AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #21 Skrevet 15. mars 2018 Vær en god stemor for barna hans? Anonymkode: 7a86b...4e3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #22 Skrevet 15. mars 2018 Jeg hadde gått fra han. Du kommer til å bli bitter om du blir og det ikke blir barn på deg. Å juge om noe slikt er dealbreaker. Anonymkode: 0a72c...fe6 6
Gjest hind Skrevet 15. mars 2018 #23 Skrevet 15. mars 2018 Han har lurt deg når det gjelder noe som er enormt viktig for de fleste, og det er egoistisk og stygt gjort. Finn deg en bedre mann, og helst en som også er ung og barnløs.
Gjest making.a.mess Skrevet 15. mars 2018 #24 Skrevet 15. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 23 år og samboer er 36år. Han har 2 barn fra før og sier nå at han ikke ønsker flere. Jeg spurte han tidlig nesten før vi ble sammen om han ønsket flere og da sa han at han gjore det. Han sier nå at han sa det for at han ville ha meg. Jeg ønsker virkelig barn og vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har tips. Anonymkode: 6182e...ba0 Å ikke ønske flere barn er en ærlig sak, men å si at man vil ha barn for å lokke til seg en dame er langtfra greit. Men selv om han har lurt deg så kan du ikke tvinge han. Det vil ikke komme noe bra ut av det for deres forhold eller barnet.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #25 Skrevet 15. mars 2018 Å bli sammen med en som er så mye eldre enn deg og har barn fra før, det er veldig forståelig at han ikke ønsker flere barn. Men å lyve om det til deg er ikke greit, så absolutt ikke. Hvis det å få barn er veldig viktig for deg så kommer du til å bli bitter om du fortsetter forholdet. Du er ung, du har tid til å finne en ny, som er riktig for deg. Anonymkode: 65104...bc3 2
Arkana Skrevet 15. mars 2018 #26 Skrevet 15. mars 2018 Jeg skjønner at du føler deg lurt. Det er helt greit å ikke ønske seg (flere) barn, men det burde han vært ærlig om fra start. Dessverre er det ikke så mye å gjøre med det nå. Barn bør være ønsket og elsket av begge foreldre og begge skal være enige. Her må du bare bestemme deg for om det er viktigere for deg med barn enn å være sammen med denne mannen. Du er veldig ung, så om det viktigste for deg er egne barn har du god tid til å finne en ny mann og få barn med ham, og om du bestemmer deg for at mannen din er viktigst har du to stebarn du kan være glad i og ta vare på. Du må bare finne ut av hva som er riktig for deg. 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 15. mars 2018 #27 Skrevet 15. mars 2018 Du er bare 23 år. Du har knapt ute av tenårene. Finn deg en mann nærmere din egen alder som ønsker det samme som deg. Det verste du gjør nå er å holde sammen med en så mye eldre mann og innse langt frem i tid at drømmen om barn er tapt fordi han er ferdig med familieliv og du vil slite med å finne deg en ny partner som ikke allerede er i forhold eller allerede har barn(som kanskje heller ikke vil ha flere barn) om det blir slutt mellom dere.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #28 Skrevet 15. mars 2018 Eksen min gjorde det samme mot meg. Ga inntrykk før vi ble sammen av at han ville ha flere barn, spurte meg "ville du ha taklet å vært hjemme med barna våre mens jeg er i Nordsjøen?" og slikt. Etter noen år kom det frem at han aldri skulle ha flere barn (et fra tidligere forhold). Aldri skulle han gifte seg heller.. noe han ga inntrykk av at han ville i starten (generelt altså). Ble slutt da jeg ikke lenger klarte å se for meg en fremtid med han.. Anonymkode: fe3bf...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #29 Skrevet 16. mars 2018 Jeg synes du bør avslutte forholdet og heller finne en som vil det samme som deg. Han løy dessuten til deg for «å få deg». Har en venninne som nylig fant ut at kjæresten ikke ønsket barn i det hele tatt likevel, og hun vurderer nå om det er verdt det eller ikke. Hun vil ikke leve et barnløst liv fordi han brått ombestemte seg, og det skjønner jeg veldig godt. Anonymkode: 6ac4a...1a9 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #30 Skrevet 16. mars 2018 Dump han, og ha i bakhodet at eldre menn sier hva som helst for å få pult deg sånn for fremtiden. Anonymkode: 7ba8a...628
Ulrikke Skrevet 16. mars 2018 #31 Skrevet 16. mars 2018 Dersom det er en beslutning han VET han kommer til å stå fast ved hadde jeg avsluttet forholdet. Ikke fordi han løy/ombestemte seg, men fordi jeg ville ha barn. Hadde samme situasjon (nesten) da jeg møtte en mann med TRE barn fra før. Jeg ønsket meg to barn, han hadde allerde ett mer enn han ønsket. Vi møttes på midten med ett barn sammen. Hadde han ikke gått med på det (jeg skjønte jo at tre barn var mye fra før, ikke misforstå meg) så hadde jeg avsluttet forholdet. Jeg forguder mine (nå voksne) stebarn, men jeg tror jeg ble en bedre stemor for dem etter at jeg fikk barn selv og forsto litt mer! (og jeg var eldre enn deg da jeg møtte ham). Ikke vær sur, bitter eller "gnålete" om dette. Vær rolig og voksen! Forklar tydelig at dere vil ulike ting og at du er nødt til å sette dine ønsker fremst i en sånn setting. Min mann sa tidlig at "jeg skjønner at det er naturlig for en dame å ville bli mamma, så det må jeg bare gå med på" eller noe i den duren. Han ville ikke frata meg det. Jeg TRUET aldri med å gå, men jeg sa at jeg skulle ha barn i framtiden. Han klarte selv å regne ut konsekvensen av det Ikke gå mot dine ønsker og bli sittende trist og bitter om 20 år fordi det er for sent... Dersom du VET du ønsker barn og han VET at han ikke gjør det (begge deler er helt fair!), så går dere hver deres vei... Uten anklager eller sure miner, det gagner ingen! 1
Puny Skrevet 16. mars 2018 #32 Skrevet 16. mars 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 23 år og samboer er 36år. Han har 2 barn fra før og sier nå at han ikke ønsker flere. Jeg spurte han tidlig nesten før vi ble sammen om han ønsket flere og da sa han at han gjore det. Han sier nå at han sa det for at han ville ha meg. Jeg ønsker virkelig barn og vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har tips. Anonymkode: 6182e...ba0 her er det i bare denne lille teksten mange ting som tilsier at du bare bør avslutte det og finne en ny som vil ha barn. I utgangspunktet har et seriøst forhold/ ekteskap ca ca 50% sjanse for å vare livet ut, men: - Aldersforskjellen deres og din unge alder trekker dette tallet ned. - Det faktum at han har vært igjennom, i alle fall et, seriøst brudd/skilsmisse før trekker tallet ytterligere ned (man har større sjanse for å skille seg om man har gjort det før). - Han har løyet for deg og lurt deg! Alt i alt, så tror jeg du vil angre skikkelig om du lar han overtale deg til å ikke få barn. 3
Druid Skrevet 16. mars 2018 #33 Skrevet 16. mars 2018 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 23 år og samboer er 36år. Han har 2 barn fra før og sier nå at han ikke ønsker flere. Jeg spurte han tidlig nesten før vi ble sammen om han ønsket flere og da sa han at han gjore det. Han sier nå at han sa det for at han ville ha meg. Jeg ønsker virkelig barn og vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har tips. Anonymkode: 6182e...ba0 Jeg anbefaler å gå. Vil du vite hvorfor? Ingen steder i innlegget reflekterer du over tapet av HAN. Der er ikke nok brennende følelser for DENNE mannen til at du vil kunne leve med ett slikt savn som du allerede følte på FØR du gikk inn i forholdet. Du uttaler først og fremst ett ønske om barn og sekundært ett behov for mann å ha det med, og da bør du se etter en mann som enten føler like stort behov for barn som deg, eller en mann som vekker så store behov i deg at du kan ignorere eggstokkene. Sorry. (BTW, ALLE menn lyger for å få drømmedama, også de som sier de ikke gjør det. Dere vil ikke vite sannheten og størstedelen av dere tåler ikke sannheten. Lev med det. Vi regner med at dere gjør det samme. Det er enkelt å finne mennesker som ikke lyver i forhold : de er som regel single og mer ofte enn ikke, veldig bitre.) Endret 16. mars 2018 av Druid 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #34 Skrevet 16. mars 2018 1 minutt siden, Druid skrev: Jeg anbefaler å gå. Vil du vite hvorfor? Ingen steder i innlegget reflekterer du over