Gå til innhold

MR og klaustrofobi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på MR av nakken. Dette ble en forferdelig opplevelse, men jeg klarte å gjennomføre. Nå mener legen min jeg bør ha en MR av hofter og korsrygg.

Blir det da slik at hodet også blir inni maskinen eller kommer det på utsiden?

Anonymkode: 7a07e...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok mr av bekkenet og da lå jeg "feil vei", men om hodet var helt utenfor er jeg sannelig ikke sikker på, men jeg tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg rett så blir man liggende med hele kroppen inni. Uansett så kan du ta opp dette med dem og evt få beroligende.

Anonymkode: 461d6...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe forskjell på åpningen/størrelsene på mr maskinene. De nyeste maskinene er romsligere enn de eldre maskinene. 

Når pasienten har klaustrofobi så prøver de å tilrettelegge slik at det blir minst mulig ubehagelig for den i maskinen. Det hjelper godt å spørre og å få forklart og tilrettelagt. Den maskinen er bare ikke gøy!

Anonymkode: 1e566...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hodet inni når jeg tok mr av magen. Tror du klarer dette bedre denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok MR av bekkenet, og da lå jeg med hodet utenfor maskinen. Jeg har også klaustrofobi, og informerte om det på forhånd - kanskje derfor de snudde meg feil vei. Fikk hvertfall ha hodet utenfor, og det var veldig deilig. Hadde ingen problemer med undersøkelsen da.

Anonymkode: ed274...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde Mr av mage og tynntarm, og tykktarm, da lå jeg på rygg og lå slik at hodet Stakk akkurat utenfor. Når jeg så opp så så jeg utenfor maskinen på en måte. En annen gang med samme undersøkelse lå jeg på magen med hele kroppen inni, men jeg så jo ned i puta/benken. Kommer sikkert litt an på hva de skal sjekke og hvor lang du er.

Si ifra at du er engstelig så løser det seg sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok MR av bekkenet, og da lå jeg med hodet utenfor maskinen. Jeg har også klaustrofobi, og informerte om det på forhånd - kanskje derfor de snudde meg feil vei. Fikk hvertfall ha hodet utenfor, og det var veldig deilig. Hadde ingen problemer med undersøkelsen da.

Anonymkode: ed274...3b6

Jeg ringte Aleris Røntgen, og de forklarte også man kunne plassere pasienten feil vei. Da kom ikke hodet inn i trommelen. De anbefalte heller å få noe beroligende av fastlegen og ta undersøkelsen rett vei som ga best resultat.

Anonymkode: 7a07e...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...