Gå til innhold

Tips?? Tannverk!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har tannlege time på mandag og har så vondt:( Har hull i visdomstann...Finnes Ibux i stikkpilleform eller flytende? er hoven i hals og munn. 

Takk for svar, da jeg er desperat! 

Anonymkode: 6f2cb...9e4

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Dra på tannlegevakta.

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Legg en nellikspiker på tanna og bit litt i den, virker smertelindrende på tannverk. 

Anonymkode: dc1ef...83d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ibux finnes flytende, men du må nok ha en relativ stor dose, men det bør jo holde med en flaske til mandag. Stikkpillene er til barn, så de er for svake. 

Har du mulighet til å dra på tannlegevakten da? Det er grusomt å ha tannverk. 

Anonymkode: 2a8c5...27c

AnonymBruker
Skrevet

Nellik!!!!! Enten spiker som nevnt, men om du bare finner pulver så funker det også å skylle munnen med det blandet i vann.

Anonymkode: 88d5e...c79

AnonymBruker
Skrevet

Nellik, sensodyne tannkrem, vademecum.

Anonymkode: bded9...5ff

Skrevet

Hvis du er så hoven i hals/munn at du ikke klarer å svelge tablett bør du vel helst dra på tannlegevakten? :unsure:

God bedring :blomst:

Gjest justcurious
Skrevet

Nellik hjelper ikke. Ta ibux eller paralgin forte og kom deg til tannlegen så fort som mulig. Om det er skikkelig vondt ville jeg ringt tannlegevakta og fått smertestillende på tanna :) God bedring, vet hvor jævlig det er med tannverk. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, justcurious said:

Nellik hjelper ikke. Ta ibux eller paralgin forte og kom deg til tannlegen så fort som mulig. Om det er skikkelig vondt ville jeg ringt tannlegevakta og fått smertestillende på tanna :) God bedring, vet hvor jævlig det er med tannverk. 

Nellik hjelper jo! De har faktisk nellik i midlertidige fyllinger for å unngå bakterievekst,  fordi det er ingenting annet som er så effektivt. I tillegg til at det stopper baktereiveksten så bedøver det også fordi det er så sterkt. Du har tydeligvis aldri prøvd det.

Anonymkode: a3b58...910

Gjest justcurious
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nellik hjelper jo! De har faktisk nellik i midlertidige fyllinger for å unngå bakterievekst,  fordi det er ingenting annet som er så effektivt. I tillegg til at det stopper baktereiveksten så bedøver det også fordi det er så sterkt. Du har tydeligvis aldri prøvd det.

Anonymkode: a3b58...910

Ja, jeg vet det, det er det tannlegene bruker når de legger smertestillende på tanna også, tenkte meg ikke helt om når jeg skrev det, MEN, det jeg mente var at det ikke nytter å tygge litt på en nellikspiker når man har så store smerter. Det hjelper jo bare i noen sekunder. Har opplevd det samme som ts, digert hull i ei visdomstann. Det var uuthodelig vondt, nytter ikke å bare smøre litt nellik på tanna da, hun må komme seg til tannlegen.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør dra til tannlege på en hastetime, hvis du er opphovnet tyder det på infeksjon og du må ha antibiotika, da er det ingen smertestillende eller triks som vil hjelpe.

Anonymkode: 78de7...160

AnonymBruker
Skrevet

Tannlegene anbefaler ofte å kombinere paracet og ibux. Da er det både betennelsesdempende og smertestillende. 

Anonymkode: 72bd4...072

AnonymBruker
Skrevet

Om man er så hoven i halsen at man ikke kan svelge en liten ibux, så ville jeg vurdert legevakta eller 113... 

Anonymkode: 070a8...0b8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om man er så hoven i halsen at man ikke kan svelge en liten ibux, så ville jeg vurdert legevakta eller 113... 

Anonymkode: 070a8...0b8

Sliter med store mandler så svelger ikke tabletter nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt malt nellik og blande i vann. Takk for tips 

Skrevet

Det finnes en gele man kjøper på apotek. Corsodyl dental gel tror jeg den henter. Men ibux å paracet, kan jo knuse tabelettene i litt yoghurt. Noe med smak, særlig paracet smaker fælt knust.

Håper det ordner seg, tannverk er no dritt :)

Skrevet

Ta en dusj, i iskaldt vann, stående på hendene eller hodet. Og så synger du av full hals: her blir liv, raj raj

• Liker 1
Skrevet

Tannlegevakt hvis det er så vondt at du ikke får sove om nettene eller våkner av smerten. Sånn hadde jeg det en gang. Fy faen det var vondt. Ingen smertestillende hjalp. Umulig å sove. Unner ingen sånn smerte. Det var betennelse men samme smerte som vanlig tannverk. Har du veldig vondt så er det beste tannlegevakt hvis du ikke bor alt for langt i fra nærmeste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...