tapet av HAN. Der er ikke nok brennende følelser for DENNE mannen til at du vil kunne leve med ett slikt savn som du allerede følte på FØR du gikk inn i forholdet. Du uttaler først og fremst ett ønske om barn og sekundært ett behov for mann å ha det med, og da bør du se etter en mann som enten føler like stort behov for barn som deg, eller en mann som vekker så store behov i deg at du kan ignorere eggstokkene. Sorry. Menn kan ikke, og skal ikke være viktigere enn barn. Den dagen menn blir viktigere enn barn, har evolusjonen og verden gått til helvete. Menn prioriterer ofte nye kvinner over barn, men heldigvis har ikke naturen utstyrt begge kjønn med den typen egoisme sånn at arten foreløpig overlever. Kvinner som prioriterer menn over barn, er kvinner som er i stand til omsorgssvikt. Anonymkode: 7ba8a...628 1
Druid Skrevet 16. mars 2018 #35 Skrevet 16. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Menn kan ikke, og skal ikke være viktigere enn barn. Den dagen menn blir viktigere enn barn, har evolusjonen og verden gått til helvete. Menn prioriterer ofte nye kvinner over barn, men heldigvis har ikke naturen utstyrt begge kjønn med den typen egoisme sånn at arten foreløpig overlever. Kvinner som prioriterer menn over barn, er kvinner som er i stand til omsorgssvikt. Anonymkode: 7ba8a...628 ....men de bør likevel få egne barn? Jeg har en KØ av relativt smakløse vitser basert på det du skriver, men den korte er at , nei det er ikke sånn noen ting fungerer.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #36 Skrevet 16. mars 2018 Du kan velge han, og da velge bort barn. Men tenk når du når en viss alder og det begynner å bli forsent å bli mor, og han dumper deg til fordel for ei yngre... Er du villig til den sjansen? Nei få deg en mann som vil det samme som deg, velg ikke bort barn hvis du kjenner at det vil du andgre på resten av livet. Jeg valgte selv bort en mann som viste seg ikke ville ha barn allikevel. Har aldri angret på barnet jeg fikk senere med en annen. Og aldri angret på at jeg gjorde det slutt med han som ikke ville ha. Anonymkode: 49f64...dd1 1
Gjest O.G. Skrevet 16. mars 2018 #37 Skrevet 16. mars 2018 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 23 år og samboer er 36år. Han har 2 barn fra før og sier nå at han ikke ønsker flere. Jeg spurte han tidlig nesten før vi ble sammen om han ønsket flere og da sa han at han gjore det. Han sier nå at han sa det for at han ville ha meg. Jeg ønsker virkelig barn og vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har tips. Anonymkode: 6182e...ba0 Han løy. Du kan ikke stole på ham. Blir nok ikke første gangen han lyver for deg om viktige ting heller. Hva du gjør med den informasjonen er opp til deg selv, men kaster du bort tiden din på han der så er det din egen feil, ikke hans. Endret 16. mars 2018 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #38 Skrevet 16. mars 2018 Hva skal du med en sånn gammel gris? Han ville så klart pule og vise frem ei ung ei. Ville ha dumpa han. Anonymkode: 625c1...288 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #39 Skrevet 16. mars 2018 Veldig synd han tok en løgn, for å få dekket sitt eget ønske... Nå vet jo jeg selvsagt ingenting annet om deg, enn det du har lagt frem her. Dette er helt sikkert ikke det du vil høre, men. Jeg vil bare si generelt, at det er tøft gjort å ev ønske å gå inn i dette forholdet, sikker på at du er klar for det..? Har du egentlig tenkt over alle aspektene ved det? Mulig du ikke har, pga manglende erfaring, slik er det jo. Jeg vil faktisk råde deg til å prøve å gå videre, uten han og dem..? Han er 13 år eldre enn deg, og to barn fra tidligere .Du er så ung, tenker jeg og utfordringer vil det bli nok av... Du har valget nå, til å velge et litt enklere og bedre liv, på mange måter.. Mye negativt kan fort fare med seg i denne relasjonen.. Lykke til. Snakker av erfaring.. Anonymkode: cb796...d8a
Gjest O.G. Skrevet 17. mars 2018 #40 Skrevet 17. mars 2018 Barnløse kvinner bør ikke bli ilag med noen med barn fra før. Blir bare drama av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå