AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Hvordan bytter man saksbehandler? Hva skjer hvis man klager? Anonymkode: 10c50...66b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #2 Skrevet 17. mars 2018 Alle har rett å skifte saksbehandler når som helst og uansett grunn. Du kan gi beskjed til nåværende saksbehandler eller ringe kontaktsenteret og be de legge igjen beskjed til f.eks. avdelingsleder hos ditt lokale NAV-kontor om at du ønsker å bytte. Hva som skjer når du klager spørs på hva klagen gjelder, det finnes forskjellige skjemaer for å klage inne på nav.no for f.eks. serviceklage, klage på vedtak, klage på feilutbetaling osv. Hvis klagen ikke får medhold hos lokalkontoret så går klagen videre til NAV Klageinstans som behandler klagen på nytt. Anonymkode: a2753...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #3 Skrevet 17. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle har rett å skifte saksbehandler når som helst og uansett grunn. Du kan gi beskjed til nåværende saksbehandler eller ringe kontaktsenteret og be de legge igjen beskjed til f.eks. avdelingsleder hos ditt lokale NAV-kontor om at du ønsker å bytte. Hva som skjer når du klager spørs på hva klagen gjelder, det finnes forskjellige skjemaer for å klage inne på nav.no for f.eks. serviceklage, klage på vedtak, klage på feilutbetaling osv. Hvis klagen ikke får medhold hos lokalkontoret så går klagen videre til NAV Klageinstans som behandler klagen på nytt. Anonymkode: a2753...6c6 Det stemmer ikke Nei, man velger ikke saksbehandler selv. Hvor har du dette fra? Det skal foreligge saklig grunn for å få byttet, og det er leder som avgjør om det er grunnlag for bytte. Sikkert mangesaksbehandlere som vil bytte ut klientene sine også, men slik fungerer det ikke. Anonymkode: 122c2...737 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert mangesaksbehandlere som vil bytte ut klientene sine også, men slik fungerer det ikke. Anonymkode: 122c2...737 Det kan jeg skrive under på at der er! Anonymkode: 9bba0...d68 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #5 Skrevet 17. mars 2018 Saken er at denne saksbehandleren og jeg har en historie (15 år siden). Hvor hun da hadde en oppfattelse om at jeg var lat og faket sykdom. Hun hadde da en annen stilling i kommunen. Nå har hun avslått AAP og jeg er i et økonomisk uføre. Jeg ønsker ikke at hun skal følge meg opp hvis jeg får innvilget AAP, da hun kommer til å gjøre alt for å gå meg ut av systemet. -ts Anonymkode: 10c50...66b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #6 Skrevet 17. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken er at denne saksbehandleren og jeg har en historie (15 år siden). Hvor hun da hadde en oppfattelse om at jeg var lat og faket sykdom. Hun hadde da en annen stilling i kommunen. Nå har hun avslått AAP og jeg er i et økonomisk uføre. Jeg ønsker ikke at hun skal følge meg opp hvis jeg får innvilget AAP, da hun kommer til å gjøre alt for å gå meg ut av systemet. -ts Anonymkode: 10c50...66b Hvis du kjenner henne fra før så er hun mulig inhabil, og det er byttegrunn. Anonymkode: 122c2...737
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå