Gå til innhold

Spm til dere som fjernet p stav

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

- Ble humøret bedre? Har mye svingninger og har vært laaaangt nede enkelte dager :(

- Matlysten normal? (Jeg er ekstremt sulten...hele tiden). 

Forsvant blødninger? Jeg blør ofte. 

Og sist, blir man blå på armen når staven fjernes også? Ubehagelig å fjerne den? 

Har hatt den i snart 2 år, men nå skal den bort!!! 

Anonymkode: 89b4b...c51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen av dine plager med blødninger, sult eller humørsvingninger, så det kan jeg ikke svare på. Kan derimot bekrefte at det kan være litt ubehagelig å fjerne den - i alle fall om du har like godt grokjøtt som meg. Kroppen min hadde nemlig bestemt seg for at denne plastpinnen var en viktig del av kroppen, så den måtte rett og slett skjæres ut av armen min. Var ikke vondt altså - man får jo lokalbedøvelse, men det endte jo opp med to sting som måtte fjernes i etterkant samt et snasent lite arr :P (Bare ett år siden jeg tok den ut, så det blekner sikkert etterhvert)

Anonymkode: 21bc1...833

AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde hos meg som hos AB over; den hadde grodd ganske godt inn i armen min og trivdes vel der. Var ikke vondt, men man kjenner at det dras i endel for å lirke den ut.

Jeg blødde av og på de første 2 månedene, deretter ingenting på 5 år (2 staver) - etter dét, fikk jeg 3 mnd med KONSTANT blødning, sånn ekkel brunt med forferdelig lukt... Rent blod kanskje en gang i uken). Jeg holdt ut, deretter stoppa blødningene og jeg fikk en månedlig blødning i ett år, mer regelmessig enn jeg noensinne og nå er jeg på stav 3 og blødninger har stoppet.

Merkelige greier. Jeg har også noen dager som jeg føler meg skikkelig nedfor, men de er få og far between, så det kan være så mangt. Det som holder humøret mitt oppe er å ikke spise for mye junk... Og å få frisk luft, dagslys, eventuelt litt trening. Det gjør jo underverker for hvem som helst.

Anonymkode: b97e6...2aa

Skrevet

Jeg tok min ut etter 7-8 måneder grunnet konstante blødninger. 
Merket ingen bivirkninger utenom blødningene. 
Blødningene fortsatte en måneds tid, dog sjeldnere og mindre, men likevel mer enn "vanlig" syklus. Etter en måned begynte jeg på p-sprøyte istedet, og da sluttet blødningene. 

Jeg ble litt blå, dem kutter jo litt i huden, og må "presse" ut staven, så er helt normalt med noe blåmerker da. Mine ble borte etter noen dager. Jeg fikk ett sting, og arret er en minimal prikk som ingen ser om jeg ikke peker det ut. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Ble humøret bedre? Har mye svingninger og har vært laaaangt nede enkelte dager :(

- Matlysten normal? (Jeg er ekstremt sulten...hele tiden). 

Forsvant blødninger? Jeg blør ofte. 

Og sist, blir man blå på armen når staven fjernes også? Ubehagelig å fjerne den? 

Har hatt den i snart 2 år, men nå skal den bort!!! 

Anonymkode: 89b4b...c51

Jeg hadde ingen plager da - men syns ikke det var noe problem å fjerne den. Min hadde ikke ''grodd fast'' - så det var bare et bittelite snitt, for så å dra den ut med pinsett. Fikk selvfølgelig bedøvelse. Slapp sting, hadde en strips over noen dager. Ikke noe arr :) 

Anonymkode: 61901...39a

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg fjernet den ble humøret mitt mye mer stabilt, magen var ikke like oppblåst, mer energi, gikk ned noen kilo og mindre sulten. Det var fler endringer også, men husker ikke i farten. Aldri mer skal jeg går på hormonell prevensjonsmiddel igjen. Det sier seg selv at det ikke er bra å tilføre kroppen hormoner. 

Ofte tar det litt tid, også opp til et år, før kroppen stabiliserer seg etter man har tatt den ut/ sluttet med hormonell prevensjonsmiddel. Det gjør at mange ikke legger merke noen endring eller endringene er så små. Det var samboeren min som først oppdaget hvor mye mer stabilt humøret mitt var første gangen jeg tok den ut. Andre ganger fulgte jeg litt nøyere med og endringene jeg la merke til kom relativt fort. 

Første gangen jeg tok den ut var litt ubehagelig da den satt litt godt i armen. Andre gangen gikk det veldig lett å få den ut. 

Anonymkode: 4a8d9...2f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...