerhet, men å kunne frata folk rettigheter basert på mistanker (som det jo kan bli i praksis hvis man ikke må dømmes først) er ikke det jeg kaller å øke nasjonens sikkerhet. Økt sikkerhet mot terror og lavere rettssikkerhet for mange gir ikke totalt høyere sikkerhet. Terror er ikke det eneste skumle her i verden.

Alle partier ønsker såklart å stoppe terrorisme, og det å påstå noe annet er så lavmål fra en statsråd at det er ubehagelig, særlig når det rammer et parti som det finnes så mye konspirasjonsteorier rundt fra før.

Det er helt lov å mene at politikken til AP eller FRP kan føre til økt terrorisme på sikt av ulike årsaker, det som ikke er greit er å hevde at partiene forsøker bevisst å støtte terrorister, da forsøker man jo å splitte folket og støtte opp om hatretorikk, og det er definitivt ikke greit!

Terroristers rettifheter er inkludert i alle menneskets rettigheter.  Listhaug har ikke påstått at AP støtter terrorister, å påstå dette er lavmål.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Snowbrigade skrev:

Det er nokså ironisk at et slikt argument skal tjene venstresiden. 

De aller fleste av oss er uansett helt eig i det. Problemet er at terrorister utnytter vår liberale ideologi. Da er vi nokså naiv om vi lar de gjøre det.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det avklart at oppfordringen til blomstene til Listhaug syns å være baert på Facebook organisasjon av enkelte Frp tilhengere som har endt oppfordringen videre til innvandrings kritiske/rasistiske grupper.
Det er jo interessant både for Solberg og andre å få bekreftet hvem som er Listhaug sine støttespillere.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ddbV5w/facebook-aksjon-i-innvandringskritiske-grupper-listhaug-overoeses-med-blomster

• Liker 2
Skrevet

For all del, Listhaug skal få så mange blomster hun bare vil.

"Vis meg dine venner, så skal jeg si deg hvem du er"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, boski skrev:

"Teigen hevder i sosiale medier at det er både KrF-, Ap- og Høyre-medlemmer som har sendt blomster til Listhaug."

Selv Ap-medlemmer kan bli beskjemt av denne saken.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett.

Edie, mod.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Teigen hevder i sosiale medier at det er både KrF-, Ap- og Høyre-medlemmer som har sendt blomster til Listhaug."

Selv Ap-medlemmer kan bli beskjemt av denne saken.

Det er ikke noe galt å sende eller motta blomster. Det ironiske er jo at sikkert 80% av disse blomstene kommer fra sider som "slå ring om norge". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, boski skrev:

Det er ikke noe galt å sende eller motta blomster. Det ironiske er jo at sikkert 80% av disse blomstene kommer fra sider som "slå ring om norge". 

Så det du holder på med her i tråden er egentlig bare å slenge om deg med fraser med tendensiøst innhold fordi du selv ikke liker Sylvi som person og ikke helt klarer å sette ord på hvorfor?

Kanskje vi skal ta den motsatte varianten hvor vi tilfeldigvis nevner at hun er blond og slank og pen og smart og av denne årsak vanskelig for enkelte å like?

Da ville vi ha nærmet oss hverandres nivå :) 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Også har du vært på document.no og funnet det..troverdig.

Anonymkode: 00cea...7f1

AV ALLE TING REFERER DU TIL DOCUMENT.NO !?! :fnise:
Forsøk noe annet om du skal være trovedig i saker som dette for de den siden er vel en av de 4-5 minst troverdige sidene i Norge når det gjelder rasisme og hets av andre personer som ikke er enig med nazistene.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så det du holder på med her i tråden er egentlig bare å slenge om deg med fraser med tendensiøst innhold fordi du selv ikke liker Sylvi som person og ikke helt klarer å sette ord på hvorfor?

Kanskje vi skal ta den motsatte varianten hvor vi tilfeldigvis nevner at hun er blond og slank og pen og smart og av denne årsak vanskelig for enkelte å like?

Da ville vi ha nærmet oss hverandres nivå :) 

Det har faktisk MYE å si hvor blomstene kommer fra da det på generell basis også kan fortelle en hel del om hvorfor de kommer. Saken omhandler Listhaug sin tendensiøse holdning og ikke om vi liker henne eller ikke. Det er det faktisk politikken og HENNES tendensiøse holdning som er problemet.
Så må vi også ta med at noen vil sende blomstene i falsk navn for å få det til å fremstå som om det er andre som støtter henne.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Far til 2 skrev:

AV ALLE TING REFERER DU TIL DOCUMENT.NO !?! :fnise:
Forsøk noe annet om du skal være trovedig i saker som dette for de den siden er vel en av de 4-5 minst troverdige sidene i Norge når det gjelder rasisme og hets av andre personer som ikke er enig med nazistene.

Jeg er på ingen måte tilhenger av generelt useriøse documnt.no, men har vanskelig for å se problemet akkurat her. Kan du forklare det?

Skrevet
3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Jeg er på ingen måte tilhenger av generelt useriøse documnt.no, men har vanskelig for å se problemet akkurat her. Kan du forklare det?

Eneste forklaringen er at sidene leveres av en veldig høyreorientert gruppe (fra FrP og videre ut mot høyre) med sterke rasistiske meninger.

Annonse
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å sende en blomst selv til tross for at jeg hverken stemmer FRP eller pleier å være enig med henne i sak, men for å vise henne litt støtte i det som må være et helvete å stå i. Jeg synes heksejakten mediene og venstresiden har hatt gående på henne i evigheter har gått altfor langt og nå ligner ren mobbing. Jeg er i ferd med å miste både tålmodigheten og respekten for en stor del av dem.

Anonymkode: 4cda9...e5a

Dette! :klappe: Fy fader, man må ha en sterk psyke for å stå i alt det Listhaug har måtte stått i, og fremdeles står i! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Far til 2 skrev:

Det har faktisk MYE å si hvor blomstene kommer fra da det på generell basis også kan fortelle en hel del om hvorfor de kommer. Saken omhandler Listhaug sin tendensiøse holdning og ikke om vi liker henne eller ikke. Det er det faktisk politikken og HENNES tendensiøse holdning som er problemet.
Så må vi også ta med at noen vil sende blomstene i falsk navn for å få det til å fremstå som om det er andre som støtter henne.

Så må vi også ta med at noen vil påstå at blomstene er sendt med falsk avsender for å få det til å virke som deres partifeller ikke kan støtte et medmenneske.

Det var ikke deg jeg skrev til. Så med mindre du har tenkt å infantilisere voksne mennesker, kan du kanskje la henne svare selv? ;) 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, boski said:

Nå viser det seg jo at blomstene strømmer inn fra fra en svært blandet gruppe mennesker. Trolig like blandet som klientellet her inne.

Anonymkode: 4cda9...e5a

• Liker 2
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Far til 2 skrev:

Eneste forklaringen er at sidene leveres av en veldig høyreorientert gruppe (fra FrP og videre ut mot høyre) med sterke rasistiske meninger.

Det var ikke en forklaring. Det de skriver om her er jo fortsatt et faktum.

Endret av Husholdning1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, boski said:

Hva sier du om at Mulla Krekar støtter SV, Rødt og AP da? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/mulla-krekar/mullah-krekar-stem-paa-ap-sv-eller-roedt/a/10134673/

Gjelder "vis meg dine venner, så skal jeg si deg hvem du er" da også? 

Anonymkode: 44ea9...b87

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...