Ulrikke Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 12-åringen min spiler håndball. Ofte og mye. Knebeskytterne er på støtt og stadig. I går, for eksempel, hadde hun vært på trening. Kom hjem et par timer før hun la seg. Da kom hun ut igjen etter et kvarter og viste meg to illrøde knær som var varme og klødde. Kun knærne. I går var det litt "mønster" etter knebeskytterne, det har jeg ikke sett før... Dette skjer innimellom, men ikke alltid. Hun bruker knebeskytterne minst fire ganger i uka. De vaskes mellom hver gang, så det er ikke svette. Nå er de i maskinen med vaskemiddel for sensitiv hud og ekstra skylling. I går begynte jeg nemlig å tenke på om det kunne være rester av vaskepulver igjen i dem som irriterer huden når det blir svett og klamt (for DET blir det under knebeskytterne...) Usikker på hvilket stoff de er laget av, men det virker jo som noe neopren-aktig (men de har et tynt "trekk" på innsiden tror jeg...) Noen som har vært borti lignende reaksjoner på knebeskyttere (eller andre varianter av samme type beskyttelse)? Vi smører med hydrokortison de gangene det dukker opp, og det er mye bedre morgenen etter, men det aller beste hadde jo vært om vi kunne unngått hele greia.... Usikker på om det rett og slett er varmeutslett eller om hun reagerer på selve beskytteren (eller vaskemiddelrester evt da, som jeg tester ut nå...)
skruf Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 Det kan jo være en hudreaksjon som oppstår pga svette og friksjon fra knebeskytterene, at det blir klamt siden det er tett mellom knebeskytterene og huden på knærne. Kunne kanskje prøvd å ta på talkum/babypudder på tørr hud før hun tar på seg knebeskytterene
Ulrikke Skrevet 16. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2018 9 minutter siden, skruf skrev: Det kan jo være en hudreaksjon som oppstår pga svette og friksjon fra knebeskytterene, at det blir klamt siden det er tett mellom knebeskytterene og huden på knærne. Kunne kanskje prøvd å ta på talkum/babypudder på tørr hud før hun tar på seg knebeskytterene Godt poeng, det kan vi prøve.... Bare knebeskytterne blir sittende og ikke sklir ned, men definitivt verdt et forsøk! Jeg synes bare det er så rart at det ikke skjer hver gang, da hadde det nesten vært enklere å forstå! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå