våren14 Skrevet 15. mars 2018 #21 Skrevet 15. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Her sluttet 12 åringen å glemme når han måtte GÅ tilbake skolen for og hente bøker osv. Anonymkode: a087a...269 Dette tenkte jegvogså... men mindre sykt lang vei hadde jeg ikke kjørt ungen for å hente... det gjør det jo ikke problematisk å glemme ting...
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #22 Skrevet 15. mars 2018 Han tar buss til skolen( ingen fortau ), men det går an å gå hvis han må. I går kjørte jeg pga han måtte i bursdag til en venn. Jeg tror det er fokus som er problemet. Spill og telefon.Merker også at han har endret personlighet i det siste. Blitt litt tøffere, går på en annen måte og er sarkastisk og småfrekk. Det er nok hormoner, men det er ikke akkurat at jeg krever mye. De grunnleggende tingene må man huske og ta vare på tingene sine uansett alder. Eller dra tilbake og hente, finne hvis man glemmer ting. ts Anonymkode: 8f46b...188 1
Ulrikke Skrevet 15. mars 2018 #23 Skrevet 15. mars 2018 Jeg tror min datter var 8 år første gang hun måtte gå tilbake til skolen etter å ha blitt hentet på SFO, selv finne en voksen som kunne låse opp klasserommet, hente boka og gå hjem igjen. Det skjedde EN gang til et par år etter, samt en gang nå for noen uker siden. Nå er hun 12. Nå sist var klokka så mye at det ikke var noen på skolen, så da sendte jeg melding til lærer og informerte, samt at ungen fikk beskjed om å "bekjenne sine synder" overfor lærer selv. Noe hun gjorde, men ikke med lett hjerte. Problemet er jo at læreren tar så lett på ting.... "Det går fint, gjør det i dag istedenfor"... Jeg skjønner jo at det ikke er katastrofe i det store verdensbildet å glemme en bok, men jeg skulle ønske det ble stilt litt mer krav... En annen gang fant jeg ut ETTER at hun hadde gått på skolen og jeg på jobb at hun skulle hatt med forkle/kjevle hva det nå var... Sendte melding til lærer og informerte om at jeg hadde funnet det ut men at det da var for sent å fikse. Ba også lærer gi barnet klar beskjed om at man må passe på å ha med det man skal (samt at jeg selvfølgelig var rimelig bestemt hjemme om det samme). Hun følte nok litt på det, men samtidig sa hun "det var INGEN andre som hadde med heller".... Og det var ETTER at vi var blitt "venner" igjen, så jeg føler faktisk at det var forholdsvis reellt og ikke noe hun sa for at jeg kulle bli blidere (hun vet ellers alltid at "alle andre" eller "ingen andre" ekstremt sjelden fører til suksess når det gjelder argumentasjonene her hjemme...). Du er IKKE for streng, tvert i mot!! Med de atferdsendringene du nevner er det vel på tide å ta noen grep, kanskje, før det sklir ut.... Men det nytter ikke være sur og tverr mens man gjør det.... 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #24 Skrevet 15. mars 2018 Du er overhode ikke for streng Anonymkode: c8bbc...c86
Tatja Skrevet 15. mars 2018 #25 Skrevet 15. mars 2018 På 14.3.2018 den 19.10, bortebra skrev: Jeg reagerer mer på at du utleverer ungen til fremmede på nettet på denne måten, og med såpass mye aggresjon at jeg lurer på om han bare bruker feil ord, ikke mener streng, men hissig? Hun utleverer aldeles ikke ungen. Søker råd, som alle vi andre her inne. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå